Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Gardintyg till sovrum!

Av Malin wiper - 17 januari 2012 18:47

  

Vi har nu köpt gardintyget som vi skall ha i sovrummet och jag hade tänkt fålla dom i dag men det finns ingen ork så jag får ta nya tag i morgon. Det känns så tomt utan gardiner och det ekar så otroligt. Det enda rum vi har gardiner i just nu är datarummet. Det är ett par vinröda tunna som vi köpte för några år sedan på Hemtex. Dom passar bra till dom pistagegröna väggarna. Tapeten är inget vidare men vi prioriterar köket i första hand med att måla väggarna


 


  Gardintyget är köpt på Mimmis Magasin där vi även köpte stången som är i vitt och det medöljer vägghållare.


  

Dessa knoppar skall sitta på sidorna som även dom finns på Mimmis, hon har ett mindre sortiment med knoppar men ett bra urval. 


  

Vi hittade en hel påse full med öljetter när vi rensade i källaren på huset. Vi hade köpt dom på rea men hittade inte påsen förrens vi flyttade.  Jag visar hur det blev när jag är klar med allt.


Jag letade på Youtube på ordet "Ridå" och hittade detta gamla klipp med Isaac Grunewald som verkar inviga en biograf som hette "Draken" i Stockholm. Hans tal var väldigt högtravande och dom pratade så tydligt på den tiden och högtidligt. Grunewald föddes 1889 i Stockholm och dog 1946 vid en olycka nära Oslo. Han var en Svensk konstnär, gift med Sigrid Hjertén 1911-1937 och Märta Grundell 1937-1946.  Klicka här för att läsa mer om honom.


Biograf Draken låg på Fridhemsplan i Stockholm. Klicka här för att läsa lite på svt där det står att den stått tom i många å. Klicka här för att läsa om biografen Draken på Wikipedia

  Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på Isaac Grunewald och hans fru Sigrid. Klicka här för att titta på hans konst


Det är endast 52 personer som sett detta klipp hittills på Youtube. Då är jag den 53:dje så det går framåt....  

 
 
Sussi

Sussi

17 januari 2012 20:58

Vilket vackert tyg! Riktigt somrigt :)
Det är bästa att proiritera ett rum i taget. Börjar man med allt på en gång brukar det ändå bara gå fel..

kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

18 januari 2012 07:46

Kul att du också gillar tyget. Det behövs lite mönster i sovrummet för allt är enfärgat

Ja du det är bäst att ta ett rum i taget så man inte är överallt och det inte blir nåt klart

Ha en fin dag
kramar

 
Nina

Nina

17 januari 2012 23:23

Vilket läckert gardintyg till sovrummet!! Måste bara få säga, du är en hejjare på att fixa å dona, du verkligen fint öga för detaljer!!
Sv; Här skall inte tränas nåt mer, inte vad gäller jogging ivf. Vet inte vad som flög i mig, skall inte hända igen, lovar *asg*
Kramar om ° hoppas du mår bättre i morrn!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

18 januari 2012 07:43

Kul att du gillar tyget. Det behövs mönster i sovrummet för allt annat är enfärgat. Tack för dom snälla orden. Ja du får ta det lite lugnt och inte gå ut så hårt. Jag själv får inte springa längre efter att jag fick ny höftled men promenera får jag göra hur långt som helst

Ha en jättefin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards