Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Roy Orbison & KD Lang

Av Malin wiper - 14 december 2011 14:57

 


Just nu är jag lite besviken och ledsen eftersom vi inte kan flytta in i morgon. Vi var dit och kollade och vi kan inte sätta in en säng i sovrummet med en tapet som är full av fetfläckar, det ser så äckligt ut. Vi såg inte detta och mycket mer när vi var där och kollade på lägenheten när det var möblerat. Vi åkte ner till bostadsbolaget och fick välja ut tapet som kommer tidigast på fredag. Sen måste min man tapetsera i helgen och det var sånt vi trodde vi skulle slippa. Nu är jag så tom på energi och måste försöka lugna ner mig. Önskar att svenska spel hade ringt så vi hade kunnat bo kvar och rusta upp huset. Nu känner jag vad jag kommer att sakna friheten och utsikten som vi haft.


            .


Min man är i lägenheten och sätter upp köksbordet just nu och tillfälliga lampor. Vi får hjälp med att flytta allt i morgon utom sängen och datorerna som får stå kvar tills vi kan flytta in. Helst hade jag velat  tapesera om några rum till innan men det hinner vi inte för vi måste städa ur huset också plus lite annat som skall göras i källaren.


  


Så här tomt blev det utan köksbordet. Det gick bort tapetbitar när vi tog bort bordet men dom skall ändå tapetsera om eller måla väggen sa dom nya ägarna när vi träffades sist.


    


Här kommer låten Crying med Roy Orbison som sjunger den i en duett med KD Lang.


 


Klicka här för att komma in på Roy Orbisons hemsida. Tyvärr gick han ur tiden redan 1988 i en ålder av 52 år


 


Klicka här för att komma in på KD Langs hemsida. Hon föddes 1961 i Edmonton, Alberta och är en kanadensisk  sångerska och låtskrivare




Jag gråter inte över tapeter för det händer värre saker i min närhet

 
 
Maya

Maya

14 december 2011 17:00

Men så tråkigt att det blir så när förra ägarna flyttat ut. Vet hur det känns, när jag fick min fyra i stan så var spisen helt sönderbränd, utan färg ovanpå och stank ur ugnen. En NY spis som dom förra ägarna förstört och fick betala sen. Jag bad om en ny spis av bostadsföretaget, vägrade laga mat på/i den och fick äta ute i fyra veckor i väntan på en ny spis!

Ta hand om Dej vännen! Hälsa Mr T!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

14 december 2011 17:35

Dom förra ägarna har flyttat tidigare så dom hade kunnat tapetserat i sovrummet. Vilken tråkig grej du var med om också. Hemskt att du var tvungen att äta ute så länge för att dom ställt det med så lång väntan. Då vet du hur det känns

Tack för din omtanke goa du

Mr T hälsar tillbaka så mycket

varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

14 december 2011 17:14

Näää vad ledsen jag blir för er skull. Usch vilket skit när man har planerat allt i minsta detalj. Det är ju nästan värre att bo på två ställen än att bo i en flyttlåda.
Jag hoppas de är snabba upp med tapeten och att de gör det bra.
Stor kram till dig!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

14 december 2011 17:32

Tack snälla omtänksamma du. Jag har lugnat ner mig lite nu och det kommer nog att ordna sig så småningom. Fast man hade ju velat flytta in direkt. Vi kanske får hjälp med att sätta upp tapeten för min man är inte som förr då han kunde göra allt.

Tack vännen
varm kram till dig

 
Sussi

Sussi

14 december 2011 20:18

Men fy vilken besvikelse. När man sett fram emot något och så går det inte när det väl gäller. Trist att ni behövde lägga ner tapetseringsarbete trots att ni inte tänkt er det. Förstår att ni kommer sakna huset och utsikten men det är ju så himla dyrt att renoveria nuförtiden. Vi har slut på renoveringspengarna och vi är inte ens klara!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

14 december 2011 22:45

Ja du det kändes hemskt först men nu har vi fått perspektiv och det finns värre saker som händer runt oss.

Ja du det är dyrare än man tror och det följer med så mycket mer när man renoverar

Tack för din omtanke
varm kram

 
Ingen bild

stationscafet

14 december 2011 20:25

Men Malin se det som en tillgång att få nya tapeter fast det kom lite fel i tiden:)Tror att Ni kommer att känna er belåtna när ni flyttar in i ett fräscht sovrum.vi kan erbjuda er en alternativ jul här på stationen.vi håller på med inbjudan nu som en diakon ska ha i sävsjö.
Ta det bara lugnt allt blir bra i slutänden.
Om du har tid gå in på http://www.facebook.com/profile.php?id=1787596847
så får du se bild i hennes album på ett stationshus som jag misstänker blir ett nytt projekt för ditt fotograferande, Hon är en intressant människa,
Tat lugnt nu båda 2...kramar från oss på stationen

Malin wiper

14 december 2011 22:41

Det är bara det att vi själva måste tapetsera och det var synd att dom inte sa hur det såg ut tidigare när nu lägenheten stått tom i en hel månad. Fast å andra sidan så har det hänt allvarligare saker som gör att mitt fokus nu ligger nån helt annanstans. Jag får fördjupa mig i länken du skickade lite senare när det lugnar ner sig.

Tack för era snälla och omtänksamma ord

varm kram till er

 
Pisan

Pisan

14 december 2011 20:32

Näe vad tråkigt!! Förstår hur du känner dig. Jag hade blivit enormt besviken. Man har ju planerat och haft sig jättelänge... Hoppas verkligen att ni får hjälp med att sätta upp tapeten.
Kramis från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 december 2011 22:44

Ja du det var lite trist men nu känns det som en bagatell för det händer värre saker runt oss.

Vi tror att vi kommer att få hjälp med tapeten av folk vi känner

Ha en fin kväll
kramar

 
Petra

Petra

14 december 2011 23:09

´´Kramar om`` du ska se att det blir bra tillslut!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

14 december 2011 23:31

Det har du så rätt i vännen

Det dyker upp värre saker än en ful tapet så detta är bara en bagatell. Jag har lugnat ner mig nu

kramar

 
Ingen bild

Vendela

15 december 2011 11:23

Hejsan,
så tråkigt att ni inte kan flytta än. Men ändå- kul att ni ska tapetsera om! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Malin wiper

15 december 2011 16:59

Hej Vendela!

Vi flyttar in på måndag för vi måste tapetsera sovrummet först. Vet inte om det är mycket att visa upp för det är en gammal lägenhet och det kommer att ta tid att få den i ordning. Jag skall kolla in din sida.

Tack för förslaget får se om jag hinner för vi kommer att ha fullt upp

Ha en fin kväll
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards