Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Kulturhuset Spira i Jönsköping! INVIGNINGEN

Av Malin wiper - 12 november 2011 15:15

    

Jag lyckades få några bilder från invigningen av kulturhuset spira trots att det var beckmörkt. Ljussättningen var helt fantastisk med olika färger och en massa ljuseffekter som gjorde det otroligt färgstarkt och sprakande. Vi stod på bron precis som dom flesta  men tyvärr var inte bron upplyst så man såg knappt nåt när man förflyttade sig och det måste ha varit rena paradiset för tjuvar. Det var lätt att stupa på kablar, slangar och trottoarkanter. Vi orkade inte stå flera timmar före och vänta på bron och därför fick vi ingen bra utsikt. Ola salo med kör inledde allt genom att komma åkande på en upplyst båt på väg mot invigningsplatsen. Det som var botten och inte gjorde tillställningen så njutbar var att det ekade så  man hörde inga tal och musiken lät inte klok. Det var många som var irriterade över detta för man kunde ju inte njuta annat än av ljussättningen. Det var i alla fall otroligt mycket med folk.


  

Här har huset fått blå ljussättning på ena sidan

  

Här kan man se folket på den helt oupplysta bron   


  

  

  

Dessa hus är grannar till kulturhuset och många hade sina balkonger mot kulturhuset och hade en vidunderlig utsikt 

  

Här ser man lite närmare invigningsplatsen både läktare och scen

Klicka här för att se bilder från invigningen. Klicka här för att se vad som bjöds på för underhållning och annat då huset invigdes



Jag filmade lite också men dom blev nog för långa för det tar en evighet att konvertera så dom tar jag med i nästa inlägg om det lyckas


  

Klicka här för att rösta på Stockaryds Stationscafé i en tävling. Klicka här för att få en förklaring hur man gör i ett föregående inlägg jag skrivit. Dom ligger just nu på första plats och jag vill så gärna att dom vinner för det är dom verkligen värda

 
 
Ingen bild

stationscafet

12 november 2011 16:22

Hej på dej!!Vilka fina klara bilder du levererar. Har nog ingen betydelse hur stor kamera man har:)...det är den som står bakom som förmedlar och har förmågan att med ögat och sinnet förmedla bilden...du är verkligen duktig.¨Tack också till dej och dins vänner här för att Ni för fram oss i tävlingen.Hoppas vi ses morgon.Vi behöver lite redigt folk här ibland:))
Ha en fin lördagkväll båda....

Malin wiper

12 november 2011 18:10

Det var snällt sagt ;) Vad gulliga ni är. Ni är så duktiga och kreativa själva ni båda. Varsågod! Vi vill att ni vinner för det är ni verkligen värda så som ni kämpar och håller kultur och smaklökarna på topp. Vi kommer i morgon. Jag blir alldeles varm om hjärtat av era ord.

Ha en härlig lördagskväll själva
varm kram från Malin och Mr T

 
skrivmoster

skrivmoster

13 november 2011 07:53

Vilka magnifika bilder du fick fram! Härligt att få se och nu har man ju ändå fått "vara med" på denna invigning! Trist att de inte kunde belysa området vid bron så ni visste var ni stod och gick. Att ljudet blev konstigt kanske beror på att det var nära vattnet och att de inte tänkt efter där.
Jag tror det var en fin tillställning som ni kan ta med er i minnet.

Önskar er en skön och trevlig söndag - med besök på Stationscafeét!
Kramar!!

Så roligt att Stationscafeét ligger så bra till i omröstningen! Heja!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 november 2011 08:41

Vad kul att du tycker det. Ja du man kan känna stämningen än om man inte är med på invigningen. Dom ville nog ha helt mörkt eftersom dom hade så många ljuseffekter. Ljudet hade dom kunnat fixa. Det var som du säger ändå minnesvärt.

Ha en skön söndag själv och hälsa mannen
kramar

 
Lena

Lena

13 november 2011 08:56

Jag tycker att det hela spektaklet är vansinne!!! Det har kostat alldeles för mycket!!
Tycker att de kunde ha lagt dessa pengar på annat istället, tex hjälp till elever iskolan som har det svårt att hänga med, våra äldre som behöver hjälp, alla arbetslösa, eller de som är sjukskrivna m m...

Inte tycker jag att huset är vackert heller:)
Nu har jag vart surkärring:) men så tycker jag:)
men jag vet vad de säger när man ber om hjälp till eleverna som inte har godkänt i basämnen(vi bad om hjälp till vår dotter ang matten sen hon började 6.an)man får till svar att det finns inga pengar och resurser. Först när hon gick i 9:an kom de på att det finns elever som inte är godkända, så dags då!

Nu har hon fått jättebra hjälp på gymnasiet,

Kramar

kramar

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

13 november 2011 09:19

Javisst har du rätt i det du säger men jag tycker att vi skall ha pengar till både och. Politikerna har för höga löner och sen åker dom på skandalresor mm. Vi har betalt in till skatt i åratal till allt i samhället så det skulle ha kunnat vara en fungerande sjukvård och annat men pengarna är stulna. Jag tycker huset är jättefint. Det kanske blev dyrare att ha en massa teatrar och konserthus på olika ställen istället för ett stort.

Jag förstår precis vad du menar och jag har själv klagat på både sjukvård och skolväsendet men dom har ju sänkt skatter för dom som arbetar och det har verkligen kostat samhället, sjuka, arbetslösa och barn. Visst hade jag kunnat vara utan detta hus för jag har ju ändå inte råd att gå dit så ofta som jag skulle vilja.

Jag vet hur det ser ut i skolan och jag har själv skrivit att jag tycker det är för jäkligt.

Skönt att hon har fått bättre hjälp nu.

Ha en fin dag
kram

 
Maya

Maya

13 november 2011 10:51

Jättefina foton från Jkpg! Så isommar får vi kolla in det nya Kulturhuset alltså :)

Soliga hälsningar från oss
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

13 november 2011 14:35

Tack! Ja du det måste ni göra och då får vi träffas också hoppas jag

Soliga hälsningar till er också från oss
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards