Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Malin wiper - 24 januari 2012 18:00

  

I går såg jag Guldbaggegalan men jag blev rätt uttråkad och man undrar ju varför dom inte kan ha lite härlig filmmusik som spelas live istället för en massa dåliga framträdanden. Sen har jag missat så många filmer p.g.a flytten och orken så det finns mycket att ta igen. Simon och ekarna vill jag verkligen se och det är så kul att Helen Sjöholm blivit sån bra skådespelerska som hon även visade i "Såsom i himmelen". Kul att Ingrid langré fick hederspriset. Kom ihåg att min mamma pratade varmt om henne flera gånger. Inga Langré höll ett fint tal och jag blev varm av hennes ödmjukhet, vänlighet och värme. Klicka här för att läsa om skådespelerskan Inga Langre som en gång i tiden var gift med Nils Poppe. Lisa Nilsson sjöng i alla fall bra till bilder av dom som gått bort under året och det var rätt många tyvärr.


 

Cecilia Nilsson vann kvinnliga biroll för sin medverkan i filmen "Simon och ekarna" och hon var glad, varm och innerlig i sitt tacktal. Hon är gift med skådespelaren Christer Henriksson


 

En film som jag aldrig hört talas om vann priset för bästa film "Apflickorna". Klicka här för att läsa om detta.  Klicka här för att se trailern


 

Klicka här för att läsa lite på svt. Klicka här för att se vilka som vann guldbaggar


    

Sven-Bertil Taube fick en guldbagge för sin roll i "En enkel till Antibes" i regi av Richard Hobert. Den filmen skulle vi ha sett  i söndags på Folkets Hus i Vaggeryd men vi blev så trötta på kvällen så det fanns inte på kartan ens. Jag får hyra alla filmer jag missat istället.


 

Här kommer trailern till Simon och ekarna


 



Av Malin wiper - 24 januari 2012 13:00

Foto wiper

Nu är det dags för en Gissningstävling igen och denna gången skall ni gissa på hur många tändare jag har i mitt tändarsamlarskåp. Tävlingen avslutas på måndag 30/1 10.00. Om ingen kommer in med rätt svar så vinner den som kommer närmast i antal tändare priset. Ni får göra som ni vill om ni vill länka till tävlingsinlägget i er blogg eller inte. Även om ni inte har en blogg så går det bra att vara med ändå.


 


Här är tändarskåpet. Ni får bara se det lite diffust för det är meningen att ni skall gissa. Ni får bara 2 gissningar/person. Skulle det bli så att flera gissar rätt så blir det lottning. Det står en stor tändare ovanpå skåpet som inte ryms inuti.



Priset är denna uppsättning med ett paket "Vår Te" med smak av grädde och rabarber, full av vårkänslor. plus en påse till med vårkänslor i form av äggtoddykola doppade i choklad. Det kommer från Butik Ingelund och kolorna är mjuka och inte så där sega så hela plomberna följer med i kolan....  . Klicka här för att komma in på Butik Ingelund. Te och kolor kommer från Klara  & Co  Förpackningarna är fantastiskt fina ser ut som akvarellmålning och baktill står det: till och från om man vill ge bort dom i present


    Vinnaren får också detta hjärta som man kan sätta runt ett ljus och det är också köpt på Butik Ingelund. Klicka på bilden så blir den större.


 Dessutom får vinnaren även en bunt med kvalitetsservetter från Cult design inköpta på Mimmis Magasin. Klicka på bilden så blir den större. 


     


Jag instiftade nu ett andra pris också  i form av en tvål i en fin plåtask som luktar väldigt milt och fint i form av jasmine. Den är inköpt på Butik Ingelund och kommer från "Scottish Fine Soap Company"

 

Av Malin wiper - 24 januari 2012 08:34

  

Jag satt och sappade lite i går framför tv:n och hamnade på kvällsöppet som är ett program som bara blivit uslare med åren. Numera är det bara inbjudna proffstyckare och ingen vanlig människa som kan få ställa frågor som berör oss alla. Sist var det Lasse Anrell som inte synts och hörts så mycket på sista tiden och det gör att han tydligen måste harpla ur sig otrevligheter och påhopp som inte har med saken att göra för att få lite uppmärksamhet. Rolf-Göran Bengtsson fick Jerringpriset för sin insats som ryttare och detta hade retat upp Anrell och en annan person som stod där och gapade.

 

 

Det var på tiden att ridsporten fick ett pris som har så många anhängare och har visat prov på skicklighet. Men det går tydligen inte för sig för herrarna som bara räknar vissa sporter som dom allenast rådande.  Dessutom är Anrell så otrevlig så han går till angrepp på Rolf-Göran Bengtssons personlighet och säger att han har en utstrålning som en gråsten...  . Jag mådde verkligen illa och Anrell sjönk själv som en sten och blev till noll. Jag är  inte så intresserad av idrott förutom konståkning och när Ingemar Stenmark var i farten i backarna då satt även jag bänkad och Sveriges arbetsplatser stod stilla....  . Det är  dom personliga påhoppen jag vänder mig mot som inte har med saken att göra


Klicka här för att läsa lite i sportbladet


Tack för ordet! 





 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards