Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Stockaryds Stationscafés ägare på besök....

Av Malin wiper - 4 oktober 2011 18:27

 


Nu har vi haft vårt besök av hon som driver stationscaféet i Stockaryd. Annelie och hennes kompis Marianne. Vi tog först en kopp kaffe hos oss. Sen åkte vi ut och visade dom samhället. Dom har ju ett eget café så dom tyckte det var roligare att fika hemma hos oss och se hur vi har det. Jag har inte orkat baka på ett tag så vi köpte kaffebröd på Ritz konditori och det tyckte dom smakade jättebra. Vi invigde även den nya termoskannan vi köpte på Stockaryds loppis. Den funkade jättebra och håller värmen.



Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafés facebook. Klicka här för att komma in på Stationscaféets hemsida  


  


Dom hade helt nybakade kanelbullar som vi köpte för att känna att det var kanelbullans dag. Mr T och jag åt en skinksmörgås.



  

Här sitter Marianne till vänster och Annelie till höger. Annelie har samma långa mörka hår som jag hade för ett antal år sedan. Dom ville inte vara med på bild och det respekterar jag.


  

Vi visade bl.a vår fina campingplats men sen tog jag inga mer foton. Vi hade i alla fall jättetrevligt tillsammans så det blev väldigt lyckat.


  Klicka här för att komma in på Dan Hylanders hemsida. Klicka här för att komma in på Py Bäckmans hemsida. Klicka här för att läsa om när vi såg en konsert med Py Bäckman i Hagshults kyrka


 


Här kommer Raj Montana band med låten "Svart kaffe". Det var Dan Hylanders och Py Bäckmans gemensamma kompband. Namnet kommer ursprungligen från bandets ursprungliga namn, Ray Montana and his Moonlight Boys. Medlemmarna i bandet har varierat över åren. Många av dem ingick i vad som på 1980-talet kallades för studioeliten. Bandet upplöstes 1985. 1997 återuppstod bandet för en återföreningsturné samt en samlingsskiva


 
 
Ingen bild

Annelie och Marianne

4 oktober 2011 20:36

Tack för en skön och avkopplande em. Och en otrolig guidning genom erat samhälle.Och så en eloge till Ert goda kaffe med dopp.Nu vet vi var Ni bor:))

Malin wiper

5 oktober 2011 15:53

Tack detsamma till er ;) kul att ni trivdes för det gjorde vi också. Det var så kul att ni ville komma hit. Härligt att kaffe och bröd var till belåtenhet.

Kram till er båda från oss

 
Sussi

Sussi

4 oktober 2011 21:46

Men så trevligt att dom kom och fikade. På kanelbullens dag och allt ;)
Jag fick mig en stoooor kanelbulle på jobbet. Orkade bara hälften men den halvan var god..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

5 oktober 2011 15:52

Ja det var gulligt av dom att vilja komma hit till oss i Vaggeryd. Det brukar ju vara rykande färska och extra goda kanelbullar en sån här dag. Vad härligt att du fick en sån jättestor på jobbet. Du är för rolig ;) då har du en halva till senare

Ha en fin eftermiddag och kväll
kramar

 
kaffehörnan

kaffehörnan

5 oktober 2011 01:45

Tingeling
Såg mums ut, nu ska jag sova
kram

http://kaffehornan.se

Malin wiper

5 oktober 2011 15:49

Det var gott

Sov gott ;))
kram

 
Helene

Helene

5 oktober 2011 06:59

Gott fika och trevligt sällskap, kan inte bli så mycket bättre!! Ha en bra onsdag vännen!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

5 oktober 2011 15:49

Det var det verkligen

Hoppas du själv har en fin onsdag over there

kramar

 
Berith

Berith

5 oktober 2011 07:47

Godmorgon min goa vän :)
Vilken trevlig dag ni ser ut att
ha haft :)
Jag glömde bort att det var kanelbullens dag igår ...hmm...får ta igen det idag ;)
Jag är lite frånvarande just nu , tillbringar mycket tid med mitt Hjärtegulle då hennes föräldrar jobbar ...inte mig emot ;))
Från och med nov har de fått plats på förskolan ...jisses så tomt det ska bli ..men som tur är så bor de ju nära då abstinensen blir för svår ;)))
Ha det gott min kära vän , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 oktober 2011 15:48

Då får jag säga God middag min vän ;) Jag brukar glömma bort kanelbullens dag men såg en skylt på Ritz. Förstår att du vill tillbringa tid med ditt barnbarn. Tiden går ju så fort när dom är små. Förstår att det blir tomt när dom börjar på förskolan. Härligt att ni bor så nära varandra

Ha det gott själv kära vän
kramar

 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

5 oktober 2011 09:46

Så trevligt! Och så inbjudande du har dukat! Förstår att det blev en stund att minnas!

Fint med Py Bäckman. Hon är skön att lyssna till!

Ha en fin dag! Solen sken - men nu fick hon visst för sig att ta en tupplur ...
Kramar till er båda!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 oktober 2011 15:46

Kul att du gillar min dukning. Det blev jättelyckat

Härligt att du också gillar Py Bäckman

Hoppas du själv har en fin dag. Jag har inte mått bra och har just nu frossa och är iskall så jag går och lägger mig igen

Kramar till er båda också

 
helga

helga

5 oktober 2011 10:58

Vad trevligt med sånt finbesök!! jag förstår att de hellre fikar hemma hos er än på café eftersom de lever det livet annars...

Kram kram - ha en mysig dag!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 oktober 2011 15:45

Det var verkligen toppen men jag glömde ta bilder ute :( Det är som du säger att dom är så van att vara på café så detta blev mer lyckat

Hoppas din dag är bra
kram

 
Pisan

Pisan

5 oktober 2011 11:36

Mysigt med kanelbullefika, dessutom med gott sällskap :-) Har du tagit sovmorgon idag? :-) Hoppas du har en fin onsdag! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 oktober 2011 15:44

Det var jättetrevligt. Jag har inte mått bra.

Hoppas du själv har en bra onsdag
kramar

 
Petra

Petra

5 oktober 2011 14:00

Alltid trevligt med besök!! :)

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

5 oktober 2011 15:43

Det har du rätt i

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards