Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Donovan!

Av Malin wiper - 7 oktober 2011 08:30


 


Jag som sällan passar i mönstrade kläder hittade ändå en jumper i lite blankt silkigt tyg (stretch)  på Selmas klädbutik häromdan. Annars är det mest randigt och rutigt jag kunnat köpa i mönsterväg men denna var jättefin på och passar under koftor och blusar.  Det är väldigt mycket mönster i år i alla möjliga färger och kombinationer.

 


 


Klicka här för att komma in på Donovans hemsida. Han är en av mina första idoler och jag gillar honom fortfarande. Här sjunger han Catch the wind" till ett animerat klipp.


 



    


Det har varti ett riktigt busväder med både regn och kraftig blåst. . Jag själv lider inte nåt när vädret är så här utan får då lite annat gjort inomhus. Jag längtar till och med tills snön kommer för jag mår så bra i sånt väder. Fast för mycket skämmer allt som min mamma sa...  


 
 
Cattis

Cattis

7 oktober 2011 08:54

Jag tror du kommer att bli jättefin i den tröjan.

Vädret här nere var också regnigt och trist igår men idag är det strålande sol igen.
Och äntligen känner jag mig själv lite strålande.
Förkylningen verkar ha släppt taget.
Nu kan jag äntligen tänka på att komma ut och fota lite igen. :))))
Jag är ju tvärtom mot dig. Jag älskar värme.
Men lite regn och rusk vill jag ha ibland så man kan njuta av att bara få vara inne och krypa ner och mysa lite.

Kramisar.

Obs: kanske jag har missat något inlägg så därför vill jag höra lite hur det gått med huset. Jag håller fortfarande tummarna för er.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

7 oktober 2011 09:31

Tack! Jag hoppas det. Då har vi samma väder som hos er. Vad skönt att du mår bättre och kan ta dig ut och utöva dina intressen. Det är ju så fint och färgstarkt ute nu.

Ja du man har sina älsklingsårstider ;)

Jag mejlar dig ang detta med huset...

Ha en fin dag
kramar

 
helga

helga

7 oktober 2011 09:37

Det var en söt topp du hittat :)

Har ni sånt regnväder. Här är det rätt OK än så länge idag men igår hade vi en del regn.

Ha en mysig dag och helg!

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 oktober 2011 10:26

Ja du den var inte dum alls. Vi har strålande solsken i dag. Vi hade också bara regn i går och blåst


Ha en toppendag själv
varm kram

 
ansepanse

ansepanse

7 oktober 2011 10:55

vilken fin jumper du hittade :) jag har alltid tyckt om Donovan
jag skrattar gott åt nedersta bilden, om du undrar varför kan du gå in till mig och se inlägget jag har idag, vi tycks ha tänkt lika där i vilket fall :)
Sv: äldsta dottern har gått 3 år i konstskola, så visst är hon konstnärlig, jag är en stolt moder :)
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

7 oktober 2011 12:48

Kul att du tycker det. Roligt att du också gillar Donovan. Jag har varit inne och kollat hos dig så jag förstår vad du menar ;)

Förstod att din dotter har en medfödd talang. Kul att hon gått på konstskola. Förstår att du är stolt över henne. Då får hon ha vernissage så småningom, fast det har hon nog haft redan.

Bamsekram till dig också

 
Pisan

Pisan

7 oktober 2011 10:59

Jättesnygg tröja! Ett par lila örhängen till det så är du göööörsnygg :-) Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 oktober 2011 12:46

Förstod att du skulle gillar jumpern för du gillar ju rosa och lila ;) det finns även blått och grönt i jumpern så dom blå nya örhängena passar till också. Sen har jag ett par gröna som jag köpt av dig förut. Fast ett par lila skulle inte sitta illa heller. Återkommer

Stor kram

 
Margit

Margit

7 oktober 2011 11:07

Ja du Viper, det var en vacker tröja!! Vackra färger och mönster!!! Den kommer du att trivas i!! Tänk så mycket fina kläder det finns att välja på idag..så många olika modeller..och kavliteer..och färger... "Bara" att välja...
Bläddrat i din blogg...tittat och lst..så mycket du hunnit med..som vanligt!!! Och de hrliga kafee´t med de goda kanelbullarna!!!
Önskar dej och din käre man en trevlig helg!!!
Kram från Lasse 0ch mig!!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

7 oktober 2011 12:44

Tack för dina fina ord härliga Margit ;) . Ja du den var inte så tjock heller så jag slipper svettas ;) Vi har hunnit med en del men jag har haft mina morgonrocksdagar också.

Tack för din hälsning från dig och Lasse

Jag och min Mr T hälsar tillbaka så mycket och önskar er en härlig helg
stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards