Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Netto till Vaggeryd!

Av Malin wiper - 17 september 2011 07:30

Efter att jag klippt 1.5 sida av gräsamattan så blev jag så konstig på kvällen så jag var tvungen att gå och lägga mig. Fick kurera mig med både icegelé och en IBEMUTIN-tablett som fungerar muskelavslappnande. När min man pratade med mig så hörde jag inte hans ord så tydligt utan det kändes som orden inte hade några konturer (låter inte klokt) man kan få så många konstigheter när nacken är skadad och nerver ligger i kläm.  Det håller inte att ha en sån stor tomt att klippa när man har det så. Två år i rad så lejde vi bort gräsklippningen till en grannes barnbarn.  Det är så många nerver som utgår från nacken så hela kroppen blir påverkad. Öronen har jag ofta värk i när det är som värst och även dimsyn. I dag är jag bättre efter att ha vilat. Min man klippte resten och i dag skall han ta gräsmattan ner till ån.  Klicka här för att läsa om wiplash

Vi hade tänkt åka till loppisen i Stockaryd i dag och sen till Stationscafét och fika men vi inser att vi inte hinner det när vi har två husvisningar framför oss och lite att fixa hemma också. Det får bli till veckan istället hoppas jag.

Glöm inte min gissningstävling. Det är bara att klicka på bilden i höger menyrad där det står gissningstävling. Då kommer ni in på tävlingsinlägget  
  

    

Torsdagen den 15 september togs första spadtaget till vår nya livsmedelshall "Netto". När bygget är klart så kommer vi att ha både ICA, Konsum och Netto i vår kommun. Som ni ser så håller dom på med förberedelser för grunden.

  


 
 
Cattis

Cattis

17 september 2011 09:06

Godmorgon! Jag förstår om du får ont av gräsklippning. Jag har bara en pytteliten bit att klippa men det räcker för att sätta igång nacken.
Tror man spänner sig lite konstigt när man klipper och så någon konstig ställning med armarna som gör att man får spänningar ända upp till nacken.
Skönt att du är bättre idag.
Hoppas er Nettobutik blir bättre än våran. Den vi har är bara i en enda röra. Och så finns inte allt så man får köra till en annan affär för att ta resterande om man skulle få för sig att storhandla där. Jag har gett upp Netto.
Vi har citygross och där handlar jag nästan jämt. Stort och rymligt. Känner inte alls någon panik när jag är där.
I vissa affärer blir jag jättekonstig och yr. Vet inte varför men jag vet nu vilka det är så dem underviker jag. :)

Kram och ha en bra lördag

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

17 september 2011 09:24

Det är så härligt för du förstår precis vad jag menar. Det behövs verkligen inte mycket för att trigga detta med nacken. Tur att det finns lite hjälpmedel som dämpar. Tråkigt att Netto är så dåligt. Jag har inte varit alls till den butiken i Jönköping men däremot till City Gross som är en toppenbutik där man inte blir yr och konstig av att gå. Dom har dessutom Café i anslutning till butiken och ett Apotek. Synd att vi inte fick City Gross istället hit. När du skriver om yrseln så känner jag igen mig också. Man kan inte förstå detta om man inte har det själv. Sen jag fick skadan för 20 år sedan så har jag inte varit samma person som före. Fast man har fått lära sig leva med problemen.

Ha en fin lördag själv vännnen
kramar

 
Skånske Arne & Jonny Spöge

Skånske Arne & Jonny Spöge

12 januari 2012 14:01

Ja, Netto är ingen höjdare.
Min Nettobutik är o-lidl-ig:
http://www.youtube.com/watch?v=VmzfVrhqzXU
Dela gärna!!!

http://www.sajs.se

Malin wiper

12 januari 2012 14:10

Det lät inget vidare. Jag har själv bara varit två gånger på vårt nya Netto. Jag är så van vid vårt ICA och Konsum som ligger mer centralt till.

Ha en fin dag
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards