Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Tv-bänk och badrumsartiklar....

Av Malin wiper - 30 december 2011 12:00

Free Orkut,Facebook and My Space Flowers Graphics Glitters
Facebook Orkut Myspace Flowers Comments & Graphics


Det känns som denna jul har regnat bort och nu är det bara två dagar kvar tills ett nytt år väntar oss. Jag tycker det inte var länge sen man kunde skriva år 2000. Tiden känns som ett skenande tåg numera. Vi fortsätter med vårt pyssel i lägenheten och har inte bestämt vad vi skall göra på nyårsafton så vi blir nog bara hemma och äter nåt gott.  I dag skall min man fortsätta med badrumsskåpet som snart är uppsatt men det är lite bökigt att borra i kakel



Skåpet är rätt stort och skall hänga på väggen. Allt kommer att rymmas där även handdukar. Han har redan borrat två hål upptill och nu skall han borra färdigt dom två hålen nertill.

 


Sen skall vi sätta upp denna hängaren bredvid duschen för badhanddukar och ovanpå är det en hylla man kan ställa saker på. Inne i duschen måste vi också köpa en hylla för tvål och schampoo eftersom den som hänger där är minimal. Det är mycket man måste köpa till nu för att få det att fungera.



Det finns en liten plats bredvid tvättstället för handdukar men som ni ser under så är det en gammal modell med små hakar så jag sätter upp denna istället som är lite rejälare


Nu har min man fått tv-bänken på plats men sladdarna skall han dölja med en skena. Denna tv är bara 32 tum så den skall bytas ut så småningom. Den har jag haft i sovrummet förut. Bredvid tv:n ser ni två dvd-hyllor som jag nu fyllt med filmer, böcker och lite prydnadssaker. På andra sidan tv:n skall vi ha bokhylla och vitrinskåp. Först måste vi hitta nåt som passar in. I helgen skall vi sätta upp tavlor och annat. 

 

 



Förut hade vi en tjock tv och denna bänk. Bänken är fin och modern men tar för mycket plats. Den finns fortfarande på IKEA och även i färgen svart som är ännu snyggare. Vi har redan gett bort bänken till en som var ute efter en sån. Den går jättebra att ställa en platt tv på


Jag har fått lite ordning på rumsbordet också men tavlorna måste upp. Fönstren är så höga så alla mina prydnadssaker är för låga så dom får jag ta till andra ställen. Julen har jag redan sopat ut så det finns inte en enda julsak hemma nu...   

 

I går åt vi risgrynsgröt för första gången i jul...  ingenting har blivit normalt denna jul men vad gör väl det om hundra år...    


Ha nu en fin och njutningsfull fredag.



Vinterbild jag tog förra vintern 


 

Här kommer en av soundtracken till Harry Potter som jag hörde på WWR internetradion i dag. Det är där min vänninna ia är en av dom som spelar musik.



 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 december 2011 14:58

Ja du, det är mycket pyssel i samband med en flytt. Det är ju inte bara alla saker som ska flyttas, de ska dessutom passa in något så när i det nya boendet - och det kräver alltid en del nyinköp. Så fint ni kommer att få det! Och vad skönt att redan ha städat bort julen. Idag när solen skiner känns det inte lika juligt längre, men våra julsaker får vara kvar till trettonhelgen, sen är det tack och adjö.
Ha det gott!
Varm kram!
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 december 2011 18:46

Ja du det tar aldrig slut ;) Just nu är det mycket som inte passar in men det får vi byta ut senare. Jag orkade inte ha kvar julen längre för då blir det plock igen. Man skall ju egentligen ha kvar julsakerna till Trettonhelgen så det brukar jag själv ha i vanliga fall. Julen blir ju så kort annars.

Ha det gott själv vännen
varm kram

 
Spanaren

Spanaren

30 december 2011 15:54

Så vacker bild med vågor och rosor *njuter*
Du verkar vilja pynta och dona för att få till det ... precis som ni båda vill *ler* Ser fint ut!

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 december 2011 18:48

Det tyckte jag också ;) Det är ju rätt blött ute nu i alla fall här nere i södern ;)

Det tar tid men Rom byggdes ju inte på en dag som dom säger ;)

Tack snälla du

Ha en fin kväll
kramar

 
Gilla

Gilla

30 december 2011 16:58

Ni har ju kommit till ro redan. Så fint det blir.

Vi åt inte risgrynsgröten förrän efter julen.

Sv: Ja, man gör ju så gott man kan. Men det får inte plats med nån gran. Vår lägenhet är alldeles för liten.

Det var ju som sagt första gången jag såg den filmen. Den var ju för gullig.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

30 december 2011 18:50

Tack snälla du. Det blir lite gjort varje dag och börjar kännas lite hemtrevligt och vi trivs mer för varje dag. Fast ibland så känns det som man har lånat en lägenhet och skall hem igen så småningom ;))

Vi har inte heller fått plats med gran där vi bott. Vårt hus var inte inrett i källaren och vinden så vi hade bara 71 kvadrat. Filmen är verkligen gullig

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards