Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Malin wiper - 23 januari 2012 18:17


Jag är med i en tävling hos Kaffehörnan. Vinsten är  väggordet ovan som kommer från Housing. Tävlingen avslutas 31/1 23.00 Klicka  här för att komma in på tävlingsinlägget om ni andra också vill vara med i tälvlingen. Där kan ni läsa tävlingsreglerna


      


Klicka här för att komma in på Kaffehörnans blogg

Av Malin wiper - 23 januari 2012 14:00


 

 


Det började en serie i går på Tv1 som heter "Äkta Människor", dom sände dubbelavsnitt första gången. Den var verkligen spännande och samtidigt otäck när man tänker på vart vi är på väg. Det har ju redan börjat med att det finns robotdammsugare och gräsklippare, industrirobotar mm så man undrar vad nästa steg blir. I serien förekommer mänskliga robotar som skall vara till hjälp för folk som har mycket att göra och behöver hjälp i hemmet men det urartar som så mycket annat och robotarna ställer till det på många sätt för familjerna..


                    


Det är även dom mänskliga robotar som sköter en del arbeten på arbetsplatser  och har laddningsstationer dit dom går själv för att ladda upp sig. Jag både njöt och förfärades...  för steget från robotdammsugare till människoliknande robotar kanske inte är så långt borta. Många av dom sience fiction man sett förr har ju besannats och nu är vi inne i kontrollsamhället som Orwell så bra beskriver i "1984". Klicka här för att läsa lite på svt ang serien.  Den ställer verkligen frågor om människovärdet. Skådespelet var även bra för att inte tala om den fantastiska maskeringen och sminket,  man får se många kända och även okända ansikten. Klicka här för att läsa en resecion som jag kan skriva under på. Jag kunde i alla fall inte slita mig från dom två dubbelavsnitten och hoppas det blir lika bra i fortsättningen.


Klicka här för att kolla lite på svt play


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild 

Här ett klipp från Youtube från serien



Det finns ju redan såna här robothundar men dom verkar inte ha slagit igenom här än och är nog sanslöst dyra. Klicka här för att se vart jag hittade denna bild.  Tacka vet jag en levande, mjuk och kärleksfull hund...   Vov, vov



som den här som satt så fint utanför Konsum i dag. Man skall ju inte störa en hund som sitter ensam ute men jag kunde inte låta bli att prata lite med hunden i lugn ton och även fota. Är det nån som vet vad detta är för hundras?  Det skall sägas också att jag håller avstånd och går inte fram och klappar på dom.

 

Av Malin wiper - 23 januari 2012 09:00

  


Plåtskylten jag köpte på second hand med motiv av Marilyn Monroe satt vi upp på dörren till vår lilla extra toalett. Bredvid har vi ett nyckelskåp och på ena väggsidan har vi satt upp Elvistavlorna vi också köpte på second hand. Vi skall bygga på med lite mer om vi dyker på nåt när vi är ute och åker. 


När vi var till Butik Ingelund i lördags så köpte vi dessa till oss själva. Eftersom vi skall måla köket så fort som möjligt så har vi ingenstans att sätta våra diskhanddukar så detta blir en rolig grej. Klicka här för att komma in på Butik Ingelunds hemsida



Man böjer till figurerna som man vill men armarna skall böjas uppåt så man kan hänga handdukar på dom. Det är magneter som man kan sätta på kylskåpet eller nån annanstans där man har magnet.



Nu hittade jag inga fina handdukar för det är lite rörigt än så länge men för att visa så hängde jag upp två så ni får se. Det ser rätt kul ut.


 


Här kommer låten "Don´t be cruel" med Elvis. Klicka här för att komma in på Elvis hemsida  

   

 


  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards