Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Julbelysning!

Av Malin wiper - 17 november 2011 14:30

  

Så här ser det ut nu nere i samhället. Dom är i full gång att sätta upp julbelysning. Tiden går fortare ju äldre man blir tyvärr...   Jag önskar att jag kunde skriva nåt poetiskt som jag gjorde förr i mina diktböcker men det funkar inte längre och jag blir bara sittande med en karusell i huvudet. Efter min utbrändhet och nackskada så hände nåt som gör att det tar stopp. 

  

 Här en stjärna som dom inte hunnit sätta upp än 


  

Jag åkte iväg till min mans arbete för att hämta en sak och då följde han med mig ett ärende in till samhället. Vi hade tänkt äta lunch hemma men när vi hörde att Ritz  hade sin fantastiska Caesarsallad i dag så kunde vi inte motstå. Jag har aldrig gillat sån förrens jag ätit den på Ritz. Kycklingen är lite varm och grillad och så mör så den smälter i munnen. sen är baconet helt suveränt lagomt stekt och krutongerna av bästa slag. Rikligt med skivad äkta parmesanost gör anrättningen ännu smakfullare. Den består sen av olika sallader, rödlök och körsbärstomater. dessutom en sås som är så god så man blir helt stum. 

  

Tänk att man kan motstå dessa frestelser, bakelse i koppar med massor av godsaker, bär och chokladspiral ovanpå...  Det lurar frestelser överallt men jag skall vara ståndaktig denna gång...  


   

Den 4 december på Skyltsöndagen bjuder Ritz på glögg och pepparkakor


 

Klicka här för att komma in och rösta på Stockaryds Stationscafé i en tävling om en konferans i Grythyttan.  Tyvärr har Stockaryd åkt ner till tredje plats från första och det gillar jag inte. Dom är verkligen värda att vinna



Så här ser gilla-knappen ut som man måste klicka på först och sen rösta. Man behöver bara klicka på knappen före första gången man röstar. Sen är den aktiv hela tiden. Sen klickar ni där det står: Rösta på deltagarna


   

Klicka här för att komma in på Norah Jones hemsida


 
 
Paula

Paula

17 november 2011 14:58

Ja inte känns det lika skoj längre med jul som det gjorde när man var ung och frisk. Jag försöker att ta det lugnt och inte känna någon prestationsångest, men det är så lätt att det börjar snurra i huvudet. Men med mitt nackont så är det inte möjligt att göra så mycket. Det blir bra ändå! Så god maten ser ut!
Ha en bra kväll, vännen!
Kramar! <3

http://bloggerskan-paula.blogspot.com

Malin wiper

17 november 2011 19:10

Håller med dig om att det var roligare med julen förr när man var frisk. Fast vi har inga krav på oss utan tar det bara lugnt och äter lagomt. Jag har ju samma problem som dig så nacken hindrar mig att både stressa och ta i

Ha en bra kväll själv vännen

 
zoega59

zoega59

17 november 2011 15:36

Här är jag igen

Själv är jag ganska anti mot allt vad julen innebär
Allt, som t.ex julskyltning, börjar tidigare och tidigare för varje år
Det blir ingen stämning när det är jul

Ha en fortsatt bra torsdag
mvh

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

17 november 2011 19:09

Vi firar ensam och tar det lugnt så det blir inte så betungande. Lagomt med mat och pynt. Man skall kunna njuta och koppla av. Håller med om att det blir tidigare för varje år och det är ingen höjdare.

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Gilla

17 november 2011 17:40

Jag blir nojig, när julskyltningen börjar, för jag är inte riktigt sams med julen. Vi brukar fira ensamma hemma, för släkten är för långt borta. Åtminstone för min del.

Sv: Tina är bara the Best! Jag har inte provat nån kaka som hon har gjort. Men det var ju bra att du lyckades med din.

Kram/Gilla

Malin wiper

17 november 2011 19:07

Vi firar också ensam och det blir lagomt med mat och lagomt med pynt. Så har det varit i flera år nu. Jag klarar inte sån julstress som var förr.

Ja hon är toppen.

Ha en fin kväll
kram

 
Maya

Maya

17 november 2011 17:48

Här kom julbelysningen i stan upp för ett par veckor sen. Men vi har som "ett ljusregn" istället för dessa stora stjärnor som vi hade förut i stan. Ljusregn kom till för något år sedan. Jag har alltid undrat vad som händer om någon stjärna trillar i skallen på nån, dom ser ju ut som kaststjärnor dom där plåtbitarna :( Vågade aldrig gå rätt under dessa då.

Men nu gav Du mej inspirationen att fotografera på stan av all julbelysning lite senare! Är inte så kry just nu när TN slog till med stor attack igårkväll. Explosiv huvudvärk och karusellyrsel på det gör att jag inte vågar köra bil. Var tvungen att gå in på apoteket idag och höll på att svimma där, men min medicin var slut så jag måste ringa läkaren imorronbitti.

Har nog aldrig ätit Ceasarsallad men det såg gott ut :)

Kram på Er!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

17 november 2011 19:23

Oj! så tidigt. Man hoppas ju att dom sitter ordentligt då så ingen olycka händer. Vad tråkigt att TN slog till igen. Jag har lidit av migrän i många är förut så jag kan sätta mig in lite grann än om det inte går att jämföra med ditt. Inget vidare att du höll på att svimma. Du är verkligen en kämpe.

Ha en fin kväll
kramar

 
ansepanse

ansepanse

17 november 2011 21:26

ja nu är det ju hög tid att få upp julbelysningen så att allt hinner bli klart till nästa helg :)
vad gott det ser ut det som finns på tallrikarna
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

17 november 2011 21:31

Ja du dom är ute lite senare i år har jag för mig. Det var verkligen gott

kramar

 
Sussi

Sussi

17 november 2011 22:14

Det är mysigt nu när det börjar förberedas juleljus. Skönt när det blir lite ljusare igen i form av alla ljus. Ska bli spännande att se vad Uppsala stad hittar på i år. Jag är sällan nere på stan men brukar smita ner när det är smyckat och klart.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

17 november 2011 22:36

Ja det känns lite festligt. Det är så mysigt att tända en massa ljus. I Uppsala blir det nog nåt fint.

kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

18 november 2011 08:51

Julskyltning är vacker tycker jag och kan man bara lägga alla "måsten" åt sidan så kan man ju njuta! Jag älskar adventstiden då man pysslar lite och förbereder med julmusiken strömmar ut från CD:n. Det är egentligen bästa tiden.
Caesarsalladen tycker jag ser så frestande god ut!!

Kram på dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 november 2011 08:56

Ja du då kan man verkligen bara koppla av och njuta. I år hinner vi inte få färdigt och vi kommer att bara ta det lugnt och fixa i jul också. Den salladen dom gär är helt otroligt god

kram själv

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

18 november 2011 22:02

Mmmm vad salladen ser god ut :P
Idag har de satt upp julbelysning här i stan, ska se om vi kan åka och fota någon kväll, det blir ju mer stämningsfulla bilder då :)
Tur att du påminner om röstningen, jag har varit inne och röstat nu men såg att de åkt ner till en tredje plats :( Du får påminna imorgon igen :)
Hoppas ni får en fin helg..
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

19 november 2011 08:58

Den är supergod. Härligt att dom satt upp belysning där också. Tack för att du röstar Sannan det uppskattar jag

Hoppas du också får en fin helg

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards