Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Kaja äter sushi!

Av Malin wiper - 1 september 2011 16:30


På den avlånga affärsgatan i Eksjös trästan så har dom flera restauranger och här fick jag en bild på en kaja som närmar sig en tallrik med en överbliven sushibit. Kaja är en fågel i familjen kråkfåglar. Klicka här för att läsa mer om kaja


 


Visste inte att kajor gillade sushi....   Den lät sig inte skrämmas av närgånget folk utan glufsade i sig lugnt och fint...   Jag fotade som en dåre men fick bara två kort som gick att använda.



 Gick förbi ett skyltfönster med tovade saker. Dessa blomkrukor med tovade huvuden såg lite overkliga ut...  Det är skickligt gjort men jag skulle få mardrömma att ha såna hemma. Min fantasi är lite för stor.



 Ytterligare lite tovat.


    


Den här tovade lampan tycker jag ser lite surrealistisk ut. Kolla formen och den tovade nakna rödhåriga kvinnan mitt i. Hon tycks fångad av tentaklarna 


Här sjunger Marianne Faithfull "This little bird". Hon är född 1946 och är en engelsk sångerska, låtskrivare och skådespelerska vars karriär sträckt sig fem decennier. Klicka här för att läsa mer om henne

 

 
 
kaffehörnan

kaffehörnan

1 september 2011 17:13

Jo de är en del, men kul att skapa
Men trodde dom bara åt mask och bröd haha
De blir hans nya matintag, lyxlirare
kram

http://kaffehornan.se

Malin wiper

1 september 2011 22:34

Dom äter tydligen allt dessa kajor. Dom har fått dyrbar smak ;)

Kram

 
kaffehörnan

kaffehörnan

1 september 2011 17:14

Jo de var bara en

http://kaffehornan.se

Malin wiper

1 september 2011 22:34

OK!

 
Ingen bild

-Nena-

1 september 2011 19:52

Festmåltid för kajan tydligen =)

Många härliga bilder du tagit.
Mycket fint och mysigt ni sett.

Ha det så bra
Kram

Malin wiper

1 september 2011 22:33

Ja du dom har exklusiv smak ;)) Kul att du gillar bilderna

Ha det bra själv
kramar

 
Sussi

Sussi

1 september 2011 20:32

Vilken stor mumsbit för den kajan. Finmat ;)
Har för mig att kajan är fåglarnas soptunna. Dom verkar äta allt!
Men visst blir dom vana med människor. Lite läskigt ibland när man sitter och äter och dom nästan kommer och äter från tallriken.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

1 september 2011 22:33

Ja du det var en jättesushi ;) Dom äter verkligen allt och har en mage som jag själv skulle vilja ha ;) fast det är lite äckligt att dom är så tama

God natt
kram

 
Helga

Helga

2 september 2011 09:30

Tänk att kajan gillar sushi - det skulle jag aldrig ha trott :)

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 september 2011 10:50

Dom verkar vara allätare med en stålmage ;))

Ha en fin helg
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards