Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Stockaryds loppis del 2

Av Malin wiper - 31 oktober 2011 12:00

  

Jag köpte lite mer pennor på Stockaryds loppis i lördag. Snart kan jag stå på torget och sälja...  


  


Jag köpte även två anteckningsblock för endast 10 kr/st.


    


Se vad jag hittade i mitten på det ena blocket...  , en penna


    


Mr T hittade ett skärp som var tillräckligt långt för hans kropp. Det roliga är att det är en klocka i spännet. Han skall bara sätta i ett nytt batteri så får vi se hur det ser ut...  


  


Dom hade en hel korg med tomtebroscher och jag köpte 5 st för 5 kr/st.


  

Sen ett litet impulsköp. En apparat där man får med olika skärgrejer för både kött och grönsaker. Jag skall visa sen när jag testar på nåt.


  

Så här ser slicaren ut när man tar den ur kartongen. Den taggiga delen kan man strimla kött med. Jag skall testa den så får ni se senare. Vet inte om detta är nån gammal grej eller rätt ny.


Klicka här för att komma in på Barbara Streisands hemsida


 
 
Ingen bild

Marianne

31 oktober 2011 13:43

Hej pennmoster:))))
Nu har jag kommit på en väldigt bra idé.Jag tycker Ni ska komma hit på Stockaryds julmarknad och sälja dina klädnypeklänningar.Det hade blivit populärt då jag vet att många hänger tvätt på linor här och mer sällan använder tummlare. Visst var det en bra idé mitt i eran flytt..........nu har både jag och annelie blogg här inne...
Kram från oss tanter

Malin wiper

31 oktober 2011 13:58

Pellepennan och suddagumman ;)) Det var en bra idé men stressande. Hade jag haft en massa uppsydda så hade det funkat. Jag brukar sy av samma mönster julpostklänningar men i år blir det inte nåt annat än flytt. Nu blev jag nyfiken på era bloggar ;) Vad kul.

Kram från denna tant ;)

 
Pisan

Pisan

31 oktober 2011 14:06

Jösses vad pennor! Vi har också massor med pennor hemma men när man behöver en så hittar man aldrig nån... Känns det igen? :-) Hoppas ni har en fin måndag! Här är grått, precis som idag och jag är rätt slö. Kramar från mig! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 oktober 2011 14:24

Jag har köpt varje gång jag varit dit så du kan tänka dig ;)) det är precis som du säger men nu hittar jag lite för många istället ;)

Här är det också grått och jag håller på att rensa och packa. Fast jag är rätt slö ändå ;)

Ha en fin dag
varm kram

 
Vicke

Vicke

31 oktober 2011 14:51

ett bra ställe att fynda på tydligen

http://vickes.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 oktober 2011 15:08

Det är det verkligen

Ha en fin dag
kram

 
Monica

Monica

1 november 2011 21:41

Vilka fina fynd ni gjort, gillade speciellt bältet till MR T, kul med en klocka i bältet, det lät ju dra alla blickar till sig, på gott och ont, hihi...
Kramen

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 november 2011 07:34

Ja du det bätet skall han sätta batterier i men dom finns inte här.

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards