Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Malin wiper - 19 februari 2012 15:15

När vi var i Jönköping i går så passade jag på att fota lite hus och fasader mm. Det är kul att titta sig omkring och se så mycket olika arkitektur av både gammalt och nytt




 

Nybyggen med utsikt över Munksjön. På höger sida ligger nya kulturhuset "Spira" Tyvärr så fortsätter byggnaderna utefter hela sjösidan och snart blir det helt igenbommat och man ser inte vattnet längre. Jag skulle inte vilja betala en förmögenhet för att bo där för det är trångt emellan husen och luften runt husen är otroligt dålig eftersom det är sån trafik utanför och en massa rondeller.


Här kommer min man gående från parkeringshuset som är ett litet mysigt ställe där vi nästan alltid ställer vår bil när vi är på Östra sidan av stan. Mr T har på sig en stickad kepsmössa som han köpte på västra torget där dom har en marknad varje lördag. Vi hamnade vid ett bord där dom sålde allt som fanns på bordet för 10 kr/ st och jag själv köpte två vantar och en mössa men det får jag ta i ett annat inlägg.


Jag gillar verkligen detta nya hus som dom fått till så häftigt och lite annorlunda med en lite filmisk känsla.



Här skulle jag vilja stå och titta ner och möta min höjdrädsla...   


  

Här var det låst så jag kunde inte kolla hur det såg ut innanför den fina dubbeldörren


Jag fotade genom gallret men det blev jag inte så mycket klokare av för man ser bara en gul dörr. Det ser ut som innergården är till höger


Det här fina gamla panpiga handtaget satt på en dörr till en elbutik.

 


 

       

Bakom parkeringsplatsen på Västra torget där dom har marknad varje lördag så byggs det bostäder så det knakar om det. Det ser ut att bli många hus och det skall bli roligt att se hur dom kommer att se ut som färdiga



The Corrs står för musiken till detta klipp. Klicka här för att komma in på deras hemsida 

 


I dag blir det inget gjort för vi båda går omkring i myskläder och bara slappar och ser på film och tv. Det faller regnblandat snö ute och det ser inte så inbjudande ut. Man får säga som så att "I morgon är en annan dag"


Ha en fin eftermiddag och kväll

Av Malin wiper - 19 februari 2012 10:15

Jag har haft en punkt förut som hette "Önska så spelar jag" Den var regelbundet ett tag men sen tog det stopp för jag har haft svårt att få tag på fler folk som kunnat haft tid att önska. Victoria på Malmborgs Lilla fick en paus mitt i jäktet och då passade jag på att låta henne önska.


Klicka här för att komma in på Malmborgs konditoris hemsida. Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på facebook


Här ser ni Victoria som alltid tar hand om sina gäster på bästa sätt och hon är dessutom en person som sprider glädje omkring sig och är väldigt mån om sina cafégäster. När hon sa att hon var född i Timrå  så hajjade jag till för jag är född i Sundsvall och när jag växte upp så åkte man ofta till Timrå där dom hade en helt ny simhall. Hon flyttade sen till Stockholm och arbetade där i 10 år i krogsvängen. En av krogarna hon arbetat på var "Edsbacka krog" 


 

Christer Lingström

Edsbacka krog är en krog ligger vid havsviken Edsviken i Sollentuna. Den drevs fram till 2008 av krögaren Christer Lingström och var den första restaurang i Sverige som fick två stjärnor i Guide Michelin (före detta Guide Rouge). Klicka här om ni vill läsa mer om den perioden. Klicka här för att se vilka krogar han driver nu


Kakfat från Malmborgs Lilla som Emilia lät mig fota sist vi var där  


Victoria flyttade sen till Jönköping 2005 efter att ha träffat en man vid namn Gustaf som driver Malmborgs Konditori sen 16 år tillbaka. Dom har nu två barn en flicka och en pojke i åldrarna 2 och 5 år. Jag hade glömt mitt anteckningsblock så jag skrev ner allt på ett kvitto så jag är osäker om jag fick allt i rätt ordning men jag tror att det var 2007 som dom gifte sig. Hennes intressen är Motorcyklar, fiske och att uppleva naturen i skogen och på andra ställen.

 

öra låten "I was made för loving you" med Kiss. Den spelades på hennes bröllop när hon gifte sig med sin Gustaf. Jättehäftig låt som jag själv också går igång på.

                            

Klicka här för att komma in på Kiss hemsida 



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards