Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Malin wiper - 16 februari 2012 08:46

Jag lyckades ta mig till frissan trots att det var rena "Snubbelkomedin" innan jag kom iväg. Ibland hjälper det inte fullt ut när jag behandlar nacken så jag får hålla på tills det lindrar men sen har jag en personlighet som lätt går upp i varv och det gjorde jag innan jag skulle gå iväg och det resulterade i att jag gick rakt in i sängbenet på vår nya säng och det är en vass historia som naturligtvis gav ett jack nedanför knät och det svullnade upp rejält innan jag hann få på en kylklamp. Det gick hål och började blöda så jag fick bandagera mig vad jag kände så hade inget gått sönder och jag har ett otroligt starkt skelett. Det vet jag efter att ha slagit mig halvt fördärvad ibland utan att ha brutit nåt. Jag blev superstressad eftersom tiden gick och jag hade tiden att passa. Tänkte då att jag tar bilen så går det fortare men icke den var så frostig och full av is så det var bara att glömma och lomma iväg. Tack och lov så lyckades jag vingla mig dit med den yrseln jag hade då.


Så här vass är kanten och det riktigt kraschade till så jag tänkte att nu är det kört.

Jag lyckades ändå genomföra besöket hos frissan "Salong Hon & Han" och håret blev jättebra. Jag hade Johanna denna gång och ibland har jag Sandra och båda är superduktiga och trevliga. Jag plattångar inte hela håret längre utan låter det vara lockigt för det blev så slitet. Man kan ju göra det ibland emellanåt men just nu känns det bra med mina egna lockar. 

Här ser ni härliga och glada Johanna som jag fick fota 


 



 Just nu säljer dom jättestora flaskor med champo och balsam för 499 kr som förut kostat  848 kr



umgummihårrullar har jag använt förr och dom kommer tillbaka med jämna mellanrum och det är nog för att dom är så skonsamma för håret  


  Här lite häftigt formade vaxförpackningar 

I samma serie finns detta och flaskorna är lite kul formade. Det är en Smoothing Lusterizer som en kräm som passar alla hårtyper och längder. Ger omedelbart en slät och glansig känsla. Kan användas i både vått som torrt hår och lämnar håret otroligt mjukt och tar bort flygighet, är fuktresistent. Det är så många hårmedel numera så man kan inte hålla reda på allt och alla dess användningsområden.  


Det här medlet anväder jag och det är rätt dyrt men otroligt bra och drygt. Toppen för ett torrt hår och det blir det gärna när man har lockigt. Det går att använda både som värmeskydd och styling. Det är tre produkter i en så man kan även ha det som balsam. Det vårdar och ger fukt.

       

Det fanns ett uttryck som användes mycket förr "Det som inte dödar härdar" Här en låt med Kelly Clarkson med den rubriken "What Doesn´t kill you makes you stronger". Jag undrar när man är sluthärdad...   Klicka här för att komma in på hennes hemsida

Av Malin wiper - 16 februari 2012 07:45


Tuesday Graphics
click to get More Wednesday Comments & Graphics


Jag kunde inte gå ut på bloggen i går men hade ett tidsinställt inlägg ang tändarna. Sov inte på natten och vaknade med dålig mage och illamånende. Var inte ute på nätet över huvudtaget utan gick omkring i morgonrock, vilade eller såg på tv. Dessutom är nacken dålig igen för jag har spänt upp mig. I dag känns det lika illa och jag skall bara ta det lugnt men jag har en tid hos frissan så det blir till att traska ut i 16 graders kyla. Egentligen orkar jag inte men jag kan inte avboka tiden nu för det är för sent. Vet inte hur mycket jag klarar av att blogga  så vi får se. Nu är det verkligen negativt och jag vill egentligen ha en positiv blogg men livet är inte alltid så. Det är mycket ändå som jag inte förmedlar i bloggen för jag klarar inte av att öppna mig för mycket här och vända ut och in på mig själv.


Ha en härlig dag och sköt om er


   


Här sjunger Lisa Ekdahl "One life". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon har blivit väldigt populär i Frankrike och sjunger på både jazzklubbar och större arenor

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards