Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Susan Tedeschi!

Av Malin wiper - 12 augusti 2011 11:02


I går kom min man hem med denna stora rulle med packningsplast. Han tycker att jag skickar så mycket paket...  Jag fick tyvärr inte iväg paketen i går till er tjejer som vann i gissningstävlingen. Jag ville ha in bådas adresser och det har jag nu så dom skickas i dag istället . sorry!.... 



När jag skulle packa in paket nr 2 så gick jag ut på trappan till altanen och kände en kraftig stickande smärta i foten. Det visade sig att jag trampat på denna nål som gick rätt in i foten ända till knoppen....  Jag hade för bråttomt som vanligt och såg den inte. Nålen måste ha  ställt sig rakt upp i en spricka i stentrappen. Försökte få ut den men det var sånt motstånd så jag fick nästan panik. Till slut var hela nålen ute och jag ringde vårdcentralen för säkerhets skull. Det kan ju ha behövts en stelkrampsspruta.

   


 Sköterskan sa att om jag fått en i barndomen och två senare i livet så behövdes inga fler. Skyddet håller i 30 år så jag slapp åka in eftersom jag fått såna sprutor flera gånger i livet. Jag gjorde rent med jod och nu känns det inget alls, fast hon sa att jag skulle kolla området i foten under dagen. Det var ett tag sen jag gjorde mig illa. Då  sprang jag ut naken från duschen för att telefonen ringde och halkade och slog mitt friska knä i ett bord....     .  Jag kom inte upp från golvet för det gjorde så ont. Blev tvungen att ringa min man...   (too much information)...   Tur att man har telefon på flera ställen numera.



Här en låt med Susan Tedechi "Hurt so bad". Jag har aldrig hört talas om henne men det svängde då bra och hon har en kraftfull röst. Letade efter "hurt" på youtube och dök på denna.

 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1970 i Boston, Massachusetts och är en amerikansk blues och soul artist. Hon har fått flera Grammy nomineringar och är väl känd för sin sångröst, gitarrspel, scennärvaro. Hon är gift med bluesgitarristen Derek Trucks 

    



Denna insändare fanns på Aftonbladets debattsida häromdan. Jag tycker den är så bra skriven.


 
 
Maya

Maya

12 augusti 2011 12:52

Åh, Aj, stackars Du! Vad ont! Trampade in ett häftstift helt in i hälen när jag gick i skolan och det gjorde fruktansvärt ont. Fnissade lite åt Din duschhistoria, förlåt men det lät så komiskt.

Otroligt bra insändare!!! Håller fullt med eftersom jag "betalar det femte jobbskatteavdraget också" och har fått min inkomst sänkt till bara 25% mot för något år sedan - plus att fackavgiften tredubblats för mej och jag TVINGAS vara med i facket fastän jag aldrig kommer få några förmåner därifrån "för att AF's regler kräver medlemsskap för att man ska ha rätt till deras utbud, t.ex arbetsprövning". Jag ska alltså BETALA för att jobba (arbetspröva) och får bara ondare och blir sjukare vilket medför ökade vårdkostnader och medicinkostnader. Snacka om 1800-talslogik! :O

Nä nu måste jag åka iväg, ska till farbror doktorn och och få ytterligare en medicin (läs utgift) men jag kanske slipper helvetessmärtorna! Vore himmelriket :)

Kram på Dej och Din snälle Mr T som är så omtänksam! (Och det är ingen brådis med paketet, stressa inte, må bra istället)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

12 augusti 2011 16:03

Det gjorde jätteont men inte så farligt när jag drog ut den. Häftsstift i hälen låter inte som en höjdare heller. Du får gärna skratta för det är så komiskt och jag skrattar själv så här efterråt ;))

Skandal att du bara får 25% och måste betala fullt till facket. Jag fick permanent sjukbidrag efter många arbetsträningar och utredningar så jag behöver bara betala en liten summa till facket några gånger om året

Man skall klara sig på mindre pengar trots att man har dyrare levnadskostanader med både medicin och behandligar

Hoppas det går bra hos doktorn och att du får bra hjälp och stöd. Det låter hemskt att du har såna smärtor. Känner med dig

Sköt om dig
varm kram

 
Helga

Helga

12 augusti 2011 13:00

Så praktiskt med så mkt förpackningsmaterial! Snällt av din man!

Vad ont det måste ha gjort ont med nålen - fy!Hoppas det inte blir några problem...

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 augusti 2011 15:56

Han är omtänksam ;) så nu har jag för flera år ;)

Det gjorde otroligt ont när den gick in i foten.

Det ser bra ut hittills

Ha en fin dag
kram

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

12 augusti 2011 15:06

Aj....det måste ha gjort ont med nålen i foten..
men vad bra att du lyckades få ut den själv, och att det inte blev några problem
Ja, det är nog bra att ha telefon på olika ställen i lägenheten
Funderar på att ha en i badrummet ifall jag skulle halka i badkaret...

Ja, artikels du visar från Aftonbladet är bra och visst är det så tyvärr...

kram och ha en fin fredag och helg

http://ingermaryissa1.blogg.se

Malin wiper

12 augusti 2011 15:54

Ded var verkligen ingen höjdare ;) Det känns som ded inte blivit nåt inflammerat. Detta med telefon i badrummet var ett bra tips. Ja tyvärr är det så numera och det känns som att gå tillbaka i utvecklingen. Vi har ju betalt in till skatt i många år och nu blir vi bestulna

Ha en fin fredag själv och helg
kram

 
Ninz

Ninz

13 augusti 2011 10:05

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJ!!! Det där gjort helt enkelt JÄVLIGT ONT, din stackare! Ta´t lugnt dem kommer när dem kommer, jag har en ängles tålamot :D
Kramar om dig massor vännen :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

13 augusti 2011 15:15

Det var väl en såndär "gammaldags" HATTNÅL...som du fick in i foten..tycker det liknar en sån..och dom finns väl inte att köpa idag...
Ja tänk vad en olycka kan hända snabbt...
Kram till dig, Wiper!!!

http://margiholm.blogg.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

18 augusti 2011 15:30

Ooj vilken rulle! En sådan borde jag haft när jag sålde mycket på tradera.
Tack för alla dina tips om tävlingen. Jag har fått en ide nu, den ska bara skridas till verket också :)
Usch så ont det måste ha gjort med nålen i foten. Känner du av det ännu eller har foten läkt bra? Det är ju inte riktigt rätt tid att skada sig (rötmånaden).
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

18 augusti 2011 16:12

Tack för alla dina fina och gulliga kommentarer. Du är en sån härlig tjej med så många intressen och aktiviteter. Kul att du fick en idé av inlägget. Nålen i foten var ingen höjdare :( den gick in så långt så det var svårt att få ut den. Det blev ändå ingen inflammation tack och lov. Juli månad är verkligen en månad då man får vara försiktig.

Tusen tack snälla du

Ha en jättefin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards