Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Rolf Wikström och lite svärmors tunga....

Av Malin wiper - 7 oktober 2011 17:00


  


28/10 fick jag ett litet blomskott av "Svärmorstunga" mig tillsänt per post av min bloggvän Berith. Sen dröjde det jättelänge innan det hände nåt och det stod helt still och den blev inget större. Berith sa att jag skulle ge den lite näring emellanåt och nu har jag helt plötsligt tre krukor med Svärmors tunga...   Här är den största som står i vardagsrumsfönstret.      


Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev när jag fick blomskottet av Berith


  


Här den som är näst störst och står i min mans data och gästrum.


  


Sen den minsta som står i köksfönstret. Jag är så glad att det äntligen hände nåt för jag har haft några såna här på 70-talet och dom växte så det knakade. Klicka här för att läsa om "Svärmorstunga". Jag har verkligen inga gröna fingrar så jag är glad att skottet överlevde och nu är 3 stycken...    . Tack Berith! Jag är så glad för mina tungor...  



Här sjunger Rolf Wikström "Får jag lämna några blommor" med text av Nils Ferlin och musik av Lille Bror Söderlundh


  


Rolf Wikström har jag upplevt i verkligheten på Jazz & bluesclubben "Nefertiti" i Göteborg och fick då hans autograf. Han var så otroligt bra när han kom igång med sin blues och speciella röst så taket nästan reste på sig...  Jag var dit flera gånger i slutet av 70-talet då dom öppnade stället. Sen byggdes det ut mer och mer så det gick att dansa framför scenen. Sen var jag där nån gång 1986 när jag flyttade tillbaka till Göteborg efter att ha bott i en annan stad i 6 år.

 

 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

7 oktober 2011 17:30

Vad kul att de trivs så bra hos dig! Jag skulle aldrig klara av dem så var stolt :) Vad kul att det redan har blivit tre stycken, snart har du dem överallt.
Tack för allt ditt stöd gällande Liza <3
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

7 oktober 2011 18:03

Jag är så glad för att dom trivs och frodas. Det var så kul när Berith hade skickat ett skott på posten till mig ;).

Varsågod vännen. Jag blev så orolig för härliga Liza som man fått följa så länge nu.

Varm kram både till Liza och dig

 
Petra

Petra

7 oktober 2011 17:50

Önskar dej en fin helg!! Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

7 oktober 2011 17:59

Tack snälla Petra. Jag önskar dig detsamma
varm kram

 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

7 oktober 2011 18:35

Nu blev jag lite nostalgisk, för svärmorstungor hade jag i början av vårt äktenskap. Sedan blev dom "ute" så det gläder mig att de är så populära numera. Jag har inte skaffat någon ny. Men du har lyckats bra med dina!

Rolf Wikström har en härlig sångröst tycker jag!
Nu kväll och jag är lika borta som förra veckan och har lördag idag... Helt knasig!
Må gott! Kramar

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 oktober 2011 19:00

Vad kul att ni hade såna när ni var nygifta ;). Jag hade också såna med min första man och dom växte som ogräs ;) Dom är faktiskt poppis igen. Beriths skott var så fint och hon har gröna fingrar. Härligt att du också gillar Rolf Wikström. Jag blir också dagvill ibland och har önskat folk en fin lördag på fredag ;))

Må så gott själv och ha en fin kväll med Mr E
kramar

 
Sussi

Sussi

7 oktober 2011 20:37

Vad kul att dom växte tillslut. Min mamma hade såna blommor kommer jag ihåg när jag var barn. Vad snällt av Berith att ge dig skott..

Hoppas du får en fin fin helg
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

8 oktober 2011 09:08

Ja det gjorde mig jätteglad ;) Kul att din mamma haft såna. Jag fick träffande nog en sån av min svärmor på 70-talet ;) och den ynglade verkligen av sig ;)

Det var så snällt gjort av Berith så jag belv varm i kroppen

Ha en fin helg själv goa du
kramar

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

7 oktober 2011 21:55

Denna växt Svärmorstunga påminner mig om min barndom då mina föräldrar hade en ganska stor sådan
Och en ett par gånger blommande den också och tydligen det är inte ofta den gör det
men kanske din gör det ...
Mysig bild med den lilla larven på bladet...det är så sött...
ha en fin helg
kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

Malin wiper

8 oktober 2011 09:06

Vad kul att dina föräldrar hade såna och att dom växte så bra. Då är det rena nostalgin för dig. Hoppas att mina kan blomma men det har jag aldrig varit med om. Ja du det var en kul animerad bild

Ha en fin helg själv
kramar

 
Berith

Berith

10 oktober 2011 09:27

Vad roligt , va glad jag blir, de trivs verkligen hos dig :))

Ha det gott min goa vän , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2011 12:04

Ja du dom trivs väldigt bra nu hos mig och frodas ;)) Jag är så glad för dom och kul att det fina lilla skottet nu är tre. Tack vännen

Ha det toppen själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards