Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Tyra 4 år gammal!

Av Malin wiper - 5 december 2011 07:15

    


Vi var ju på födelsedagskalas i lördags och här ser ni Tyra riva upp paketet som hon fick av oss. Tyvärr så har jag fått för få bilder eftersom jag bytte batteri och det funkade tydligen inte för batteriet var tomt när jag skulle köra in bilderna. Jag fick i alla fall dom viktigast och det är ju på lilla Tyra 4 år. Egentligen fyllde hon i går men då skulle bara släkten och dom närmaste komma.


Jag hade glömt att skriva att det inte är mitt barnbarn utan min mans arbetskamrats dotter.




Happy Birthday! - Images and gifs for social networks


 


Hon får verkligen slita med sitt paket och begär ingen hjälp


   


 

Här har hon nu fått upp presenten som var en keyboard med microfon till och en massa ljud. Hon verkade gilla presenten och även den fina hemstickade tröjan som hon fått av nån i sin släkt. Den ville hon inte ta av sig...  


 


  


Dom hade så fina julstjärnor i sina fönster.


  


  Här en present hon fått av nån och det är en dockservis med färger till så man kan måla servisen som man vill. Ingen dålig början till att bli porslinsmålare.


                  


  


Här ser ni en som slarvat och åt en tårtbit...  det är inte jag så då förstår ni nog vem det var...  Han fick ångest efterråt  och jag kan inte mamma honom.


  


  Här sitter Tyra vid datan med en god klubba hon fått. Hon är så fin och snäll


  


  En sån här present skulle man ha varit glad för som barn. Då fick man ett paket kritor och ett block men här är det hur många sorters kritor och pennor som helst, plus ett block att rita i.


    


På databordet hade hon spritt ut leksaksmat och godis...  


  


Fönstret i deras sovrum med ytterligare en fin stjärna i samma färg som elljusstaken. Dom hade skira fina gardiner i vitt och på sidorna lite vintrött.


  


Tyra har ett jättefint rum med massor av saker och denna fina säng full av gosedjur

 

Hennes gulliga mamma har målat denna kista i denna härliga rosa färg som förut var brun. Där har hon sina andra gosedjur.


 


  


  Hon har en stor fin helikopter i plast i sitt sovrum


  


Hennes pappa har också en helikopter men en fjärrstyrd...  som flög omkring i rummet så man fick ducka...  


 


  


Hon höll på ett tag och lekte med datan som har massor av spel och annat för små barn. Hon har hållit på några år så hon är jätteduktig. Man häpnar av vad en sån liten tjej klarar av och jag fick själv en inblick i barnens värld som ser annorlunda ut numera och dom måste börja i tid för att lättare klara sig sen i livet.


              


  


Vad jag inte visste är att hennes pappa är en bra sångare och spelar även gitarr. Han drog av några låta och han har en väldigt bra röst. Det låter ännu bättre i verkligheten.


Jag filmade honom så här får ni se två klipp. Han har varit ute förr och spelat på pubar och fester.





 
 
skrivmoster

skrivmoster

5 december 2011 08:32

Vilket roligt kalas! Så fina bilder på en gullig tjej och vackert hem! Kul också att höra pappan uppträda!

Till Mr T - är det kalas så är det!!

Nu har vi fått snö i natt! Det är vitt på marken! Nu räcker det!!
Kram och ha en fin dag!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 december 2011 08:39

Ja men jag glömde fota när vi fikade ;) Hon är jättefin. I dag är det måndag så det är stopp igen ;)

Vi har också fått snö i natt så det är vitt och fint ute.

Ha en fin dag
kramar

 
Petra

Petra

5 december 2011 08:59

Underbar ålder 4 år :)!! Mr T man får synda på kalas helst när det är fyra års kalas ;)!! Malin ha en underbar vecka!!Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

5 december 2011 09:00

Ja du om man ändå fick leva om sitt liv ;) Det skall jag hälsa Mr T ;)

Ha en underbar vecka själv min vän
varm kram

 
Pisan

Pisan

5 december 2011 09:52

Vad söt hon är och vad fina presenter hon fick :-) Hennes far är ju jätteduktig! Han låter ju precis som Cornelis :-)
Jaha ja, han slarvade mr T! Aja baja, då blir det straff nu eller?? Hoppas du inte är för hård mot honom.... :-)
Ha en fin måndag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 december 2011 10:24

Ja hon är så fin och go. Han sjunger ännu bättre i verkligheten så jag satt bara och gapade och ville att han skulle sjunga och spela mer ;)

Han får stå sitt eget kast och har ågren i dag ;) Man måste ta ansvar för sig själv så jag har inte skällt ut honom ;)

Ha en fin dag själv vännen
kramar

 
Cattis

Cattis

5 december 2011 10:49

Lilla Tyra ser ut att ha en underbar födelsedag. Undrans hur den blev igår då? :))))

Pappan sjunger verkligen bra och så såg jag hur Tyra var på väg att sjunga med en snutt. Hon blir nog inte bara porslinsmålare utan säkert en sjungande keyboardare. ;)

Man får fuska ibland. I alla fall när det är kalas.

Sv: Linda bär på mitt 3:e barbarn.

Kram vännen och ta det lugnt.
Du hinner nog det du ska ändå tror jag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

5 december 2011 10:57

Ja du det är inte dumt med att fira två dagar i rad. Hon har så mycket leksaker så hon knappt ryms själv i sitt rum ;))

Jag hade inte en aning om att han sjöng över huvud taget. Flickan vill gärna vara med också. Ja du men i dag är det avhållsamhet som gäller. Vi går ner så långsamt eftersom vi rör oss för lite

Vad roligt att du då snart har tre barnbarn.

Tack för din omtanke

Ha en jättefin dag
kramar

 
Spanaren

Spanaren

5 december 2011 13:27

Men så mysigt kalas med musik och sång från både Tyra och hennes duktiga pappa. Gissar att det är ditt barnbarn? Fina foton och bra film. Ha det så gott vännen/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 december 2011 13:47

Det var verkligen kul. Jag har inga barnbarn utan det är en arbetskamrat till min man. Kul ändå för jag skulle kunna ha ett barnbarn på 20 år ;)) Jag har en son men han har inga barn.

Ha en fin dag
kramar

 
Hebbe

Hebbe

5 december 2011 14:02

Härligt med sång och musik,duktig var han...det kommer sådana små gissningsinlägg lite då och då,du kommer säkert att hinna med när det lugnar ner sig lite för dig..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

5 december 2011 14:32

Han är verkligen bra på att sjunga. Då får jag återkomma och vara med en annan gång

Ha en fin dag
kram

 
Margit

Margit

5 december 2011 21:30

Det var mÅNGA fina bilder på Tyras kalas.Och så många fina preseneter..och fina saker hon har!!!
Tänk när vi var barn..så annorlunda allting är i dag...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

5 december 2011 23:37

Det var kul att gå på barnkalas ;) det gör vi aldrig annars. Allt är så annorlunda för barnen sitter vid datan redan när dom kan gå

kram

 
zoega59

zoega59

6 december 2011 00:01

har försökt nå din blogg flera gånger, men varje gång crashar google chrome direkt
Eftersom alla andra sidor jag besöker fungerar bra antar jag att problemet beror på något material på din sida

ha det gott

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

6 december 2011 07:53

Det lät inte bra så jag får gå igenom bloggen och ta bort några bilder för att testa. Eller också är det bloggplatsen som har nåt fel när det gäller min blogg

Ha en fin dag

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

6 december 2011 14:16

Vilken tur att jag har hunnit bli gammal för annars hade jag varit grön av avund på det där tjejerummet! Vilken dröm det måste vara att ha ett sådant rum med alla tillbehör :o
Ni verkar ha haft det mysigt på ert lilla kalas också :) Jag gillade verkligen deras gardiner, jag var själv ute på jakt efter sådana men fick inte tag på några.
Vilken bra röst Tyras pappa har, verkligen underbar!
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

6 december 2011 17:34

Du skulle ha sett hela hennes rum det var hur mycket saker som helst. Vi hade det bra där. det var panelgardiner i rummet

Han har verkligen bra röst

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards