Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Malin wiper - 19 augusti 2011 17:19

 

Jag har lånat denna bild från sidan där det står om bakluckeloppisen. Hoppas det gick bra    


Jag var in på Stockaryds Statisonscafés facebook, och dom skriver att det skall bli bättre väder i morgon med sol. Hoppas det för då blir det enklare när vi skall dit på bakluckeloppis i morgon 10-15. Fast lite regn hindrar inte mig om det inte blir översvämning...  . Hoppas det kommer mycket folk så det blir lite fart och ruljans. Längtar efter att ta en fika inne på stationen och bara njuta av miljön.  Klicka här för att komma in på en sida där det står lite om bakluckeloppisen.


   

Ångrar mig att vi inte själva samlat ihop lite saker att sälja för vi har fått ihop lite mer. Man måste säkert anmäla sig i förväg.

 

 


Klicka här för att läsa om Boxcar Willie 

Av Malin wiper - 19 augusti 2011 16:13

 


Jag skulle in på Acleja Blomsterhandel för att köpa en blombukett och blev kvar ett tag för att fota allt fint dom fått in.



Jag köpte en "Veckans bukett" som var jättefin som ni ser på bilden. Dom har alltid pyntat och fint utanför butikslokalen som gör att folk lockas in och då får dom se mer fin pyntning.



Först blev jag visad en annorlunda lampa som lyste så otroligt fint. Den kostar över 400 kr och det förstår man för den var verkligen speciell.



Nu är det inte bara svart och vitt som gäller utan många färger såsom, orange, lejongult,  brunt, grönt, vinrött, lila mm. Kul att man äntligen kan välja och inte vara beroende av endast trender.  



Naturligtvis finns det vita krukor också och nu inte bara i kantiga former utan lite rundat också



Dom har massor utav höga vaser i många former och fasoner.



En arsenal av krukor i grönt i olika storlekar.


  


 



Snygg uppsättning med grönt och en röd lök på sidan. Det är bara fantasin som sätter gränser.



Det finns massor av såna här fina grupper både på fat och ovala låga krukor


    


Jättesnygga lyckor. Dom har massor av fina utsmyckningar av olika slag


 



Svarta lite gråblanka krukor





Bilderna får tala lite för sig själva





    



Den här flaskliljan med kruka föll jag pladask för. Hon sa att den är lättskött och den ser verkligen ut som överdelen på en flaska.

 

 

 

     

  

 



Av Malin wiper - 19 augusti 2011 15:41



Figuren  som jag fotade hos vår Wahlbergs Ur & Guld visste jag inte vad det var,  men nu har jag fått svar av min bloggvän Maya: 


Brains är en glasfigur av Bertil Vallien som är gjord av gediget glas. Anti-stress att hålla den i handen eller ha den på skrivbordet för att vila ögonen på. Vacker men dyr. Tack Maya som har hjäpt mig flera gånger med att få svar på en massa olika saker. Vad mångkunnig du är... 


Skapad av Bertil Vallien 

Klicka här för att läsa om Bertil Vallien. Klicka här för att se lite mer konst som han skapat 



Klicka här för att se och läsa ytterligare lite till. 


 

Här berättar han lite om sin konst.



Av Malin wiper - 19 augusti 2011 10:00

När jag var till Mimmis Magasin för att fota tyger så passade jag på att ta kort på nya saker som kommit in för höst och vinter. Det finns ändå kvar saker på rea och om man köpter tre så får man den billigare gratis. Här ser ni en hängande ljuslykta som även kan passa till jul.

Nytt och snyggt


   

Fina nya lyktor i lite mer rundad form och blanka 


Helt nytt från "Cult design". Måttet på krukorna är 7x7 så dom är rätt små. Det nya är att man nu kan sätta en liten klämma på krukan och då passar det bra att ge bort som present.  Grattis står det på dessa två.

Så här ser klämmorna ut. Det finns med olika text exempel: tack, grattis, lycka till, en röd med hjärta mm.

           

Dom verkar gå att hänga på vilka Cultkrukor som helst. Den röda höga har måtten 14 x 7 

 

Aktuella färger inför hösten.

   


Ytterligare ett exempel på kruka och klämma.

 

 


Ny tvålflaska i lite sobrare färger och en ljushållare

   


Snygga ljushållare.

     


Snyggt dekorerat av Helena. Lite mörkare färger som kommer stort nu i höst och vinter.

     


Här har hon använt sig av en genomskinlig glaskruka och fyllt med kaffebönor, silverhjärta och hängt på en klämma med ett hjärta

Det finns en uppsjö av fina löpare och andra dukar i massor av färger och mönster. 

       

Läckra krukor  

 


Denna ljushållare som jag visade för några dagar sen är återvunnen av gamla ölflaskor och annat från Svensk glasåtervinning.  Den finns hos Mimmis Magasin


   


Här kan ni läsa resten



  Denna cult ljushållare fick jag av min man i present för nåt år sedan. Han köpte den på Mimmis och jag har den på soffbordet där den passar ypperligt. Det är bara att förändra den med porslinsinsatser och ljus. Just nu har dom halva priset på dessa småljus och flera olika insatser så jag passade på att förändra min glaskoloss som synes nedan.


   


Med så enkla medel så ser den ut så här nu. Ett lite rosafärgat ljus och en läcker insats. Jag har även en insats som passar på påsken.


    

Nu har det slumpat sig så att det blivit mycket av inredning och butiker. det kommer ännu mera i eftermiddag...   Jag har varit inne på Akleja blomsterhandel för att kolla trenden på blommor, krukor och annat. Kan säga att det går i samma färger som tyger och kläder i höst och vinter.

Av Malin wiper - 19 augusti 2011 07:00


 


  I dag är det brorsans tur att fylla år. Det är ingen jämn födelsedag, man kan säga lite halvjämt... . Jag och Mr T önskar dig en kul och njutbar födelsedag...     om du skulle se detta.


Vad sägs om en sushitårta dagen till ära?...   


Klicka här för att komma in på Duke Ellingtons hemsida. Brorsan är en jazzälskare och kan mycket i det ämnet.


  


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är jätteglad för nu är min nya kamera klar, och vi skall åka till Jönköping för att hämta den. Den har varit på reparation nu i över en månad. Jag blir tvungen att spara ihop pengar till en reservkamera eftersom dom har en tendens att gå sönder för det minsta lilla. Tur att jag hade min förra kamera som ändå har fungerat hyfsat men sjunger på sista versen.



 

 

Av Malin wiper - 19 augusti 2011 01:30


Nu på lördag 20/8 blir det Bluegrassfestival i Gränna. Vi  åker inte  dit själva i år. Jag tror det var 2009 som vi var dit sist och då var vi med på jammet dan före då min väninna ia och hennes man hade sin camper där på campingen. Hon är musiker själv och har varit med i flera band och är numera med i en kör också. Hon spelar kontrabas, piano och sjunger. Just nu har jag inte den rätta orken utan håller mig till nöjen i det mindre formatet.


 

Klicka här för att komma in på Bluegrassfestivalens hemsida. Klicka här för att komma in på Grännastrandens Camping. Det är ett fantastiskt vackert ställe


    


bluegrassbandet Cold Mountain Band kommer att spela på festivalen. Hon som spelar fiol är en väninna till ia. Dom var med i talang 2010. Jag har sett dom i verkligeheten på Torsåkers bluegrassfestival 2007. Dom är mycket bättre i verkligheten än på klippen på Youtube. Det osar äkta spelglädje om bandet.


Shotsglas av polkagris. Gränna är polkagrisarnas mecca. Klicka här för att komma in på sidan 

 

Klicka här för att komma in på Cold mountain bands hemsida. Tina som sjunger och spelar fiol har en hemsida och blogg som heter "Halmbocken" jag har en länk till henne. Klicka här för att komma in på hennes sida där hon visar hantverk som hon tillverkar i sann släkttradition


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards