Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Malin wiper - 22 augusti 2011 16:00

 


Vi skulle ha åkt tillbaka med kameran i dag men jag har såna besvär med nacken så Mr T fick åka själv efter jobbet. Min man ser på mina ögon när det är som värst, blir lite skelögd. Nu har jag gjort både muskelavslappning och nackstretching och tagit på icegelé som jag inte kan vara utan. Trots att jag använder så mycket och har haft flaskan så länge så är den halvfull fortfarande och kostade bara 60 kr. På Apoteket kostar dom mycket mer och är inte lika effektiva mot såna här skador. Att sen använda nackkrage när det är som värst är inte helt fel heller men bara korta stunder. Klicka här för att komma in på sidan där Kiropraktorn finns som säljer denna ice gelé. Klicka här för att läsa om whiplash.


 


 

 Alla får inte dimsyn och andra besvär med ögonen men det har jag fått. Dessutom en konstant overklighetskänsla som känns mer eller mindre som om jag är i ett hologram och allt annat runt mig är overkligt. Tänk vad man kan vänja sig vid mycket, det blir nåt man får leva med. Jag har gått och arbetat med detta i 15 år efter olyckan och det var nog därför jag gick in i väggen än om jag kanske ändå hade gått in i väggen eftersom jag är en sån personlighet. Jag har fått order flera gånger om att inte sitta vid datan mer än 20 minuter åt gången...  


 

 


Här sjunger Iris Dement (inget vidare efternamn) en låt ur filmen "True Grit" från 2010. Klicka här för att läsa om filmen

 

Klicka här för att komma in på Iris Dements hemsida.

Av Malin wiper - 22 augusti 2011 12:30



 Ibland blir jag så nyfiken på vad som finns bakom en stor dubbeldörr in till en bakgård. Nu har jag i alla fall tagit mod till mig att gå in och kolla.



När man sitter på sushibaren "Samurai" så ser man dessa två fina trähus framför sig och blir nyfiken. Det gråvita huset till vänster är nåt slags församlingshem med pastorsexpediton och det andra inhyser ett jättefint galleri.


 Ovanför den fina dubbeldörren står det "Klockaregården" och jag smyger mig in genom den öppna dörren och håller på att krocka med en brevbärare på cykel men jag är så snabb så det blev ingen krock.



Här på en skylt som sitter på huset kan man läsa lite om dess historia.  



Jag går in och hamnar på en smal gång med kullerstenar i mitten 



Det visar sig vara en jättefin bakgård och rätt stor med en stor vit grupp trädgårdsmöbler.



Det går tydligen att gå in och ut på motsatta sidan också.



Väldigt välskötta gamla hus som var en fröjd att kolla på. Syd att jag inte kan visa fler bilder eftersom det var den gamla kameran som skakar till ibland och det blir dimmigt.



Här är själva huvudbyggnaden och som ni ser är det dimma på linsen. Jag blev i alla fall inte utslängd trots att det kom ut folk genom dörren till huset hela tiden...  Nästa gång jag går in på en bakgård så skall jag bearbeta korten bättre i fotoprogrammet och räta upp dom. Just nu är nacken lite sämre än vanligt och då blir allt snett och vint...   



  Här en bild som det ser ut när man går ut igen.



 Galleriet i det gula huset heter "Galleri 701" och jag har skrivit om det förut. Ardy strüwer hade ett vernisage där för nåt år sedan och då gick han in och åt sushi på Samurai. Dom fick en katalog av honom attlägga ut för att kunderna skulle få se hans konst. Han var med mycket i humorprogram på tv förr och var parhäst med Lasse Åberg som numera också är konstnär. Om jag skulle vinna en större summa pengar så var det raka spåret till galleriet när dom har venissage och köpa mig en tavla som faller mig i smaken.


   Klicka här för att komma in på "Galleri 701:s hemsida


Klicka här för att läsa om Ardy Strüwer och se hans konst


 


Klicka här för att läsa om Lasse Åberg och se hans konst


   Kollade in  konst i fönstret, här två abstrakta konstverk i övervägande röda nyanser.




 En katt förverkligad på ett personligt sätt



Jag älskar kor så denna tavla hade jag inte sagt nej till. Synd att det blänker så från rutan. Det fanns fler bakom denna med flera kor på samma tavla och den var hur fin som helst



The End.............................. 


  

Sven Arefeldt föddes 1908 i stockholm, död 1956 i Stockholm. Han var en svensk textförfattare, sångare, kompositör och musiker (pianst). Klicka här för att läsa mer om honom

 

Av Malin wiper - 22 augusti 2011 07:30


 Klicka här för att komma in på Joan Baez hemsida. Hon föddes 1941 i staten Island, New York, och är en amerikansk folkmusiker, gitarrist och kompositör. Hon återkommer lite då och då i min blogg. Min första blogg hette "Tredje akten" och det är så synd att man då inte kunde spara ner sin blogg som minne. Nu går det bättre än om det tar en hemsk tid eftersom jag har så många foton.


Jag hade inte en aning om att min ungdomsidol fyllde 70 år i januari. Hon är fortfarande en av mina favoriter. Hon är känd för sitt politiska engagemang, bland annat för medborgerliga och mänskliga rättigheter, pacifism och inom miljörörelsen. Klicka här för att läsa mer om henne

Joan Baez på bilden med Bob Dylan som hon ofta sjöng tillsammans med förr. Nu vet jag inte om dom har nåt samarbete. Det skulle behövas fler som engagerar sig som det ser ut i världen i dag. 

Grattis i efterskott Joan Baez. Hoppas din stämma skall klinga länge än

  

Av Malin wiper - 22 augusti 2011 07:00

    


Vi åkte en liten omväg i går när vi skulle till Stockaryd eftersom vi var så tidigt ute. Då stötte vi på en liten badstrand som heter "Västerkvarns badplats". Sjön heter Norrsjön och det så fint och lagomt stort. Det fanns omklädningsrum för både herrar och damer. Tyvärr hittade jag inget om denna badstrand på nätet.


Mermaid in Ocean


 


En rejäl gungställning för barn fanns också.



        Ute på bryggan står jag och vinkar åt er...  (Toka på sommarnöje) som min mamma ofta sa förr... 


  Mr T fick stanna bilen framför denna bäck som dom röjt så det blivit en fin damm.


Gick ut och fotade lite trädgårdsprydnader men tordes inte stå där för länge framför huset. Vad skall dom tro när en galning kommer utanför staketet med sin kamera i högsta hugg... 


  Här en lite sliten tupp vid grindstolpen. Det är så fint när dom fått lite patina.


  En liten höna i höggräset utanför staketet.   

   

 


Klicka här för att komma in på bloggen där dessa roliga och fina hantverk finns. Det är en fantastisk sida med massor av fina hantverk full av humor och fantasi.

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards