Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Klädnypeklänningar!

Av Malin wiper - 5 december 2011 14:15

   


I dag var vi uppe tidigt och satt och myste med levande ljus och god frukost. Min man är nu ute på arbete och gruppen har fått in rätt många olika uppdrag. Dom har även fått in den nya mattan i ett av rummen i sina lokaler så jag skall dit och fota lite mer nån dag.


       

  


 


Nu har jag sytt klart dom fyra klädnypeklänningarna som jag lovat bort. Jag har två kvar som jag skall ha själv för att ge bort. Jag hade tänkt sätta nåt snyggt band nertill på förklädena eftersom jag tyckte det blev lite för mycket vitt, men det blev inte alls bra och det beror nog på mönstret på klänningarna. Broscerna som sitter nertill och upptill är alla från second hand. Jag har även satt ett tygmärke på en av klänningarna som gick att stryka fast.


 


 


Detta lite glittrande band hade jag tänkt sätta nertill på förklädena men när det sen kom på klänningen så blev det för mycket och skar sig


 


 


Här ser ni en av dom i lite närbild


            


  


I lördags besökte vi även Stockaryds loppis och jag hittade denna stjärna som nu sitter i ett av köksfönstren. Den ser ut som en brandvarnare i mitten...   Vi har andra stjärnor som vi brukar ha i fönstret men jag gillar att blanda gammalt och nytt för det blir lite speciellt. Den lyser otroligt fint med alla stjärnor runtom, den kostade 40 kr. Snyggare i verkligheten som nästan allt blir. Stjärnan är tung och rejäl men jag vet inte från vilket årtal den kommer ifrån.


    

  


Här en stjärna från 60-talet i liknande form. Klicka här för att komma in på Tradera där jag såg den


  


Denna retrostjärna gick för 325 kr på Tradera. Klicka här för att komma in på sidan.


 


  

 


Så här snöigt var det utanför vårt ena köksfönster förra året i mitten av november


  


I morse vaknade man äntligen till lite snö men det blir nog inte kvar för det är för soligt och varmt. 

    



 
 
Petra

Petra

5 december 2011 14:28

Så snygga klädnype/Julpost klänningar du gjort (igen)!
Ja dessa julstjänor kommer och går i mode dom med :) Kommer ihåg orange pappersstjärna som jag hade när jag var liten ,den var så fin!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

5 december 2011 14:32

Kul att du tycker det. Dessa har ju såna färger som passar året om och det är bra. Ja du allt kommer tillbaka.

Ja du en sån hade mina föräldrar när jag var liten också.

Ha en fin dag
kramar

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 december 2011 16:43

Så duktig du är på att sy! Trevliga presenter. Det var nog lika bra att inte sätta på det där glitterbandet. Klänningarna är fina som de är.
Vilka fina och annorlunda stjärnor du har hittat på loppisen. Vi har en sådan där orangegul pappastjärna som är gammal vid det här laget. Vi hade sån, när jag växte upp, sp det är nostalgi av högsta klass ;)
Ha det gott!
Kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 december 2011 22:57

Tack snälla du. Tyvärr blir det så sällan p.g.a nacken. Det är bara en stjärna som jag köpt och det är den översta. Jag gillar dom gamla oranga som ger en väldig nostalgi och hemkänsla.

Ha det bra själv
varm kram

 
Margit

Margit

5 december 2011 21:32

Så vackra kädnypeklänningar du gjort!!! Riktga mästervärk...
Tänk så många olika ADVENTSSTJÄRNOR dte finns idag...
kul att se dem...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

5 december 2011 23:36

Tack för dom snälla orden. Dom är så enkla att sy när man är van. Ja du det finns många sorter

kram

 
Margit

Margit

5 december 2011 21:34

Ja när vi var barn...så var det väl bara de orangröda pappersstjärnorna som fanns då. Men jag tyckr de är vackra dom också!!! Hr haft för några år sedan, men nu här i kolsva..så har vi 2 metall...

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

5 december 2011 23:36

Dom pappersstjärnorna var jättefina och kommer tillbaka lite då och då

Ha en fin kväll
kram

 
Sussi

Sussi

5 december 2011 21:42

Dina klädnypeklänningar är så himla fina. Jag tycker inte alla det är för mycket vitt på dom. Dom är jättebra precis som dom är. Jag är jättenöjd med min jag fått av dig :)

Vilken häftig julstjärna du köpt. Jag gillar lite udda saker.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

5 december 2011 23:35

Vad kul att du tycker det ;) Roligt att du är nöjd med din

Den är lite udda och lyser jättefint

Ha en härlig kväll
kram

 
Maya

Maya

6 december 2011 07:32

Men oj...vilken tur att Du påminde mej! Vi har också en såndär ljusstake, fast svart istället för rött. Den måste jag ju ta fram, har helt glömt bort den!

Vilken häftig julstjärna Du köpte! Söta klänningarna blev, julfina!

Oj vad snö Ni fått, vi fick lite häromdagen men det ser mindre ut hos oss än hos Er. Vi hade töväder igår så vi får se om det är nåt kvar men jag tror det snöade lite till inatt, ser ut att ännu vara vitt på marken men det är så mörkt ute ännu...

Ha en fin dag och vila lite emellanåt! Du måste ju ta hand om Dej!

Kramar

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

6 december 2011 07:55

Vi fick såna ljusstakar på mitt sista arbete. Dom var så generösa med presenter både på jul och somrarna. Ja den var lite speciell. Kul att du gillar klänningarna. Snön ligger kvar i dag också.

Ha en fin dag själv och tack för din omtanke
varm kram

 
Maya

Maya

6 december 2011 08:09

Glömde ju att berömma den fina headern idag! Tjusigt foto!

Och förresten, jag har problem att spara .gif-bilder och .jpg-bilder, allt blir .png eller .bmp för mej så det är lite huvudbry för mej. Tror inte det har med Din blogg att göra dock, men det är jobbigt eftersom när jag sparat ner nån bild måste jag göra om den till .jpg för att ens kunna lägga upp i Wordpress (min blogg som inte tar .png/.bmp) och rörliga bilder måste jag kopiera (Ctrl+C) och klistra (Ctrl+V) för att ens kunna låna. Så om nån har bra tips om vad det kan bero på och om det går ändra tillbaka (för det har ju funkat förut att spara ner rätt filformat) så vore jag tacksam.

Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

6 december 2011 10:03

Den bilden tog jag förra året när det var som finast nere vid ån. Jag orkar inte ta nån ny headerbild just nu så den får duga. Tråkigt att du har bildproblem, sånt kan ju göra en galen. Jag har mina bilder i jpg dom andra använder jag sällan. Hoppas nån har tips om detta för jag vet inte

Ha en fin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

6 december 2011 14:19

Men vad mycket snö ni har fått!! Jag är inte bara lite avundsjuk, jisses! Här fick vi några flingor igår och visserligen ligger de kvar men man får leta efter de vita fläckarna och det är inget som man kan "leka" i direkt. Jag får väl glädjas åt att du får njuta av det vita iaf :)
Klädnypeklänningarna är verkligen söta, jag tittar på min varje dag då den fått en plats i hallen där den bara hänger och är söt :)
Stor kram till dig!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

6 december 2011 17:33

Ja du det är verkligen fint ute. Vad märkligt att ni inte fått nån snö än.

Vad kul att du gillar din klänning då blir jag glad också.

Stor kram

 
helga

helga

6 december 2011 14:47

Du borde sälja de här fina klädnypeklänningarna istället för att ge bort. Du är värd betalning för så fint hantverk! De här julaktiga klänningarna var också jättefina!

Lyssnar även på Stevie Wonder som jag älskar...

Ha en skön bloggfri dag :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 december 2011 17:25

Jag har sålt förut några gånger men trots att jag satt alldeles för lågt pris så skall dom pruta ändå så jag har dom till presenter istället.

Kul att du tycker att dom är så fina

Härligt att du gillar Stevie också
ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards