Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Röda Korsets Second Hand!

Av Malin wiper - 17 januari 2012 10:15

  

När vi hade parkerat bilen utanför Röda korsets second hand så stod denna chokladtopp på ett elskåp och försökte locka mig med sin frestande röda omslagspapper. Tji fick den för jag lät mig inte frestas trots att den stod där och lyste upp hela elskåpet.......... . Det såg otroligt roligt ut när den uppenbarade sig som i givakt så frestande och klart lysande. Jag undrar vem som till slut slukade denna godbit...  Det såg nästan ut som att nån satt dit den för att se om nån nappade. 


   

Vi gick in på klostergatans Röda korset för att kolla lite om dom fått in nåt nytt. Jag såg många saker som vi själva lämnat in.


Klicka här för att komma in på Röda Korsets hemsida


  


  

Denna var lite häftig "Katt på katten". Den kom från SIA och dom ville ha 35 kr för den. Jag lät mig inte frestas av nåt denna gången utan gick bara omkring och tittade lite och funderade. Klicka här för att komma in på SIA designs hemsida


  

I taket hängde en rätt snygg gammal lampa som dom ville ha 245 kr för och jag såg att en kvinna gick omkring och kollade på den men kunde inte bestämma sig.


  

När jag ser konståkningsskridskor så blir jag lyrisk för jag nästa levde mitt liv på såna när jag var liten flicka. Ville som många andra bli konståkerska och slukade alla konståkningstävlingar på tv


  

Tänk att dessa gamla lakan har blivit så populära igen och allrahelst bland ungdomar. 


 

Dom hade satt ihop lite lakan till paket och en del var rätt dyra med över 200 kr men detta kostade 110 kr


  

Det görs ju även gardiner av dessa gamla lakan


  

En bok låg så fint på ett bord med ett par glasögon ovanpå. Då kom jag att tänka på min bloggvän skrivmoster som har såna tänkansvärda och fina inlägg varje dag. Hon skriver själv böcker, dikter, noveller och i tidningar. I dag har hon ett spännande inlägg om "Musikapotek" som ni kan gå in och kolla på. Klicka här för att komma in på Skrivmosters blogg och läsa inlägget


Boken som ligger så fint på bordet är skriven av PC Jersild och heter "Proffessionella bekännelser". Klicka här för att läsa om honom. Klicka här för att se vart boken går att köpa för 64 kr. Jag glömde tyvärr att kolla vad dom tog för den på second hand men det brukar vara 5 kr så man kan verkligen göra fynd och den var i ovanligt gott skick, som ny.


  


Till slut en läcker kudde som jag såg i ett skyltfönster till en inredningsbutik. Jag hade tyvärr inte tid att kolla mer än i skylten.

  

 
 
Annelie

Annelie

17 januari 2012 12:05


Jag tycker det är så synd att dessa seconhand-butikerna har blivit såppas dyra som de har blivit, det är ju dock begagnade saker.
Den butiken vi har i vår stad är riktigt dyr,, så jag är inte ens där och kikar längre.. :o((
*löjligt*

Ha en härlig tisdag.. // Kramen

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

17 januari 2012 13:34

Jag har märkt också hur mycket dyrare det blivit på second hand och tycker precis som dig. Det är ju ändå begagnat som dom fått av folk och då skall dom inte ta ut såna priser. Det var inte mycket folk där heller. Det var mer förr.

Förstår att du inte går dit längre för vem vill köpa begagnat till nästan nypris.

Ha en härlig tisdag själv
varm kram

 
ansepanse

ansepanse

17 januari 2012 12:48

eller så var det någon som inte tycker om just den sortens choklad, den lampan hade jag norpat åt mig direkt, jättefin
här var en till som åkte mycket skridskor och som kollade på konståkningstävlingar på tv:n :)
kramar och en fortsatt fin dag till dig

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

17 januari 2012 13:32

När du säger det så tror jag det var en sån som alltid blir kvar i Alladin askar med ett bär i. Jag ångrar faktiskt att jag inte köpte lampan. Kul att du också har samma erfarenhet skridskor

Ha en fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

17 januari 2012 22:15

Kul att följa med på second hand! Jag såg mycket som jag blev intresserad av. Skulle nog köpt katten som var så billig från SIA! Den kunde jag haft i stugan ...
TACK du kära vän för att du skriver om min blogg och mig! Alla är så hjärtligt välkomna i min Ordhörna!

Nu ska jag avsluta dagen. Snygga sovrumsgardiner! Jag hittade några färggrnna och härliga idag som jag ska ha i vardagsrummet när vårsolen tittar fram.
Kramar och sov gott!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 januari 2012 07:45

Jag ångrade mig att jag inte köpte katten som var så rolig och fin. Det var ju ett riktigt fynd. Det passade så bra in att länka till din fina och läsvärda blogg

Kul att du fått tag på vardagsrumsgardiner.

Ha en toppendag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards