Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Mormor Magdas glassfabrik i Taberg!

Av Malin wiper - 10 september 2011 15:51


Jag kände att vi måste åka ut lite i dag och körde mot Jönköping men sen tappade jag orken och vi stannade till i Taberg istället. Min man sa att dom  öppnat en glassfabrik där dom har fantastisk god glass utan tillsatser. Eftersom vi inte skall äta vare sig glass eller godis nu ett tag framöver så åkte vi dit bara för att fota men vem kan motstå att ta lite i alla fall... Vi kan kalla det för smakprov...  Stället heter Mormor Magdas  därproducerade glass med de allra finaste råvarorna. Tillverkad i Mormor Magdas Glassfabrik i Taberg. Min man trodde att dom även hade ett glasscafé men det är mer som en glassbutik. Mejerivarorna är helt ekologiska.


Klicka här för att komma in på deras hemsida


Klicka här för att komma in på deras facebook



Det hängde vimplar och ballonger därinne som gjorde det så mysigt och festligt. Allt gick i lite pastellfärger och det lockade verkligen till glassinköp... 



 Här handlar man sin glass och andra tillbehör.



 En annan del av lokalen. Det var mysigt och häftigt inrett.



Här ser vi en av tjejerna som vi träffade där. Dom var två stycken ute i butiken och båda var både glada och trevliga så man kände sig välkommen.



Här ser ni lite plastskedar i olika färger som man kan köpa med sig.


Här ser ni den andra tjejen. Vi var egentligen ute efter att dricka kaffe. Tjejerna var så flexibla så vi fick vårt kaffe  med glass. Dom kan ta emot 5 personer men än så länge så är det mest ett försäljningsställe. 



Här kan man se vart dom tar sina råvaror ifrån.


   


På dessa träskyltar på väggen står vilka glassorter dom har.


    


Här fick vi välja vilken glass vi ville ha till kaffet. Jag tog vanlig vanilj med hallon och min man "Coola äpplen"


  


Sen fick vi vårt kaffe och började äta glassen och den var ljuvligt god. Den var emellertid rätt mäktig så jag kunde bara äta hälften men vi tog hem resten och frös ner. Det var en ren fin smak och sylten i glassen var syrlig och mycket smakrik. Dessutom var den väldigt krämig. Vi kommer att åka tillbaka så småningom för att köpa med oss glass till frysen.


    


I dom här frysboxarna är det lite större paket med många glassar som man kan köpa med sig.



Sen blev vi bjudna på en sked med tryffelglass som var helt underbart god...   



Vi köpte med oss en sylt som skall vara jättegod till glass. Den heter "Heta Gubben" För kalla glassar. Dessertsås för vuxen smak. Den tillverkas av Korpakulla Delikatesser. Den är också helt ekologisk.

 

Klicka här för att komma in på deras facebook



Jag kan verkligen rekommendera er att besöka glassfabriken. 

 
 
Ingen bild

café´t/Marianne

10 september 2011 17:31

Hej!! Kolla ditt mejl här..har inte kommit på vilket mejl du har så jag skickade det hit...

Malin wiper

10 september 2011 17:43

Vad menar du med hit? Jag kan inte se nåt mejl. Jag går in på din facebook

Ha en fin kväll
kram

 
Helene

Helene

10 september 2011 18:16

Nu blir jag ju bara så aaaaviiiis!! Har följt Mormor Magda på fejjan ett tag, tjejej som äger det verkar vara så rar och verkligen framåt, kul att lilla Taberg har en egen glassfabrik!!

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

10 september 2011 19:19

Vad kul att du följt deras företag på fejjan ;) dom är verkligen trevliga båda två som jag träffade. Taberg verkar vara ett levande samhälle för dom har en välbesökt "Bergets dag" varje år

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Kattis

10 september 2011 19:28

Vilket fint inlägg du skrivit om oss!! Det var så trevligt att ha er båda på besök idag och jag ser fram emot att ses igen =)

Vill bara lägga en liten kommenter att vår glass inte är ekologisk (ännu, dock är mejerivarorna helt ekologiska) men helt utan tillsatser som du skrev.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Mvh
Kattis (i vita rocken på bilden)

Malin wiper

10 september 2011 20:01

Kul att ni tycker det. Vi hade en fin stund och bara njöt. Tack för att du rättade mig ;) det kan bli lite fel ibland för jag har för bråttomt och har en utbrändhet bakom mig. Nu har jag rättat till texten.

Ha en trevlig helg själv

Mvh
Malin

 
Sussi

Sussi

10 september 2011 20:46

Så mysigt det såg ut. Härliga pastellfärger det är inrett med. Dit hade man gärna gått in och tittat vad dom hade. Mycket välkomnande..
Klart man måste få smaka. Som vanligt på helgen så börjar ens nya liv på måndagen ;)

kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

11 september 2011 08:04

Ja du färgerna passade ypperligt. Det är ju inte måndag än ;))

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards