Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Café Lakatos!

Av Malin wiper - 17 augusti 2011 15:00


Vi tog en tur till Café Lakatos för att äta en räksallad till lunch. Det var så fint väder i går och lagomt varmt. När vi kom så var det för en gångs skull lite mindre folk och det känns skönt ibland.

 


Min man tog en hel portion och jag en halv. Det är så bra att man kan göra så eftersom det är så mycket man får.  



Kolla in vad fint det ser ut. Det ligger ett halvt ägg på 2 kanter av tallriken med en härlig röra under som Maria tillrett. Den är supergod. Salladen består av stora handskalade räkor, blandade salladssorter bl.a mangol, morotsstavar, gurkstavar,  avocado, skivade jordgubbar mm. Jordgubbarna och en jordgubbsvinäger gör att salladen blir speciell och extra god. Det är ingen färdig sallad som står i disken utan hon gör den medans man väntar.



Medans vi satt där så kom hon ut med en fantastiskt fin äppelkaka som var helt nygjord. 



Här ser det ut som min man sitter ensam och övergiven...     



 Det som är i denna påse är Gourmé Müsli. Ser ut som en kompakt fyrkantig nöthög.


  


 Här ser man alla ingredienser i müslin. Allt detta på en gång skulle inte min mage tåla. 


Klicka här för att komma in på Diana Kralls hemsida 


Här ett liveframträdande med Diana Krall & Natalie Cole "Rout 66"


Klicka här för att komma in på en sida som är kopplad till hennes hemsida. Hemsidan verkar det vara nåt fel på.  Hon är dotter till Nat King Cole 

 


 

 
 
Maya

Maya

17 augusti 2011 15:24

En trevlig nyhet: Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel väntar barn! I mars 2012 väntas storken anlända. Vad roligt!!! :)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

17 augusti 2011 16:47

Tack för den nyheten. Vad roligt för dom.

Ha en fin kväll
kram

 
Helene

Helene

17 augusti 2011 23:20

Gud vad gott det ser ut, älskar räkor men tål dom inte ;o( så jag får väl gå för äppelkakan i stället för den ser inte dum ut den heller!!

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

18 augusti 2011 06:50

Tråkigt att du inte tål räkor. Det är många som inte kan äta skaldjur. Äppelkakan är säkert supergod. Hon har blivit tvåa i tårt SM

Ha en fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

18 augusti 2011 06:51

Oj vilka fina minnen det väcker hos mig när jag ser er på Lakatos! Där var så mysigt! Vilken enormt fin sallad - med så mycket gott! Jag blir riktigt sugen!!

Nu spurtar vi och imorgon bitti sätter vi kompassen mot söder! Som det regnar idag... tur att det inte var resdagen! Klass 1-varning här!
Kram till dig!

http://bloggplatsen.se

Malin wiper

18 augusti 2011 07:12

Jag tänker på er varje gång vi är där. Kan se oss sitta i soffan. Salladen är suveränt god.

Det verkar att ha regnat här i natt och nu är det grått och regntungt. Kör försiktigt och ha det toppen på färden neröver.

Ha en jättefin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards