Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Flyttbestyr, nostalgi och lite sallad!

Av Malin wiper - 30 november 2011 18:00

 


Så här ser det ut hos oss utanför vår dörr. Fin utsikt och solsken men lite grått och alldeles för varmt för årstiden. För mig ger snön rena rama ljusterapin så kommer det ingen snö inom en snar framtid så får jag väl köpa en av årets julklappar en "ljusterapilampa". I dag är jag lite bättre men jag har nackkragen på mig när jag bloggar och även isgelé som jag inte kan vara utan. Tack för era omtänksamma kommentarer som värmer mig...    


  


I går kunde jag inte laga mat för nacken var så dålig så min man fick köpa med sig caesarsallad från Ritz när han var på väg hem. I dag har det gått lättare och jag har tillagat "Smarrig morotspasta" som är helt vegetarisk och jättegod. Mr T hade ju kunnat laga lunchen istället men jag såg att han var så trött och har fullt upp på arbetet.


  


Nu har vi fått rätt fullt med kartonger och annat på sidan om tv:n. I dag håller jag mig till att endast sy lite och ta många pausar.


  


Här har vi staplat på andra sidan och nu skall allt från vinden ner så den blir tom. Det finns inte så mycket kvar däruppe och allt är i lådor och kartonger


  


  Här i den inre hallen har det stått ett högt skåp som vi nu gjort oss av med. Det passar inte in i den hall vi får nu. Vårt hem ser mest ut som en lagerlokal just nu...  . Jag längtar riktigt tills vi skall flytta än om det blir jobbigt. Känns som man börjar på nytt igen och så mycket som vi fått utrensat gör att man känner sig lättare till sinnes. Nu har vi äntligen adressändrat också plus att vi flyttat telefon mm. Tyärr har vi missförstått detta med bredbandet. Det finns inget så vi har valt Telias.

 

  


Denna uppsättning från Cult köpte jag för två år sedan hos Mimmis Magasin och såna blanka finns inte nu. Det kan vara tre år sedan också men då hade jag en annan blogg.


  


På vinden hittade jag en jacka som jag köpte för många år sedan av märket Joy. Den var rätt dyr och är nog lite tidlös så jag har inte gjort mig av med jackan. Tyvärr är den i storlek 38 och det var länge sen jag kom i så små kläder. Nu får jag nog ge upp och lämna in jackan till second hand om ingen vill ha den vill säga. Det tar för lång tid att komma i den än om jag sköter mig bra nu. Det jag skulle behöva är en kappa för det har jag inte haft på flera år.  Jag har haft flera men dom har jag rensat bort för dom var så gamla.




  


Den är i en jättefin grönfärg som jag inte får fram på bild och har en ljusbeige manchesterkrage. Den ser helt ny ut för jag hann inte använda den så mycket innan jag gick upp i vikt i samband med utbrändheten. Klicka här för att komma in på Joys hemsida


  


  Hittade även denna lite blanka täckjacka på vinden som  inte är så tjock och lite insvängd i midjan.  Den är också i en liten storlek och jag får den över axlarna men nedanför midjan så går den inte igen. Den hann jag inte ha många gånger heller och den är mycket finare i verkligheten.  Märket är Bigarreau men verkar inte finnas längre i produktion.

     


  





Tidningsställ i 60-tals retro. Klicka här för att komma in på sidan och se mer

 
 
helga

helga

30 november 2011 18:13

Oj,oj, oj vad mycket ni har att göra. När ni väl kommit på plats i lägenheten så kommer det nog att kännas skönt! Då kan man ju packa upp lite i taget bara...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 november 2011 18:52

Ja du ingen höjdare så här före jul. Vi kommer att få en riktigt kaosjul ;))

Det har du så rätt i då kan man slappna av lite och ta lite pö om pö

Ha en fin kväll
kram

 
zoega59

zoega59

30 november 2011 19:04

Allt blir säkert jättebra när ni har kommit på plats
Det är jobbigt att flytta men samtidigt kan det vara nyttigt ifall man slänger lite saker

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

30 november 2011 19:08

Det har du så rätt i men jag har så svårt att gå och vänta på nåt ;)) det skall ske direkt

Vi har verkligen rensat ut hälften av vårt hem och det känns toppen

Ha en fin kväll

 
Sussi

Sussi

30 november 2011 22:22

Att packa ihop för att flytta är såååå tråkigt. Lite roligare är det att packa upp allt i det nya ;)
Skönt att du känner dig lite bättre igen. Ibland är det skönt att kunna köpa lite färdigt för att ta med hem att äta..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

30 november 2011 22:51

Det har du verkligen rätt i det är så träligt. Vill bara härifrån och få börja att möblera och packa upp. Ja du ibland är det skönt att slippa laga mat

Ha en fin kväll
kram

 
Gunilla

Gunilla

1 december 2011 02:57

Hej på dig
Här var det lite omgjort sedan jag var här för ett bra tag sedan, *skämms*
Den där svarta jackan liknar den jag har, fast den fick jag gratis av ett företag för en del år sedan, som jag brukar köpa kosmetika från.
Dom gör så ibland, att man får vissa saker gratis.
Fast kragen är lite olika på min jacka.

Här har stormen Berit dragit fram då och då.

Får hoppas på bättre väder framöver
kram


http://gunillaskatter.blogg.se

Malin wiper

1 december 2011 08:44

Hej! Jag har varit dåligt på att gå in på allas bloggar själv och skall bättra mig. Roligt att se dig.

Inte dumt att få en jacka helt gratis. Berit har varit här också men bara några dagar så nu är det bara lite blåst

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards