Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Moraeus Med Mera!

Av Malin wiper - 10 oktober 2011 08:30


 

Jag har skrivit förut om att det trots så många tv kanaler inte finns nåt renodlat underhållningsprogram utan mest tävlingar och insamlingar mm. Nu kom jag på att vi har ett på svt "Moraeus Med Mera". Jag har sett det varje gång och hans blandning av så olika artister gör det så intressant och spännande. Sen är han så rolig och härlig så jag förstår att han är omtyckt av alla åldrar.  Som sagt så slipper man alla tävlingar och inringningar och kan bara luta sig tillbaka och njuta.



Klicka här för att komma in på hemsidan för programmet och även se kvällens avsnitt.  Klicka här för att se avsnittet som gick i kväll.


  


Dessa var med i gårkväll. Lill Babs, Ann-Louise Hansson, Siv Malmkvist, Andreas Johnson, Adam Tensta och Tove Styrke. Det är inte säkert att man gillar alla artister men blandningen och mellansnacket och den avslappnade stämningen gör att det uppstår nåt mellan artisterna trots olika ålder, erfarenhet och genrer.


 


Artisterna fick sjunga två låtar var och en av dom var denna "Society" som framfördes av Tove Styrke. Jag tar  orginalartisten som heter Eddie Vedder.  Han föddes 1964 i Evanston, Illinois, USA och är en sångare, gitarrist och låtskrivare i Pearl Jam. Hans ovanliga röst har gjort att musikkritiker klassat honom som en av de bästa sångare som uppkommit under 1990-talet. Källa wikipedia



 

Syrrans nya paraply


Det är sånt här väder i dag och det började i går. Det är i alla fall vindstilla så man kan gå med paraply. Jag tror jag inviger mitt nya som jag köpte på Stockaryds loppis...  Nu önskar jag er alla en härlig måndag.



 
 
Berith

Berith

10 oktober 2011 09:31

Ja det är oftast olika tävlingsprogram på tv och det är inget för mig ....Jag ser väldigt lite på tv och då jag ser tv så blir det oftast en film eller en krimserie ...om jag lyckas hålla mig vaken vill säga ;)))

Ha en riktigt bra dag min goa vän , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2011 12:03

Jag ser själv inte lika mycket på tv numera för jag blir uttråkad. Som du säger så är det roligare att se en film eller kriminalserie.

Ha en fin dag själv goa du
kramar

 
helga

helga

10 oktober 2011 09:44

Jag tycker också om det programmet! En perfekt mix av artister, musik och mellansnack...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2011 12:02

Kul att du gillar programmet också. Fast det gör inte recensenten på Aftonbladet. Han tycker det är för snällt men det var ju även "Så mycket bättre" som fick så bra kritik. Det verkar som man måste kasta skit för att få bra kritik numera. Snällhet är underskattat. Sen verkar han inte gilla äldre artister utan kallar dom nedlåtande för "Pantertanter" men äldre herrar kallas inte för "panterfarbröder" ;)

Ha en fin dag
varm kram

 
Hebbe

Hebbe

10 oktober 2011 11:12

Hej du,,här hänger regnet i luften,,ja jag gillar Kalles program,,lättsamt,blandat,bra artister..Jag har nyss pratat med en Harry på affären..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

10 oktober 2011 12:00

Jag slapp regn på min promenad men det hänger i luften här också. Kul att du gillar hans program också. Kul att du känner en Harry (Brandelius) ;)
kram

 
Hebbe

Hebbe

10 oktober 2011 11:14

Ha Ha,så även du trodde bilden var äkta,,nä nä det är 2 pers,,sonens ansikte och händer,hans kusin bidrar med benen..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

10 oktober 2011 11:58

Det såg så naturligt ut så jag gick på detta. Jag har själv hållit på med sånt förut till födelsedagar och annat ;)) Luring där

Ha en fin dag
kramar

 
Petra

Petra

10 oktober 2011 16:12

Ja men visst är det ett bar program med en underbar programvärd!! Han är så härlig till sitt sätt att vara man blir glad av han :)!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

10 oktober 2011 17:21

Då tycker du precis som mig. Fast en recensent har gett programmet dålig kritik för det är för snällt. Det skall tydligen bara vara bråk och konflikter numera. Jag tycker det är behagligt och underhållande. Jag tycker också att Moreaus är så glad och behaglig samtidigt som han är lite rolig också

kramar

 
uneilla

uneilla

15 oktober 2011 18:52

Tänk att jag inte blivit själv i Kalle Moraeus gillandet. Kul

http://metrobloggen.se/marifa

Malin wiper

15 oktober 2011 19:04

Det är nog många som gillar det programmet än om en kritiker gav det dålig kritik.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards