Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Malin wiper - 4 februari 2012 07:30


Vi åker iväg tidigt till min mamma i dag som bor 13 mil bort. Hon har bott i en tillfällig lägenhet medans dom reparerat den gamal men nu är hon tillbaka och syrran och svågern har varit dig och plockat upp lite saker och hängt upp gardiner. Nu skall vi också hjälpa till lite med en hylla som skall sättas upp och även tavlor mm. Jag har inte träffat henne på länge men det beror på flytten och dålig ork. Vi brukar åka den snabbaste vägen från Jönköping till Borås och därifrån är det bara 3 mil till.

 

Bild jag tog en dag när jag var ute och promenerade


Vi är vana att ha motorvärmare när vi bodde i huset men här har dom inga på parkeringen så det gäller att få igång bilen. Vi har för säkerhets skull köpt ett till batteri sen har vi en batteriladdare. Vi står på kö för ett garage men det kommer att ta tid. I natt har vi lånat ett garage för att vara på den säkra sidan


  

Häromdan fick jag en present av min man i form av denna hängande sak som man kan ha i ett fönster eller nån annanstans. Det skall vara ett värmljus i glaset och min man hade sett att jag kollat in denna när jag fotade på Akleja Blomsterhandel...   Jag vet inte än vart jag skall hänga den men det blir troligen i ett av balkongfönstren i sovrummet för där har vi lila och orange i textilierna



Den här Dalahästen såg jag på en hylla bakom kassan på Clas Ohlson i Jönköpings östra centrum. Den var mycket större än den ser ut på bilden och lyste verkligen upp. Vi har mest varit på Clas Ohlson på A6 köpcentrum så vi visste inte att det fanns en inne i Jönköping. Den öppnade portarna på hösten 2010



Klicka här för att se vad Kulturlagret/Vänersborgs museum skriver om just dalahäst. Jag kom ihåg att mina föräldrar hade en dalahäst när jag var barn och den var lite mer i ljusare orange.

 


Här kommer en filmsnutt som jag tog sist jag var ute och gick. Detta är från Ingelund vid Kvarnen. Jag står och matar änderna och när jag står där så kommer en man med mer brödbitar så vi började prata lite. Jag har en hemsk röst på film för den blir så mörk så jag låter som en man...    

 




Ha en fin och hoppingivande lördag 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards