Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

VSBo i Vaggeryd!

Av Malin wiper - 15 oktober 2011 08:28

 


När vi vaknade i dag så stod termometern på minus 3 grader och som ni ser så är det frost på bilrutorna...  . Den smälter nog bort snart för solen tittar redan fram och livsandarna börjar vakna till. Det var tur att vi inte åkte iväg till Stockaryd i går för min man har det så besvärligt med magen när han äter penicillin. Nu är han emellertid bättre i sin divertikulit så det var tur att han gick till läkaren i tid.


Nu kan jag äntligen berätta att vi sålt vårt hus och det till ett ungt trevligt par som gillar lite äldre hus och vill fixa till det men ta god tid på sig. Vi skrev kontrakt för ett tag sen men jag har inte kunnat berätta nåt förrens besiktningen var klar och det är den nu. Det fanns inga som helst dolda fel i huset utan besiktningsmannen tyckte huset var i bra form. Visst känns det lite vemodigt och sorgligt att vi inte kan ha kvar huset där vi bott i 11 år och trivts så bra men man måste inse fakta att det inte funkar när vi har så många skador i våra kroppar. Sen har vi ju mindre inkomst nu när vi varit sjuka så mycket och min man har haft bara 65% av lönen sen han blev arbetslös 2009. Vi är så glada ändå att dessa ungdomar tar över huset för dom har ju framtiden för sig.


  

Vi har redan fått en ny lägenhet som vi flyttar in i 1/12 och det är detta tvåvåningshus där det endast finns 7 lägenheter. Går man bara 250 meter rakt fram så kommer  man till ICA och centrum och ner till torget är det ca 300 m. Vi kommer även att ha nära ner till natursköna Ingelund där man kan gå ner och sätta sig och bara njuta. Jag skulle inte kunna flytta till ett höghus efter att ha bott i eget hus så detta kändes jättebra. Det är vårt bostadsbolag VSBosom erbjudit oss flera lägenheter i olika områden men vi tyckte detta var bäst. Tjejerna på VSBo har varit så vänliga och serviceminded  och det är vi så tacksamma för.


Klicka här för att komma in på VSBo:s hemsida   


 

     


Vår ingång är den bruna dörren till höger och det är bara en halvtrappa upp till vår lägenhet. Vi har ingen lägenhet bredvid oss så vi är ensam på den våningen. Sen är det en större lägenhet en trappa upp där dom behållt kakelugn och annat från förr. Huset är rätt gammalt och det har varit både barnavårdscentral och tandläkare i huset för flera år sedan.


  


Här ser man våra två fönster som går ut mot gatan. Det härliga med lägenheten är att det är jättehögt i tak och jättecharmig. Det är större än vi hade i huset så vi kommer nu att ha två toaletter en större med badkar och fönster. En mindre med toastol och handfat, tänk när man fått pynta och gjort i ordning...  . Köket är inte så stort men känns trivsamt och har en fyrkantig form. Vi gillade lägenheten direkt och kände trivsel. Vi har källaren bara nedanför vår trapp och tvättstugan är reparerad och fräsch och det är många fönster så det känns inte instängt. Vi kommer nog ändå att ha en tvättmaskin i vårt större badrum.


  


Det är en huslänga med två huskroppar där den ena sticker ut lite.


  

På baksidan är den en lång gräsplätt där man kan ha trädgårdsmöbler om man så vill. Vår balkong är den nedre i trä. Den är inte stor men det gör inget för vi får i alla fall plats med ett litet bord och minst 4 stolar. Det känns befriande att nu bara kunna fylla balkongen med blommor och annat fint nästa sommar. Samtidigt som det är lite vemodigt och jobbigt att flytta så är vi ändå lättade och vår mäklare Samija har gjort ett fantastiskt jobb...  Mitt vokabulär räcker inte till... 


   


Från våra framfönster mot gatan så ser vi denna fina gamla Folkskola som heter Östra skolan


  


En finstämd version av Sara Dawn Finer med låten " moving on" känns passande. Klicka här för att komma in på hennes hemsida



Nu önskar jag er alla en underbar lördag med massor av bra upplevelser. Jag tittar in hos er lite senare för jag måste komma i kläderna...  


 
 
Pisan

Pisan

15 oktober 2011 09:43

Tänk att vi båda flyttar nästan samtidigt! Vi var i lägenheten och kollade igen igår kväll, nu vet jag vad jag behöver fixa där så jag kan beställa de jobben när jag skriver kontrakt i nästa vecka. Ju tidigare jag kan beställa jobben ju snabbare blir det ju gjort. Emma är så hemskt otålig och vill ha tapetserat och klart innan vi flyttar in... Men så lätt är det ju inte... Jättemysigt hus ni skall flytta in i. Jag får nog gå och ta lite foton här jag också :-) Önskar er en fin lördag! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 oktober 2011 09:56

Ja tänk Pisan att vi flyttar samtidigt ;) vad festligt. Vad härligt att du fått titta in där och kan fixa saker innan ni flyttar Jag förstår att flickorna är eld och lågor och bara vill dit direkt ;)

Ja du det är jättemysigt dit vi skall flytta och det känns toppen. Ni bor ju också i ett fint område med inte allt för höga hus. Det skulle vara jättekul om du tog foton också. Jag kan inte gå in och fota för det bor ju folk där fortfarande.

Ha en fin lördag själv vännen
kram

 
Pisan

Pisan

15 oktober 2011 09:59

Jag kan inte heller fota inne i nya lägenheten för där bor det ju folk än, men jag kan ju ta lite bilder ute här i området. Det högsta huset här har 4 våningar. Husen blev färdiga 1978 och en del lägenheter har detaljer kvar sen dess, bl a golven i den nya lägenheten :-) Men de skall BORT! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 oktober 2011 10:19

OK! Inget roligt med dåliga golv så vad bra att ni får nya. Då är ju inte husen så höga och många vill bo högt för att få fin utsikt.

Vad pirrigt för oss båda ;)) Då får vi följa varandras flytt ;) synd att det varit så mycket så vi inte har kunnat träffas men det får vi åtgärda så småningom.

Ha det bra
kram

 
anitabirgitta

anitabirgitta

15 oktober 2011 10:24

Så roligt med att ni fått en lägenhet och att husförsälningen har gått bra. Åååå vad skoj att få inreda lägenheten...så som du har beskrivit det verkan den vara jättefin med öppen spis...du får nog visa bilder sen när ni har fått det färdigt...ha en underbar helg.

http://anitabirgitta.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 oktober 2011 12:34

Ja du det känns toppen. Vi får ingen kakelugn utan det är i den större lägenheten ovanför våran men det gör inget för det är så trivsamt i denna också.

Det kommer bilder sen när vi flyttar in

Ha en underbar helg själv
kram

 
Hebbe

Hebbe

15 oktober 2011 10:32

Mors,,Så bra att ni sålt huset nu,,då kan ni ladda om i ert nya boende,som ni säkert kommer att trivas i,,klart det tar ett tag att få allt i ordning,men det är ju kul det också,,Lycka till..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

15 oktober 2011 12:33

Ja du det känns både toppen och sorgligt. Det känns som att börja om igen och varför inte.

Tack för ditt lycka till ;)

Ha en fin dag
kram

 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

15 oktober 2011 10:41

GRATTIS till att ni sålt och att ni fått en så trevlig lägenhet! Jag har inte velat fråga och "tjata" om hur det går... Så underbart att ni nu vet, att till jul så har ni ett nytt boende som inte kräver en massa jobb och ekonomi. Det är härligt med eget hus men det har sina baksidor också.
Lycka till och vi gläds med er! Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 oktober 2011 12:31

Tack snälla du! Vi är så glada att vi blev erbjudna en sån fin lägenhet. Det riktigt pirrar i kroppen. Jag hade tänkt mejla till dig om detta men har inte kommit ihåg ;) mitt minne. Javisst är det kul med hus men då skall man ha ett som är mer åtgärdat.

Gulligt sagt vännen
varm kram

 
Ingen bild

Kerstin

15 oktober 2011 11:14

Grattis till er båda. Härligt att ni har sålt huset och hittat en så fin lägenhet.

Kram Kerstin

Malin wiper

15 oktober 2011 12:29

Tack snälla du! Det känns verkligen toppen och vi ser fram emot att flytta in före jul

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Marianne

15 oktober 2011 18:32

Vad bra Ni ska få det.Vi kommer med julskinkmacka när Ni flyttat in:))

Malin wiper

15 oktober 2011 19:05

Det låter lovande och kul ;) Ni är så välkommna ;)

Ha en fin kväll
kram

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

15 oktober 2011 19:17

Stort och varmt GRATTIS till både den lyckade husförsäljningen och kontraktet på nya lägenheten. Självklart kommer ni att sakna huset ibland men trivs man gott i sitt nya boende, brukar det inte bli några problem. När kroppen inte orkar med allt jobb som ett eget hus innebär, är det inte mycket annat att göra än att sälja - och man tar trivseln med sig också;) Ni planerar så fint i lägenheten, så jag tror det kommer att bli en riktig höjdare för er.
Önskar er en skön lördagskväll!
Kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 oktober 2011 19:42

Tack snälla du ;)Det är precis som du skriver och jag tror att vi kommer att trivas förträffligt och det blir skönt att slippa alla krav och ha dåligt samvete för att vi inte orkar med tomten och huset. Tack för dina fina ord.

Ha en skön lördagskväll själva
varm kram

 
Petra

Petra

15 oktober 2011 20:44

Jag är så säker på att ni kommer att trivas i lägenheten!! Du blir lika upprymd som jag blir när något roligt är på gång :)!! Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

16 oktober 2011 08:40

Tack för att du peppar oss ;) Ja du i går kände jag mig ung på nytt ;) Då har vi samma personlighetstyp ;)

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Maya

Maya

16 oktober 2011 11:28

Vad skönt att allt nu gått igenom och att Ni kan se fram emot att flytta in i lägenheten! Jag visste ju lite i förskott då en liten fågel viskat till mej. ;) Hoppas allting går toppenbra och smidigt med flytt och packning. Ni får tänka på hälsan också, kom ihåg det. Be om hjälp för man behöver all hjälp man kan få, om så bara en kaffekokerska ;) Vi var så glada att så många ställde upp för oss när vi flyttade från en fyrarummare OCH en tvårummare in i villan, det var ett himla kaos och dubbel flyttstädning. Men vi fick underbar hjälp, den är ovärderlig.

Många varma kramar till Dej och Mr. T!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

16 oktober 2011 12:52

Ja du det känns verkligen toppen och så befriande. Ja du det kom en liten fågel från mig till dig ;). Tack för din omtanke vännen. Vi tar det lugnt och rensar och packar lite varje dag. Sen får vi hjälp med flytten och lejer även flyttstädning. Vad härligt att ni hade så fina vänner som hjälpte er. Jobbigt med dubbel flyttstädning.

I dag mår jag inget vidare så jag tar det lugnt. Magen har pajat och det påverkar nacken

Tack för dina fina kommentarer
Många varma kramar till dig och din man också

 
Lena

Lena

16 oktober 2011 20:17

Grattis!!!

Va kul för er! Skönt för er att veta att huset hamnar hos nån som bryr sig om det:)

Kramar

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

17 oktober 2011 07:14

Tack! snälla du ;) Ja det känns tryggt att huset hamnar hos ett ungt trevligt par.

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards