Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Malin wiper - 6 februari 2012 17:20

I dag blev min filmklappa klar som jag beställde för ett tag sen på min mans jobb. Det är min man som tillverkat den. 


Här är den nu uppsatt och den sitter bara fast med några skruvar så man kan lyfta av den från väggen och använda när jag så vill när jag gör filminlägg. Skall även skriva saker på den vid olika tillfällen.



  Mr T har redan varit och skrivit på min filmklappa...     



  

Nu är även dom fina väggorden uppsatta som jag vann hos Kaffehörnan. Dom passade jättebra i slutet av hallen bredvid draperiet till data och gästrummet.  Det blir mer kontrast mellan vägg och ord i verkligheten.  

 

 

Av Malin wiper - 6 februari 2012 13:14



  Jag fick ett sms för nån timme sen om att jag hade ett paket att hämta ut på vårt Preem. Förstod att det var vinsten jag vunnit hos Kaffehörnan, dom fina väggorden "Hem ljuva hem". Jag blev riktigt exalterad och när min man kom hem så åkte vi direkt och hämtade ut paketet...  


Klicka här för att komma in på Kaffehörnan



Jag blev så imponerad av paketet som var så väl inpackat och inuti var det omlindat med silkespapper så fint... 


              


  Jag la ut orden på köksbordet så jag kunde fota och det är mycket större än jag trodde så vi har sett ut en vägg där det kommer att passa perfekt. Då ser man orden både från hallen och från vardagsrummet. Vi kan inte sätta dom i köket för där skall vi måla men det går ju alltid att flytta.  Jag är så nöjd och glad för min vinst. Tusen tack Mr K på Kaffehörnan....   Han är även en toppentrevlig och snäll kille....  Det är så kul att få lite nytt på väggarna och sånt man inte haft förut.   Klicka här för att komma in på Housings hemsida där min vinst kommer ifrån



 

Free Orkut,Facebook and My Space Flowers Graphics Glitters
Facebook Orkut Myspace Flowers Comments & Graphics  


 


Här kommer gruppen Those Dancing Days med den passande låten "Home Sweet home". Klicka här för att komma in på tjejgruppens hemsida. Dom är ett popband från Nacka som bidades i september 2005. Musiken kan närmast beskrivas som glad pop, men influenser finns också från bland annat soul. Gruppen gav unde 2007 ut en EP där låten hitten blev flitigt spelad på bland annat radio och MTV. Jag har aldrig hört dom förut men låten är rätt bra och man rycks med. Trodde det var nån grupp från 70-talet men vad jag bedrog mig...

  

 

Av Malin wiper - 6 februari 2012 09:00


Vi var till IKEA en dag för att köpa en hylla som skulle passa till vår nya tv-bänk som är vit och svart. Det ryms inte så mycket på sidorna om tv-bänken så vi kunde inte köpa nåt stort utan tog en Vit Billyhylla som vi kombinerade med glashyllor och glasdörrar med svart ram. Det är klickdörrar så man trycker bara lite lätt på karmen så går dom upp. Det passade bättre än vi trodde och vi är nöjda. Vi har så mycket annat vi behöver köpa både rumsgardiner och hallmöbler till första hallen där man tar av sig ytterkläderna. Vi behöver ingen belysning i skåpen som står mot den väggen för vi har spottar i taket som lyser åt alla håll. Vi funderar på att köpa ett skåp ovanför tv:n där vi skall ha cd-skivor.



Som ni ser så har jag inte fått in allt i hyllan för resten är i källaren och där är det en salig röra så vi får ta upp en kartong i sänder och göra en finrensning och då dyker det upp böcker och prydnadssaker. Allt ryms inte i detta skåp så vi vet inte vad vi skall göra men det löser sig för en del skall rensas bort och vi behåller bara det vi tycker är bäst. Konstigt ändå som vi hållit på och rensat och ändå finns det så mycket i källaren. Jag är ingen samlare på det viset utan har bytt möblemang och saker hela livet men sen vi bodde i huset och även gått så mycket på second hand så har det samlats alldeles för mycket. Nu är vi väldigt restriktiva när det gäller second hand och köper bara det vi använder 



Kul bokhylla som ser ut som den gått sönder och böckerna faller ner. Klicka här för att se vart jag hittade bilden  



Ännu lite närmare  och i morgon skall vi leta efter böcker och annat pynt när mannen kommer hem från jobbet.


När jag kom in på Akleja blomsterhandel häromdan så hajjade jag till och trodde dom fått hem vårlökar redan...  men dessa vita tulpaner är stearinljus.



I skylten stod det ytterligare lådor med tulpaner och hyacinter som är stearinljus. Det ser så äkta ut så man blir paff. 



Jag tittade in i ett skyltfönster i Borås och såg lite ovanliga smycken men jag hann inte kolla så noga som jag velat och kom inte ihåg vad butiken hette men den låg i närheten av dom två apoteken på den stora huvudgatan så jag skall kolla nästa gång vi åker förbi.



Här ännu en bild på smyckena. Här fortsätter kylan och det är 20 grader kallt nu på morgonen. Vi har fått problem med bilen så den måste lämnas in på verkstan. Möjligen är det generatorn som inte funkar för när vi stannar bilen så startar den inte igen. Det är så mycket som gått sönder för oss nu så det känns som en kedjereaktion. 


Hoppas ni har en fin vecka att se  fram emot

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards