Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Marvin Gaye & Tammi Terell!

Av Malin wiper - 4 december 2011 15:11


 

Julbock från cult hos Mimmis Magasin 

 

Svar till gästboksinlägg från Carina i Falköping: Mimmis Magasin hade inte kvar nån sån kromad julbock. Den bocken har ju några år på nacken men den kan finnas på nån annan butik som för Cult designs saker. Jag kan ju även mejla till Cult design om du vill och fråga?.

  

   

 

Här kommer en låt jag nyss hörde på WWR internetradion där min väninna just nu spelar blandad musik. Låten heter "You anin´t living till yo´r loving" med Marvyn Gaye & Tammi Terell


    


Klicka här för att läsa om Marvyn Gaye som dog redan 1984 endast 44 år gammal. Han hade problem med droger och annat


Klicka här för att läsa om Tammi Terell.  Hon dog redan 1970 i brain cancer endast 25 år gammal. Båda dessa sångare har mött tragiska öden.




Nu ger jag mig för i dag och önskar er alla en härlig eftermiddag och kväll. Får skriva om barnkalaset vi var på i morgon.


 


 
 
zoega59

zoega59

4 december 2011 19:31

2 gobitar från motown-stallet

Hoppas din dag har varit bra.
Själv är jag fortfarande seg så jag skriver mer i min blogg i morgon
Kolla båda mina url- adresser - den gamla bloggen visar åter igen annonser

http://tacessba.blogspot.com

Malin wiper

4 december 2011 19:36

Kul att du gillar låtarna. Dan har varit kaotisk med bara datasittande så i morgon har jag bloggfritt med förinställda inlägg.

Ha en fin kväll

 
Gunilla

Gunilla

4 december 2011 21:13

Hej på dig
jo, det var Melissa Horns konsert vi var på.
En oförglömlig konsert.
Tycker hon är så jättebra.

Ha det bra tillsvi hörs igen på bloggarna.
Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

Malin wiper

5 december 2011 08:45

Jag förstår att det var en upplevelse. Allt är ju även så mycket bättre live.

Ha en fin dag
kramar

 
Margit

Margit

4 december 2011 23:02

SÅ mycket ni har hunnit med...nu igen!! Ja det är många JULMARKNADER, på många sällen nu.
Vi har faktiskt INTE varit på en enda...
Idag har vi haft nbsök, först min dotter Ilone var här. Lasse bytte till dubbdäck på hennes bil och senare så kom Lasses äldste son med sin sambo. Så vi drack ADVENTSFIKA tillsammans...
trevligt...
kram till er båda!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

5 december 2011 08:45

Vi kom aldrig iväg på julmarknaden i samhället tyvärr. Vädret var hemskt och bara regn men i dag har vi fått lite snö men det är för varmt för att det skall ligga kvar.

Vad kul att ni fått besök. Jag kommer in på din blogg sen

Ha en fin dag
kramar

 
Stevie

Stevie

4 december 2011 23:30

Gillar inte honom, men en gammal låt med han gillar jag,
fast vet ej vad den heter!
:o(
Kom inte in på Din sida under dagen idag eller igår lördag!
:O(
Kul att Du gillar min Blogg julkalender.
Hade en 2009 också, men det blev ingen förra året,
eftersom jag ju låg på sjukhuset då!
Har försäkerhets skull förhand programmerat julkalendern,
liksom alla recept som publiceras på måndagar!
:o)
Kram
Stevie

Föresten: Bent i Svaneke på Bornholm gillade sin "Klänning"
(den med karta på tyget) och har fyllt upp med klädnypor.
Han sa att den var helr perfekt, varken för stor eller för liten.
:o)

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

5 december 2011 08:42

Smaken är olika som tur är. Det har blivit dåligt här på bloggplatsen och det är tråkigt att du inte kunde komma in. Det är ingen idé att mejla till dom för man får aldrig nåt svar numera.

Jag gillade verkligen din kalender, påhittigt. Hoppas att allt går framåt för dig och att du får vara frisk

Vad kul att din kompis gillade klänningen, vad glad jag blir.

Ha en fin dag
kramar

 
zoega59

zoega59

6 december 2011 20:55

Undrar bara varför du ägnar så mycket av din tid till datorsittande när du dels inte m¨år bra och dels inte måste
Det finns så mycket annat man kan fördriva sina dagar med

Tittar inte alltid in för att läsa dina svar här i bloggen, men du vet var du hittar mej

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

6 december 2011 21:26

Jag avbryter ofta för att göra andra saker och som du ser i bloggen så är jag ute väldigt mycket och fotar och upplever saker. Det är lätt att bli lite besatt när man är ute på nätet. Klart att jag inte måste men det är ju så kul också. Det är ju därför jag tar bloggfria dagar ibland. Jag vill ha nåt sammanhang i mitt liv än om jag inte kan arbeta. Jag gillar egentligen inte att klaga i min blogg men när jag känner mig dålig så skriver jag det ibland men långt ifrån alltid. Det är mycket man gör som man inte borde.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards