Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Mimmis Magasin! Julsaker del 2

Av Malin wiper - 9 november 2011 17:03

 


Här kommer lite mer från Mimmis Magasin. Dessa insatser är till cultljusstakar. Det är så bra att bara kunna byta för att förändra sin ljusstake. Jag tog ett kort på Therese som arbetar där och just då stod och strök ett par gardiner hon sytt. Tyvärr så misslyckades jag med bilden så den blev suddig. Får ta ett nytt kort på hela gänget en annan dag


Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida


        


                  


Klicka på bilderna så blir dom större   

   

   


 Dom har fått in jättefina och gosiga plädar.  


   


Vaxduk i fin kvalitet som ser ut som tyg


   


 Vackert jultyg


   


Grytlapp från Cult design som ser ut så här på framsidan


   


Baksidan på grytlappen


   


Grythandske som det finns i flera olika mönster och färger


   


 Detta är bara axplock men det kommer  mer en annan dag


 


Här kommer en låt med Laura Pausini som heter "It`s not goodbye. Det är en av soundtracken till en film som heter "Sweet november".


Klicka här för att komma in på Laura Pausinis hemsida



Klicka här för att läsa om filmen "Sweet november"


 


 

Ha en fin onsdagskväll (Lilla lördag)....       

 
 
Ninz

Ninz

9 november 2011 22:01

Läckert läckert, super snygga cult saker, fina tyger, härliga jul pryla, VILL HA! Mysigt, nu fick mina ögon njuta av mys ikväll mé *tycker om* :D :D
Kramar till dig vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

10 november 2011 08:14

Kul att du också tycker det. Ja du man vill bara handla när man går in på Mimmis ;)

Ha en jättefin dag
varm kram

 
Pisan

Pisan

10 november 2011 08:49

Oj vad mycket fina grejer! Man blir ju sugen på att börja julpynta :-) Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 november 2011 10:02

Det blir jag också men det går ju inte och vi vet inte om vi hinner.

Ha en fin dag
kramar

 
Petra

Petra

10 november 2011 13:41

Så fina cult saker!! Måste nog leta reda på något juligt till ljusstaken jag vann på din blogg!! Den används flitigt vill jag lova :)!! Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

10 november 2011 13:57

Ja du dom är superfina. Vad kul att du gillar din vinst och att den blev användbar.

kramar

 
Petra

Petra

10 november 2011 13:44

Kollade bilderna och den med en sovande tomte på var urläcker vet du priset på den??

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

10 november 2011 13:55

Menar du den röda sovande tomten på ljushållaren? Den sitter ihop med ljushållaren. Jag kan ta reda på vad den kostar.

 
Petra

Petra

10 november 2011 13:46

:) Nu såg jag den med krans runt i grått och den hade passat min ljusstake perfekt!!! Hm vilken beslutsångest :)!!! Kan man beställa från mimmis magasin direkt???

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

10 november 2011 13:54

Menar du dom fyrkantiga insatserna? i så fall var det den helgrå eller den grå med blommor?
Det går säkert att beställa från Mimmis Magasin direkt. Annars kan jag köpa ut åt dig.

Roligt att du gillar sakerna

Ha en fin dag
kramar

 
Petra

Petra

10 november 2011 14:47

Såg priset på tomtarna det syntes på bilden :) !!Jag menar den den grå med blommor jätte fin det lutar åt att jag väljer den faktiskt!!! Kan ju ha tur att den finns här om jag letar ordentligt :)!!Men om du vill köpa en sådan grå med krans med blommor kan jag ju skicka pengar före för den!!Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

10 november 2011 15:43

Nu tror jag att jag vet vilken tomte du menar det är den som sitter i ljushållaren och längst till höger på en bild. En sån där insat? eller tror jag fel ;)

Jag köper ut en sån med krans men skicka inga pengar än.

kramar

 
Petra

Petra

13 november 2011 17:43

Tackar och bockar!!Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

13 november 2011 17:47

Hoppas du haft en fin helg Petra.

Ha en härlig lördagskväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards