Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Malin wiper - 15 januari 2012 18:53


I dag blev draperiet färdigt som skall vara över dörröppningen till datarummet. Här har Mr T lagt ut våra öljetter och han satt i dom för jag är för snurrig just nu och kan mäta fel.


Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida.

 

  

Vi hade en massa olika öljetter i en kartong i källaren och vi valde dessa.


  

Här rättar min man till draperiet.


  

Det är jag som har skött syningen på maskin och nu är det uppe äntligen


  

Måste säga att det passade ypperligt bredvid den lilla extraplatsen med tunnan och det som är på väggarna.


  

Det är mycket finare i verkligheten när man ser helheten och tydligare. Vi måste sätta lite tyngder nertill för detta tyg är lite bubbligare än det andra som jag köpte.


  

Detta är draperiet till sovrummet och det är mer i lite sidenaktigt och det andra är lite mer matt och bilderna har lite tidningskänsla.  

  

Free Orkut and My Space Cars Graphics Glitters
Orkut Myspace Happy Cars Comments & Graphics


  

Här kommer en häftig dance scene från filmen "Take The lead" med Antonio Banderas. Klicka här för att läsa om filmen som hade premiär 7/4 2006. Jag har sett filmen och den är jättebra

 



Av Malin wiper - 15 januari 2012 18:45

  

I går hade Ritz konditori en fantastisk fin ny tårta igen. Det är en minttårta sa Åsas dotter som jobbade i går.


  

Lite smaskiga olika muffins stod på disken och frestade sina kunder....  


  

Olika sorters småbröd och alla är goda och smakrika


  

Själva tog vi varsin smörgås. Min man en med köttbullar och jag en grillad med godsaker i  


  


Vi var även in på vår eminenta spelbutik "Konfekthörnan" eftersom jag måste kolla om jag blivit mångmiljonär...  


  

Här blir min man expidierad av dom två trevliga ägarna av spelbutiken "Konfekthörnan". Jag har varit på deras scrapcafe som var en kul upplevelse. Klicka här för att komma in på det inlägget. Jag hoppas jag kan gå fler gånger


Förut i dag  ringde  Mrs A-G och frågade om jag skulle gå på Mimmis stickcafét i dag men jag orkar inte tyvärr och klarar inte av att vara med en massa folk just nu, än om alla är lättsamma och trevliga. Det blir nog bättre när vi får lite mer ordning och man har vilat upp sig lite. Vi har inte haft tid att träffa våra vänner på ett tag så jag hoppas det blir bättre framöver. 

  

Sockor som min svärmor stickat till mig för några år sedan. Jag har flera par i olika färger och mönster. Skaften är låga för jag ville att hon skulle göra dom så. Hon har varit jätteduktig på att sticka men jag vet inte om hon stickar fortfarande så jag får fråga henne.



Klicka här för att komma in på Tarja Turunens hemsida. Hon föddes 1977 i Kides och är en finsk sångerska som blev känd som vokalist i symphonic power metal-bandet Nightwish. Turunen är sopran och jag har haft henne inne med en låt förut för några år sedan. Hon har sålt fem miljoner exemplar runt om i världen tillsammans med Nightwish och över en miljon med sitt soloprojekt My winter Storm.  Hon kallas för "The voice of Finland".

  


Av Malin wiper - 15 januari 2012 07:57


Hope - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!


Jag följde med min man till huset i går kväll för att kolla hur det såg ut när det var helt tomt och urstädat. Det var en märklig känsla att se huset så tomt och jag kände mig helt plötsligt som en fjäril som lämnade boet och flög vidare och känner en befrielse att nu slippa ha dåligt samvete för att man inte orkar klippa gräset, skotta snö och rusta upp huset. Jag blev förvånad över att jag inte fällde en enda tår men jag har redan sörjt färdigt och känner att jag trivs mer och mer i lägenheten och börjar anpassa mig. Var sak har sin tid och det känns inte som det stora steg jag trodde.


  

Fin bild på en häger som jag lånade här


  

Jag fotade lite i varje rum och det var så välstädat. Köparna var där i går för att kolla upp hur det såg ut och dom var jättenöjda och vi fick ingen bakläxa...  Jag är så glad att dessa ungdomar som har tiden för sig köpt huset och redan har planer på att förbättra. Tyvärr så gick diskmaskinen sönder för ett tag sen och min man har försökt laga den men det gick inte. Vi köpte den 2005 så den hade väl gjort sitt. Sen har vi båda varit sjuka i långa perioder så det blev lite fel ända från början. Vi hade tänkt rusta upp huset mer än vi gjort redan första året men som sagt så kom sjukdom emellan. Jag fotade inte källare och vind som man även kan inreda


  

Det ligger lite städmaterial kvar som vi skall hämta hem i dag


  

Golvet i köket var helt otroligt bra och det syndes inte när det var ostädat utan blev som kamoflerat. Det är en korkmatta som ser ut som gamla bräder och det var den sista biten vi köpte från en rulle.


  

Från köket ut mot hallen. På väggarna var en brun medaljongtapet när vi flyttade in och det var rena rama 70-talet


  

Vi tapetserade även om dessa garderober i hallen     


  

Här ser man mer av hallen och klädhängaren för ytterkläder som vi köpte på IKEA. Den finns inte längre och var en riktig långkörare


  

Här ser man dörren från hallen ut mot en liten minihall och sen kommer ytterdörren.


  


Här står min man i dörröppningen till vårt data- gästrum. Garderoben som min man byggde med draperi framför är nu borta för dom ville inte ha den och det förstår jag för det är ett ytrymme som man kan ha till så mycket annat.


  

Mot fönstret i datarummet. Här har vi också tapetserat om och vi la även nytt klickgolv


  

Här ser ni sovrummet som vi också tapetserade om men golvet förblev ogjort men det går att slipa ner och lacka om man vill.


  

Mot fönstersidan av sovrummet


  

Här blickar man ut från sovrummets dubbeldörr till vardagsrummet


  

Vardagsrummet


  

Från vardagsrummet in mot sovrummet


  

Det är ett jättelitet badrum så vi har fått det mycket bättre nu med stort badrum och en extra toalett. Huset har i alla fall potential och det går att bygga ut åt flera håll för tomten är så stor. Vi tänkte från början att vi skulle bygga ett garage på baksidan av huset men det kom av sig.


I dag är det sista dagen vi äger huset och när vi åker dit och hämtar städgrejerna så skall jag fota lite på tomten också. Det känns lite som att börja om igen och det behöver vi efter allt som hänt dom senaste åren.


 


 Här sjunger Nana Mouskouri "Adieu Angélina" Det är en låt som jag annars haft inne med min favorit Joan Baez som även skrivit låten och då heter den "Farewell Angelina". Jag gillar att även ta in andra versioner ibland. På klippet så börjar det med en annan låt men sen när hon står vid micken så kommer rätta låten


 


Klicka här för att komma in på Nana Mouskouris hemsida





Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards