Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Dusty Springfield och lite annat...

Av Malin wiper - 13 september 2011 09:00

  


Jag smyger mig sakta ut på livets scen och konstaterar att förkylningen inte fick nåt riktigt grepp om min kropp. Skall mjukstarta med en liten promenad för att känna efter hur det känns.  Jag skulle behöva göra så mycket men orken tryter och jag längtar till att få sova ordentligt för det gör sån skillnad. Jag har sömnproblem till och från och det beror nog både på det fysiska och psykiska. Fick en gång utskrivet insomningstabletter men det var rena mardrömmen. Jag blev så konstig och rädd så jag satt uppe hela natten...  Antagligen så tålde jag dom inte. Jag har en yogaövning som hjälper ibland.  I natt har jag i alla fall sovit rätt bra och vädret är lite regntungt. Eftersom jag varit inne några dagar så har jag inte så mycket att skriva om.



Denna porslinsinsats köpte jag hos Mimmis Magasin för ett tag sen på rea. Den sitter nu på en ljushållare som rymmer tre värmeljus eller en lite högre sort . Vilken bra text... 



Blommorna från förra husvisningen var av det hållbara sorten och är så fina fortfarande. Jag har skurit en ny snittyta så dom lär hålla ett tag till. Dom är inhandlade på Akleja Blomsterhandel. Den till vänster har jag stående i lilla hallen på vårt skoskåp. Jag har fått en inblick i hur det går till att förbereda för en visning. En del kostar på tusentals kronor för att styla om men det har inte vi råd med så det får duga med avskalat  lite värmeljus, blommor och kaffedoft. Det kommer att bli visning igen på söndag och måndag.  Att ha en bra och engagerad mäklare är också nåt som man skall tänka på. Det sitter inte heller fel att mäklaren har en bra fotograf eller kan fota skapligt själv. Att man skall ha så avskalat hemma beror på att spekulanten skall koncentrera sig på potentialen och inte fastna vid en massa småsaker som tar bort focus på själva objektet. Jag sålde ett hus 1986 men då var  det helt andra tider då man bara behövde städa...  Fast i USA har dom nog hållit på med detta länge.


     


Klicka här för att se och läsa hur man kan styla om vid hus eller lägenhetsförsäljning

    


Min man tillagade sin goda laxsoppa i går. Jag fick vara hans köksbiträde  som  förberedde ingredienserna medans han var på arbetet. Problemet när man har husvisning och har packat ner så mycket är att hitta allt igen...  Vi kan ju inte börja packa upp allt igen eftersom det blir fler visningarJag hittar inte hushållspappershållaren som jag fått av Fru Greta och en massa andra saker som jag skulle behöva nu...   


 

Nu ropar min man att kaffet är klart. Vi brukar turas om att göra frukost. Ha nu en fin dag och sköt om er....   Klicka här för att komma in på sidan där denna temugg finns

 

 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1939 och gick ur tiden 1999 p.g.a sjukdom. Hon var en brittisk sångerska vars karriär sträckte sig från slutet av 1950-talet tills hon dog. Med 18 singlar på Billbord så var hon en av dom mest framgångsrika sångarna.

 


 
 
Maya

Maya

13 september 2011 10:14

Vad fina blommor! Hoppas det går bra på kommande visningar :)

Hoppas Du mår bra idag och får en fin dag min vän! Tänker på Dej!

Sv: Jodå, Du har säkert sett rasen förr. Men denna är klippt sådär söt. Rasen kallas "Pomme", men heter Pomeranian. Vi har flera vänner och bekanta som har sådana hundar, både ljusbruna och svarta (finns även vit, gråbrun och blandat de färgerna). Men ingen har kommit på att klippa/frisera den sådär. (Förvisso kan han ju vara extra söt och ha extra tjock päls för att få så burrigt nalleaktigt ansikte.) Ursprungligen ser den ut såhär: http://minnahedman.myshowroom.se/files/2011/05/Pomeranian-big.jpg
eller såhär:
http://www.litenhund.se/assets/images/rasbilder/Pomeranian.jpg

KRAM!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

13 september 2011 14:14

Ja dom var väldigt fina och hållbara. Tack för din omtanke ;) jag mår bättre i dag men har bara varit ute en stund men nu skall jag försöka sy lite på maskinen.

Tack för att du talade om detta om hunden för mig. Den är verkligen nallelik.


kramar

 
helga

helga

13 september 2011 10:15

Åhåja, det är visningar på gång igen... Det är gansa jobbigt faktiskt. Jag minns när vi skulle flytta sist. Jag städade och köpte blommor och sen blev det ny visning, städa och blommor och sen ville bara några till komma osv osv... Puh!

Ha en fin dag Wiper :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 september 2011 14:12

Håller med om att det är lite jobbigt så det är tur att man slipper vara hemma ;) Du har verkligen rätt i det du skriver för man måste fixa till varje gång det är visning.

Säger som dig Phu!

Ha en fin dag
kram

 
Maya

Maya

13 september 2011 10:22

PS! Vad roligt att Du gillade min nya header! Jag fotade Pelle i Botaniska Trädgården i Göteborg för ett par år sedan. Det blev en så rolig bild och passade perfekt som header då krokodilen var så avlång.

Du kan också klicka på hundens namn så finner Du ännu ett videoklipp (om Du inte redan sett det) för det klippet gick inte in i bloggen så jag länkade till det!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

13 september 2011 14:11

Gillade den verkligen ;) Det blev ett intressant och roligt blickfång. Det har jag inte sett så då får jag gå in och göra detta

Ha en fin dag
kramar

 
Petra

Petra

13 september 2011 11:53

Vilken underbar text ´´främlingar är vänner du ännu inte känner´´!!Jag som har social fobi skulle behöva prenta in denna text..Även om jag blivit mer social med åren så har jag ännu mycket att jobba med !!! Kram och ha en fin dag...

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

13 september 2011 14:10

Ja det är det verkligen. Jag är själv en social ensamvarg ;) väldigt dubbelbottnad. Jag blev mindre social sen jag blev utbränd eftersom man inte orkar jämt vara social. Du är så ung ännu så du har tiden för dig.

Ha en fin dag själv vännen
kramar

 
Stevie

Stevie

13 september 2011 13:01

Märkligt, jag har haft samma symtom som Dig,
överdrivet trött (kan somnaa framför datorn).

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

13 september 2011 14:08

Då är det nåt med vädret som påverkar. Väderomslag hela tiden och konstiga förkylningar som inte bryter ut helt

kramar

 
Stevie

Stevie

13 september 2011 13:04

WoW! Vilken häftig kaffekopp!
Var har Du köpt den?!
Gillar dessa två
http://youtu.be/k1z5DZEse3I
http://youtu.be/Wn9E5i7l-Eg
http://youtu.be/eweP81AE6EY

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

13 september 2011 14:07

Det är inte min kaffekopp utan jag hittade den på nätet. Vet ej vart den går att köpa ;)

Tack för dina länkar. Jag gillar många låtar av Dusty.

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Av Malin wiper - Torsdag 11 april 08:15

                                       Actionet  Bottiner= franska "små stövlar", syftade från 1840-talet på kortskaftade kängor, oftast med snörning. Klicka här för att se ytterligare en bild på hur svarta bottiner med dragkedja ser ut. Jag h...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards