Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Water för Elephants!

Av Malin wiper - 5 september 2011 08:00


Jag hyrde en film häromdan som jag missade på bio. Den heter "Water for Elephants". Det är ett romantiskt drama från 2011. Flera har rekommenderat filmen och säger att den är suverän. Tyvärr så blev jag besviken men inte på temat i sig. Det fanns ingen glöd och magi när det gäller kärlekshistorien i filmen. Det var lite oengagerat och svalt så nån kemi mellan dessa två skådespelare fanns inte. En sån kärlekshistoria skall gripa tag i tittarna men den får inget grepp.


Christoph Waltz som spelar cirkusdirektören med sån inlevelse. Han är verkligen en skådespelare som levererar


För regin står Francis Lawrence. I rollerna ser vi Reese Witherspoon, Robin Pattinsson, Christoph Waltz, Jim Norton mfl.


    


HANDLINGEN

  

Efter sina föräldrars död, är Jacob Jankoski kvar utblottade och hemlösa.
Händelser leda honom att gå med i cirkusen som deras veterinär som arbetar under
deras instabila chef augusti vars våldsamma tendenser ge alla anledning att vara
försiktig runt honom, inklusive hans vackra och lugna fru Marlena, som augusti
är mycket possessiva. Jacob blir bara efter ett tag hjälplöst kär i Marlena


 



MITT BETYG

Trots den bleka kärlekshistorien i filmen så får den ändå 3 filmrullar i betyg av 5 möjliga. Det beror på storyn och dom  gripande scenerna med elefanten. cirkusdirektören som spelade suveränt bra och var helt självklar i rollen som otäck psykopat.

 



 
 
Petra

Petra

5 september 2011 08:06

Jag önskar så att jag hade tid och ro att sätta mej ner och kolla en film!! Men jag är för stressad för det just nu!! Ha en fin måndag!Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

5 september 2011 08:08

Är man stressad och har mycket runt sig så kan man inte koncentrera sig på film.

Ha en fin dag
kramar

 
Nilla

Nilla

6 september 2011 17:47

Hej

Såg att du hade en massa reklampennor, och tänkte tipsa dig om att lägga ut dom på Tradera, det finns många som samlar på reklampennor. De som blir dyrast brukar vara reklampennor från läkemedelsföretag.

Önskar Dig en fin kväll.

Mvh
Nilla

http://www.blankatorpet.blogspot.com

Malin wiper

6 september 2011 21:05

Tack för tipset. Tyvärr har jag redan gett bort dom men nästa gång jag åker till loppisen så skall jag köpa flera påsar. Dom hade flera kartonger fulla med pennor.

Vad snällt av dig att tala om detta

Ha en fin kväll själv
Mvh
Malin

 
Profilprodukter

Profilprodukter

13 december 2011 17:27

Kan inte fatta att somliga samlar på profilprodukter! Haha.

http://www.profilprodukterna.se

Malin wiper

13 december 2011 17:30

OK! vet inte om jag använder nåt sånt ;)

Ha en fin kväll
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards