Öppen Ridå

Alla inlägg under december 2011

Av Malin wiper - 16 december 2011 08:46

  

Min sons pappa är allvarligt sjuk och har fått cellgifter i flera omgångar   Han är en stark person med stor livslust. För några dagar sen hamnade han på intensiven och min son åkte dit med tåg i går. Det är därför han har varit hos sin pappa så mycket på sista tiden. Jag har varit så orolig och allt känns så overkligt och hemskt. Vi tycker även så synd om hans fästmö och hans andra son plus resten av släkten. Nu ringde min son och talade om att han har vaknat upp ur koman och kunde prata med min son och det känns så skönt för jag har varit så ledsen och orolig så det går inte att beskriva. Tydligen så hade han inte tålt dom sista cellgifterna så han hade hamnat i schok. Jag mår inget vidare just nu och det är tur att vi hade så mycket folk omkring oss i går så man slapp tänka tråkiga tankar hela tiden. Stort tack till min sons vän Miss M (du vet vad jag menar) som är fantastisk  och jag tycker så mycket om henne....   även till hennes toppenkille...  

 


Här kommer en låt som jag vet att min sons pappa tycker om. Han är själv musiker och har mest spelat saxofon i olika storband och mindre band under åren. Dessutom fyller min sons pappa år i dag...   Mr t och min sons pappa har alltid gillat varandra så det har inte varit några problem under åren.


  

Här kommer en av hans favoritgrupper Crusaders  med Randy Crawford. Min man och jag tänker på dig och din familj.


Klicka här för att komma in på The Crusaders hemsida


 


Klicka här för att komma in på Randy Crawfords hemsida


Av Malin wiper - 16 december 2011 08:19

 


När vi hade flyttat det vi skulle i går så åkte vi och köpte färdiggrillad kyckling på ICA och flera sorters sallad. Vi åkte sen till min mans arbete där hans arbetskamrater då befanns sig som hjälpt oss med flytten. Här sitter vi och förlustar oss vid deras konferansbord. Det var så skönt att få koppla av en stund och få umgås.


  


Mr M hade svetsat ihop två hästskor på ett kul sätt så det blev en hängare till slangar i verkstadsdelen. Företaget har två vånigar plus källarvåning. Kontoret och toaletter är en trappa upp.


 


  


Här en annan variant med hästskor.


    


Tusen tack för era härliga och omtänksamma kommentarer. som ni förstår så hinner jag inte komma in på era bloggar just nu för det är för mycket att göra. Jag besöker er så fort jag kan.


Ha nu en skön och fin fredag... 

 



Comments by ZingerBug.com


Klicka här för att komma in på The Rolling Stones hemsida





Av Malin wiper - 15 december 2011 17:09

  

Här har min mans arbetskamrater kommit med en bil som har dragkrok och sen en täckt kärra som vi hyrt i Skillingaryd av Thomas Larsson som har ett företag i gamla Tubab. Den kostar bara 200 kr/dygn. Vi fick flyttat två lass i dag och nu blir det ett lass till på måndag. Vi kommer att flytta in där på måndag för det måste först tapetseras om i sovrummet. Vi har redan fått tapeter och allt som ingår för att fixa till rummet.


  

Vi får även tapeter och färg till det andra som måste fixas men vi tar en sak i sänder. Hall, badrum och toalett är dom som ser finast ut. I köket måste vi måla över fondtapeten för de tär fettfläckar överallt och även vid fönstret. Annars är skåpen helt oförstörda och det finns många utrymmen att stoppa saker i. Alla killar och en tjej i företaget har varit med och hjälpt oss med flyttningen och dom har varit superduktiga och snabba. Dom packade kärran så bra så man förstår att dom flyttat åt folk förut.


  

Här står Mr I som är en av dom som hjälpte till.


  

Miss J ville inte vara med på bild....  


  

Så här såg det ut när vi fått ut rätt mycket men nu finns det inte nåt i vardagsrummet utom datan och pyntet i fönstren. Det vill vi ha kvar tills på måndag då vi flyttar.


Klicka här för att kolla på roliga möbler


  


Sängen fick agera avlastningsplats tills dom dom packat in dom stora möblerna. Vi har fina etsningar som vi skall rama in och sätta ovanför sängen. Sängen skall bytas ut så småningom men rom byggdes inte på en dag


  

Det är bara en liten trapp till vår lägenhet och vi är ensam på detta plan och har bara en granne på andra våningen så det känns toppen.


  


Det är tyvärr bara två fönster i vardagsrummet men det är väldigt ljust där ändå. Golven är väl inte så roliga men dom kan vi fixa till senare. Det skall även tapetseras om i vardagsrummet


  


Här har jag börjat placera ut lite möbler i alla röra.


  


Här är den långa hallen som inte är så smal som på bilden. När man kommer in från ytterdörren så går man till höger och där finns ett ytrymme där  vi ställt biomöbeln och framför den finns upphängning för ytterkläder men den skall vi byta ut till en snyggare. går man mer till höger så finns ett stort badrum med fönster. Går man till vänster så kommer man in i ett litet rum där det finns en liten toalett och sen kommer köket så det är en väldigt ovanlig planlösning och det beror på att det varit tandläkarmottagning i denna lägenhet. När jag skall gå in till köket så hamnar jag hela tiden fel så jag går in i badrummet istället...  . När jag skall gå ut från lägenheten så går jag åt fel håll så man blir lite förvirrad. Längst fram i hallen där ni ser alla kartonger så finns ett utrymme där det ryms en liten soffa och  framför den skall vi ha vår gamla öltunna från 1700-talet och uppepå den skall vi lägga en rund glasskiva som går utanför tunnan en bit. Då kan man sitta där och mysa också. Därifrån så ser man hela vardagsrummet. Vi skall köpa en ny platt tv efter ju och även nåt slags bokhyllssystem. Det är mycket vi behöver byta ut i lägenheten men det får ta lite tid. Dörren till sovrummet är i vägen i hallen så den skall bort och ersättas med ett draperi som har lite filmmotiv. Även mitt tändarsamlingsskåp skall hänga i hallen och vi skall sätta in mer belysning i skåpet och i taket skall vi ha nån spot eller lampa som man får filmkänsla av.


   


Köksluckorna ser ut så här helt vita med en träram runt. Jag vill byta handtagen till nåt snyggare sen men det är inget fel på inredningen.


   

Den här gamla Folkskolan ser man från vårt vardagsrumsfönster. Där går det rätt små barn och det är en stor väg så det är lite mer livat och det tycker jag är skönt


   


Tyvärr är det bara en balkondörr i det som vi skall ha till sovrum så jag kan inte ha några blommor där men det kan hända att vi  gör nåt system på väggen där man kan ställa blommor. Sen ryms ett sybord så jag kan ha maskinen framme hela tiden. Det andra rummet är lite mindre så det skall vi ha till data och gästrum. Nu fick vi plats där med vår fina bäddsoffa som förut stått på inomhusaltanen på vårt hus  


  


Här är det stora badrummet där vi trodde det fanns ett badkar men icke. Vi skall köpa nya toalettskåp och hängare mm.


  


Den här lilla toaletten kändes som nyrenoverad för den var så fräsch så det är bara att pynta så det blir snygg. 




 
Av Malin wiper - 15 december 2011 07:15

  

Jag måste bara få visa en riktig liten sötnos som heter Melker. Åsa som är delägare i Ritz konditori är mormor till denna lilla fina pojke. Hon kom ut när vi satt där och fikade så man fick se hur han växt på bara en kort tid...  Man blir ju så till sig och vill bara krama om pojken som var så tålig med oss tokstollar...  


  


  

Min man åt en jättegod köttbullssmörgås och jag en caesarsallad


  


Vi fick två tomtegodisar av en snäll tjej som jobbar där. Tror ni att vi motstod detta? Denna gång åkte jag dit och min man klarade sig...  


 


  

Härliga fina Åsa med sitt barnbarn.

         

Här kommer en av mina favoritjullåtar "Jag såg mamma kyssa tomten"



Av Malin wiper - 14 december 2011 14:57

 


Just nu är jag lite besviken och ledsen eftersom vi inte kan flytta in i morgon. Vi var dit och kollade och vi kan inte sätta in en säng i sovrummet med en tapet som är full av fetfläckar, det ser så äckligt ut. Vi såg inte detta och mycket mer när vi var där och kollade på lägenheten när det var möblerat. Vi åkte ner till bostadsbolaget och fick välja ut tapet som kommer tidigast på fredag. Sen måste min man tapetsera i helgen och det var sånt vi trodde vi skulle slippa. Nu är jag så tom på energi och måste försöka lugna ner mig. Önskar att svenska spel hade ringt så vi hade kunnat bo kvar och rusta upp huset. Nu känner jag vad jag kommer att sakna friheten och utsikten som vi haft.


            .


Min man är i lägenheten och sätter upp köksbordet just nu och tillfälliga lampor. Vi får hjälp med att flytta allt i morgon utom sängen och datorerna som får stå kvar tills vi kan flytta in. Helst hade jag velat  tapesera om några rum till innan men det hinner vi inte för vi måste städa ur huset också plus lite annat som skall göras i källaren.


  


Så här tomt blev det utan köksbordet. Det gick bort tapetbitar när vi tog bort bordet men dom skall ändå tapetsera om eller måla väggen sa dom nya ägarna när vi träffades sist.


    


Här kommer låten Crying med Roy Orbison som sjunger den i en duett med KD Lang.


 


Klicka här för att komma in på Roy Orbisons hemsida. Tyvärr gick han ur tiden redan 1988 i en ålder av 52 år


 


Klicka här för att komma in på KD Langs hemsida. Hon föddes 1961 i Edmonton, Alberta och är en kanadensisk  sångerska och låtskrivare




Jag gråter inte över tapeter för det händer värre saker i min närhet

Av Malin wiper - 13 december 2011 17:55

 


Syrran arbetar på Markbladet i Kinna. Klicka här för att se vad hon skrivit nu sist då det var en konsert i Kinna kyrka som hon bevistade både för att njuta och skriva åt tidningen. Hon är så bra på att skriva så det blir intressant och lättläst. Desstuom var det spännande skrivet med en dramatisk tousch. Klicka här för att komma in på Markbladets hemsida


 


Här är en av artisterna som uppträdde i kyrkan och hon heter Patricia Page. Det är en ny bekantskap för mig wow! vad hon är bra och det svänger. Det finns massor av klipp med henne på Youtube. Tyvärr så finns dom inte representerade på  wikipedia så jag kan inte få reda på nåt mer om henne och gruppen. En sak vet jag och det är att jag vill bevista en konsert med dessa bra musiker


    


Klicka här för att komma in på hennes hemsida som hon har tillsammans med sitt band The Prophets. Klicka här för att komma in på deras myspace. Deras genre är soul, R&B, funk och lite blues. Hon kallas för souldrottningen. Klicka här för att komma in på deras facebook


Rättelse:

Just denna kväll när syrran bevistade konserten i kyrkan så hade hon inte sitt band med sig utan blev kompad av ett lokalt band som heter Hill Blues Unit. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Hoppas det är rätt band så jag inte tabbat mig igen. Jag har gjort så många misstag på sista tiden och det beror nog på att jag har för mycket omkring mig nu och borde lägga datan på hyllan en lång period...  


 


Här har vattennivån i vår å stigit så en del bryggor ligger uner vatten för det har regnat en hel del. Vad jag kan se nu så fortsätter det att regna men just nu är det bara lite duggregn. I morgon är det dagen "F" som i flytt....  Det skall bli otroligt spännande för vi flyttar in direkt och börjar med sängen och köksbordet. Vi har lite tid på oss att få över allt och även städa. Det blir så rörigt och man drar runt en massa dam nu så jag skall dammsuga så gott det går i dag.

 

Ha nu en härlig onsdag...  

 

  

Så här skall det se ut i december...  


 

Av Malin wiper - 13 december 2011 16:15


Vi var iväg till Wides sport i Skillingaryd för att handla en varm tröja till mig och då passade jag på att fota till ett bildspel. Dom hade massor av julsaker från 9 kr till 69 kr. Sen hade dom lite större ljushållare i form av höga rör där man sänker ner ljuset och dom kostade mellan 145-300 kr


  


Här är deras öppettider och butiken ligger 5 km från oss en bit utanför Skillingaryd


          


Klicka här för att komma in på Wide Sports hemsida


  


Dom är jättebilliga på sportkläder så jag har köpt både jackor och tröjor där under åren.


                   


  


  


 


  


  


Denna var jättefin och hade vindskydd och såg nästan ut som en kavaj men tyvärr inte så snygg på mig.  Det var tag 2 betala för en.


 


  


  


Fyndavdelnigen där man även kan köpa duschtvåt och deodorant till låga priser


 


  


  


Jag köpte denna lite tjockare munkjacka som är svart och grå för 169 kr, har kostat mycket mer. Jag hade tänkt köpa nåt i färg men denna satt bäst på min kropp och är snyggare än på bilden


  


 




Free Orkut and My Space Funny Christmas Graphics Glitters
Orkut Myspace Funny Christmas Comments & Graphics

Av Malin wiper - 13 december 2011 15:00

 


Här är vi på väg genom den nyöppnade järnvägstunneln. Min man skulle åka ett ärende genom jobbet och då passade vi på att åka in och ta en luciafika på Ritz konditori. Man måste ju få känna lite luciastämmning mitt uppe i stöket


    


  


Vill ni se en stj....(ett kaos) kolla här....  ändå är det bara en del av alla kartonger och det är så rörigt så jag har tappat kontrollen helt...  


  Jag vill bara ringa efter betjäning...    


  


Här ser man hela vårt nöjeshus på torget. Först spelbutiken "Konfekthörnan" sen Ritz, frissan Hon & Han, därefter handelsbanken. Som ni ser är det nästan snöfritt nu...  


 


  


Fin tomte på ett av godisborden på spelbutiken


 


  


Deras fina stjärna.


    


  


När en polisbil dyker upp då måste man fota för det är inte så ofta...  


 


  


Härligt uppkäftigt rött hjärta på en balkong.


 


  


Nu fick jag lite luciastämning.


    


  


Det blev varsin stor pepparkaka till kaffet. Vi står still vad gäller vikten för vi har spårat ur några gånger. Det hann gå 20 dagar och några minus kilon men vi siktar på att fortsätta att gå ner så fort vi flyttat.  Klicka här för att komma in på Ritz facebook


    


  


Jag känner mig så sliten så jag gömmer mig bakom pepparkakan...  


       



  


          



 


                   

  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards