Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Charlie Norman och lite till...

Av Malin wiper - 3 september 2011 08:00


Vi hann även in en sväng på Samhjälpen i Huskvarna när vi åkte hem från Eksjö.  



Jag hittade en jättefin ljushållare för värmeljus men det går även att använda sånt ljus som på bilden som är köpt hos Mimmis. Hon har rea på dessa kvalitetsljus.  På baksidan av ljushållaren står det: Aurora, Rörstrand, sen står det en text som inte går att tyda helt. Klick här  för att se en bild på 3 olika sorter av Aurora. Hanna Wering står för dekoren och Susanne Öhlén för formgivningen. Serien är från 2008 och dom har inspirerats  av 50-talet. Jag betalade 25 kr för ljushållaren och när jag kollar på nätet så kostar den 150 kr att köpa så jag gjorde ett fynd



Dom hade fått in jättefina moderna överskåp till kök.



Detta är också ett överskåp i blankt rött.



En jättefin byrå med fina beslag för endast 275 kr. Ännu finare i verkligheten och en sån där tidlös byrå. Otroligt att man kan få en sån här gedigen byrå så billigt.



Denna för 300 kr med sina runda knoppar var också jättefin.



Eftersom dessa tallrikar kostade 30 kr/st så var jag tvungen att kolla under. Det står Fresta, Rörstrand, Björk-Forth. Jag kunde inte hitta just detta porslin på nätet utom ett äldre porslin med samma namn.



Jag blev lite nostalgisk när jag såg denna burk. Vad jag kan läsa så är burken från 1979 och den kommer från "Semper". Eterna räknades som Sveriges nyttigaste frukostflinga. Allsidigt morgonmål med 21 nyttiga ingredienser. 1980 kostade en burk med flingor 15.35 för 600 gram, vilket blir 25.58 kr/kilo. Om man räknar om så skulle burken med flingor kosta 77.15 i dagsläget. Dom ville ha 75 kr för burken men det tyckte jag var för dyrt. Fast man vet aldrig det är nog ett samlarobjekt. Detta är dessutom en 25:årsjubileums-burk. Klicka här för att läsa om Eterna på wikipedia


Dessutom hade dom fått in ett jättefint piano med tillhörande stol för 900 kr   

Här kommer en skicklig pianist Charlie Norman med låten "Boom Boom". Han föddes 1920 i Ludvika, Dalarna. Senare bosatte han sig i Bro, Upplands-Bro Kommun. Han gick ur tiden 2005 på Danderyds sjukhus i en ålder av 85 år. Han var en svensk pianist och artist, framförallt känd för sin boogie woogie. Klicka här för att läsa lite mer. Han är pappa till Lennie Norman som även han är musiker och har spelade bas i sin pappas band i flera år när det begav sig. Han är numera ståuppkomiker


 
 
Cattis

Cattis

3 september 2011 08:20

Godmorgon!

Dem där överskåpen fastnade jag för. Det har jag aldrig sett förut. Hos mig samlas det så mycket flåtigt damm över skåpen så sådana som du visar hade varit kanon. Det ska jag kolla efter här. Om nu mått och så stämmer.

Sv: Du har nog rätt med att det är från nacken men ändå blir jag lite rädd just för huvudvärken. Fortsätter det så får jag nog kolla även om jag är lite rädd för det.

Här är det sommar idag. Alltid sådant här väder första lördagen i september. Det är gammaldags marknad och tivoli i Lyckeby då och dem har alltid tur med att det är fint väder den här dagen. Det får bli en tur ner idag.
Nästan alla Lyckebybor samlas där idag. :)))

Kram och hoppas du får en fin dag idag du med.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

3 september 2011 09:10

Det är inte såna överskåp som skall sitta ända upp i taket utan en bit ner. Vi har sånt själv men ett annat märke och vi har saker uppepå och det blir som du säger dammigt.

Jag tror inte du behöver vara rädd men du måste nog få nån behandling av nåt slag för det är slitsamt att ha värk hela tiden. Du arbetar ju också. Du kan ha tagit i för mycket på jobbet och sånt kommer efter när man har skador.

Här verkar det skina upp också. Vad kul att du skall iväg på en sån marknad. Det låter spännande.

Lyckebybor, vilket härligt ord ;)

Hoppas det blir stor lycka i dag och att huvudvärken släpper

Stor kram och ha det toppen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards