Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Sannas jullista!

Av Malin wiper - 3 december 2011 15:32

Min bloggvän Sanna har en lista på sin blogg som hon vill att jag fyller i.

 

 



Vet du hur/var och med vilka du ska fira julafton i år?


Eftersom vi skall flytta mitt uppe i julen så kan vi inte åka bort mer än dan före julafton då vi skall hälsa på min mamma. Sen skall vi vara tomtemor och tomtefar och dela ut julklappar till en liten flicka. Vi kommer nog att vara rätt trötta efter vår flytt men hoppas vi kan bjuda hem nån på lite kaffe eller en matbit.


Vet du hur du ska fira nyår, isåfall hur?


Jag har inte en aning om hur vi skall fira nyår så det blir lite improviserat


Vad önskar du dig i julklapp?

Jag önskar mig inga julklappar och i familjen så har vi slutat ge för länge sen. Det är bara barnen som har fått och på min sida av släkten så finns det inga småbarn. Min mans brors son har fått en liten pojke så han skall få julklapp och även svärmor för hon ger oss. Min man och jag har gett varandra en liten sak varje jul men nu skall vi köpa grejer till nya hemmet istället



Brukar du stiga upp på julotta på juldagsmorgonen eller har du gjort det förut?


Jag har nog bara varit på julotta några få gånger i mitt liv.



Har du börjat köpa julklappar ännu?

Dom som vi skulle köpa har vi köpt redan



Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 3 på julafton?

Julklappsverkstan



Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?


Jag har inte så stora förväntningar längre utan njuter i det lilla och har inga problem med att bara jag och Mr T umgås men synd att inte min son kunde komma för han skall fira hos sin pappa.


.
Brukar du känna att det är skönt när julen är över?

Ibland kan man känna så men inte dom sista åren


Vad är viktigast och minst viktigt på julbordet?


Det viktigaste är sill, köttbullar och Janssons. Det mindre viktiga är prinskorv, grisfötter, sylter och pastejer


Vilken julmustsort är godast?

Jag vet inte för jag dricker inte så mycket sånt numera


Vilket glöggmärke är godast?

Blossa eller nåt som jag nu glömt ;)


Har du firat jul utomlands någon gång?

Det har jag aldrig gjort, men skulle inte ha nåt emot det


Vilken jullåt är den bästa, varför?


Jussi Björlings "Oh helga natt". Därför att Jussi Björling är en av tidernas bästa operasångare och den som sjunger denna låt bäst av alla. Den ger verkligen julstämning och jag får gåshus av låten



Vilken julfilm är den bästa, varför?


Love Actually för att det är en rikgit julfilm som har alla  ingredienser. Den är  så välgjord med ett bra skådespeleri och manus. Den har allt från humor till allvar, man blir varm i kroppen av att se filmen och lycklig sitter med ett leende på läpparna och bara myser.  En riktig måbra film



Bästa julkalender?


Jag ser sälllan på julkalendrar men Teskedsgumman var rolig


Vilken artist tycker du är juligast av alla?

Bing Crosby med "I dreaming of a white christmas"


Har du varit Lucia någon gång?

Trots att jag haft mörkaste bruna hår så har jag varit lucia två gånger. En gång i skolan när jag var 15 år och en gång på en arbetsplats på en glasögonfirma. Jag tror att jag var 18 år. Vi var två unga tjejer som jobbade där och resten var män så dom ville att vi båda en ljus och en mörk som vi var skulle vara lucior och vi blev väldigt uppvaktade ;)


Vad är ditt bästa råd för en bra jul?

Att vara väl förberedd så det inte blir stressat.



Slutligen: berätta om ett julminne som betyder mycket för dig..
Det är dom gångerna min son och jag varit ute i min syster och svågers dåvarande sommarstuga och firat jul. Det var god mat härlig stämning och idylliskt.

 

    

 

Tyvärr så går det fortfarande inte att kopiera i min blogg trots att jag mejlat bloggplatsen flera gånger. Men vill ni ha denna lista så finns den hos Sanna


       

 

Jag har varit borta flera timmar så jag har inte hunnit vara inne på era bloggar och nu skall vi ut igen på barnkalaset så det blir lite körigt.

 
 
helga

helga

3 december 2011 19:16

Kul idé! Roligt att läsa om dina tankar kring julen...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 december 2011 10:39

Roligt att du tycker det.

Ha en jättefin andra advent
kramar

 
zoega59

zoega59

3 december 2011 21:33

Är lite allergisk mot alla listor som florerar på nätet
Tur att smaken är som baken

OBS, har bytt bloggadress, eftersom den gamla bloggen inte hade lust att visa annonser från Adsense

mvh susanne

http://tacessba.blogspot.com

Malin wiper

4 december 2011 10:39

Det är jag också så jag brukar säga nej för det mesta men denna tog inte sån tid och jag slapp välja ut vilka jag skulle skicka vidare till för det gillar jag inte

Tack för din nya bloggadress. Jag skall också byta efter julhelgerna

Ha en fin dag
Mvh
Malin

 
Maya

Maya

3 december 2011 22:29

Kul att läsa! Får se om jag kan fylla i en sådan lista nån dag :)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

4 december 2011 10:37

Ja den var ju rätt enkel och tog inte sån tid

Ha en fin dag
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

3 december 2011 22:37

Vad kul att du ville fylla i den också :) Det är alltid kul att jämföra svaren.
Vad tråkigt att det inte går kopiera men det stämmer för när jag skulle tipsa om din tävling fick jag inte låna bilden, hoppas att de hittar en lösning på det snart.
Ha nu en fin andra advent.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

4 december 2011 10:37

Jag brukar för det mesta säga nej till såna frågegrejer men denna tog inte sån tid så det gick bra. Det är verkligen trist att inte bloggplatsen svarar på mejl

Ha en fin andra advent själv

kramar

 
Ingen bild

Mortuta

4 december 2011 10:11

hejsan
vilka roliga frågor att besvara och skicka vidare till nån annan. Jag är en ny läsare av din blogg...känner att här kan man trivas för en läsestund tillsammans med en kopp kaffe. Gå gärna in på min blogg och titta hälsar...
www.mortuta.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 december 2011 10:36

Hej!

Vad kul att du tittade in och att du läser min blogg. Då skall jag gå in och kolla din blogg

Ha en fin dag
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards