Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Greta Garbo!

Av Malin wiper - 15 oktober 2011 18:00


 


Dit vi skall flytta är hallen lång men inte smal utan det ryms en hel del där. Fick en idé att man skulle göra ett filmtema i hallen. Biostolarna på bilden som vi köpte på "Återbruket" i Norrahammar skall vi rusta upp och sätta fina dynor på. Dom skall få stå en bit in i hallen och fungera som stolar när man tar av och på skorna.  Sen skall jag fixa en riktigt snygg filmklappa som skall få sitta på ena väggen tillsammans med nåt annat filmiskt.


Klicka här för att läsa om Marilyn Monroe


  

Vi har två inramade orginalaffischer från två filmer bl.a denna med Marilyn Monroe. Den skall få sitta på ena väggen i hallen efter att vi bytt passepartou och ram.


  


Klicka här för att komma in på en sida där det finns lite att kolla på när det gäller Marilyn Monroe


  


Den andra filmaffischen är med Greta Garbo som vi skall göra detsamma med. Tänk att man börjar planera redan...  . Jag har aldrig sett en sån typ av hall som är som en bredare korridor. Vi kan även ha skoskåpet där med lite grejer som härrör till film också. Vi har dessutom  jättefina etsningar som vi köpte på rea hos Westers artistmaterial i Jönköping som vi skall rama in. Klicka här för att komma in på Westers hemsida


Klicka här för att komma in på "Garbosällskapets" hemsida


  

Klicka här för att komma in på ytterligare en sida om Garbo som är full med bilder


 
 
Hebbe

Hebbe

15 oktober 2011 18:09

Ha som dom säger,bra karl reder sig själv,,ända sedan jag flyttade hemifrån så har jag fixat det som behövts i syväg..Det blir nog fint med filmtema i nya hallen..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

15 oktober 2011 19:06

Du har så rätt i det du säger och alla killar borde få lära sig mer om sånt i sin uppväxt och i skolan. You are a real man. Ja du man kan kanske se på film där också ;)

Ha det bra
kram

 
oneilla

oneilla

15 oktober 2011 18:59

Oj vilket ambitiöst inlägg. Jättebra och jättelätt
Vill bara berätta att jag rett in mina fem rum efter funktion- Läsrummet/stilla rummet(cellen)konstrummet mera allmänt kallad röda rummet/ arbetsrummet/salen/ och köket med en ständig oreda. Ha det bra och tack bloggguden för att jag hitta dig.

http://metrobloggen.se/marifa

Malin wiper

15 oktober 2011 19:03

Kul att du tycker det ;). Det var kreativt och roligt att du har så många olika rum. Vi har ganska stökigt just nu i köket också.

Tack för dina snälla ord

Ha en fin kväll
Malin

 
ansepanse

ansepanse

15 oktober 2011 19:30

vad kul med en stor hall där man får plats med mycket, jättehärlig idé med de där biostolarna och fina affischer att ha på väggarna
en fin lördagskväll till dig -bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

15 oktober 2011 19:41

Ja du det känns verkligen kul och stimulerande. Idén bara dök upp eftersom jag gillar film och hade dessa fotöljer som jag inte än fixat till

ha en fin lördagskväll själv goa du
kramar

 
Helene

Helene

15 oktober 2011 21:30

Först och främst Grattis, Congrats, Tillykke, Congratlazioni!!!! Vad kul att ni har sålt huset och att ni har hittat en bra lägenhet! Ska bli kul att följa er på flytten önskar att vi bodde närmare så att vi kunde hjälpa till när det är dags!!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

16 oktober 2011 08:39

Tack snälla du ;) Det känns jättebra. Det var inget dåligt erbjudande. Det hade varit jättekul att träffa er. Då hade vi kunnat äta lite gott också och umgås.

Ha en jättefin dag over there
Many hugs from Malin i Smaland ;)

 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

16 oktober 2011 09:27

Bloggfritt har jag men inte läsfritt - kan inte låta bli att hälsa på hos dig!
Så härlig ide´ med dessa gamla stolar och annat som hör bio till! Du är påhittig du! Kanske en dag att vi får se resultatet... :)

Hoppas ni får god hjälp när det blir dags för flytt. "I nöden prövas vännen" ... synd vi är så långt borta.

Kram och skön söndag till er båda!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 oktober 2011 09:37

Det låter bra ;) och det gör mig glad. Vi har undrat vart vi skall ställa dessa biofotöljer och då fick jag idén. Klart ni skall komma hit då och kolla hur vi har det.

Vi har lite folk som skall hjälpa oss och vi flyttar in 1/12 men dom som skall in i huset flyttar inte in förrens 16/1 så vi har god tid på oss sen att städa ur.

Ja du det är verkligen synd att vi bor så långt ifrån varandra.

Ha en skön söndag ni båda också
varm kram

 
Maya

Maya

16 oktober 2011 11:34

Vad härligt med filmtema i hallen!!! Kanonbra idé! Det gillar jag! Vem vet, vi kanske spanar in Er nya hall till sommaren :)

Kram igen!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

16 oktober 2011 12:41

Ja du det bara dök upp i huvudet för jag har ju även en massa autografer på bilder av skådespelare som man kan göra nåt av. Ni är så välkomna ;)

Ha en fin söndag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards