Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Hästskohängare för scarves!

Av Malin wiper - 11 februari 2012 16:59

       

Martin som arbetar på samma ställe som min man är jätteduktig på att svetsa och just nu håller han på med att svetsa ihop hästskor till olika användningsområden. Han har svetsat ihop flera för att hänga slangar och kablar på och det blev jättebra och jag har visat det i bloggen förut.


 


Sen stod jag en dag och trixade med lite tunnare scarves och halsdukar och visste inte vart jag skulle hänga upp dom och då kom jag på att man kan göra en hästskohängare till såna också. Jag frågade Martin om han ville göra en sån  honom och det gick bra.


Så här fint blev det när jag testade med några tunna scarves bredvid den stora spegeln i sovrummet. Han målade den vit så den inte rostar. Jag fick denna som present men vill jag ha fler så betalar jag naturligtvis till företaget.



 Här ser man på lite närmare håll




  

  Jag blev supernöjd...    

 





 
 
Kristina

Kristina

11 februari 2012 17:45

Den hängaren gillar jag, jätteläckert.
Ha det gott
Kramis!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 februari 2012 17:50

Kul att du tycker det också ;)

Ha det gott själv
kramar

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

11 februari 2012 18:22

Men va' fiffigt - och snyggt! Grattis till den lösningen för sjalarna!
Ha en riktigt skön kväll!
Varm kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 februari 2012 09:06

Ja du det blev verkligen bra och mycket bättre än att hänga dom på en galge. Nu blir det lite prydnad också

Ha en jättefin söndag
varm kram

 
Sofia

Sofia

11 februari 2012 21:27

Kolla gärna min tävling där du kan vinna ett smycke från simplycia.net!

http://sofiasfoton.bloggplatsen.se/2012/02/11/7309759-tavling-i-samarbete-med-simplycianet/#kommentarer

Förlåt om du inte gillar såna här kommentarer!

http://www.sofiasfoton.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 februari 2012 08:57

Hej Sofia!

Jag går in och kollar tävlingen så fort jag hinner

Jag har inte nåt emot såna kommentarer så hos mig behöver du inte ursäkta dig ;) det var ändå lite sött och rörande ;)

Ha en fin dag
Mvh
Malin

 
skrivmoster

skrivmoster

11 februari 2012 22:12

Men så läckert! Det var snyggt med denna hästskohängare! Tror ingen har något sånt sen förr - har aldrig sett det.

Nu är det snart läggdags. Det småregnar ute. Mysko väder! Är kring noll.
Ha en fin söndag! Jag är borta hela dagen imorgon så det blir nog tyst härifrån. Kram från oss till er!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 februari 2012 08:56

Ja du man kan göra mycket av hästskor det är bara fantasin som sätter gränser. Jag kom på det när jag höll i klädhängaren med mina scarves på.

Ha en fin söndag själv. Hoppas du får och E får en fin dag
kramar

 
Pisan

Pisan

11 februari 2012 22:17

Smart grej det där! Jag har mina scarves hängandes på galgar som hänger på klädhängaren i hallen. Det får plats ganska många scarves på en galge.
Hoppas ni har en fin kväll! Min börjar närma sig sitt slut, jag är göööörtrött efter en låååång dag... Kramis! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 februari 2012 08:53

Jag hade mina också på en galge förut men det funkar inte för mig. Förstår att du är trött när du hållt igång så länge. Får komma in till dig så fort jag hinner

Ha en fin söndag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards