Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Inara George!

Av Malin wiper - 10 augusti 2011 07:55


Här sjunger Inara George "It`s raining" Jag har aldrig hört talas om henne förut. Jag letade bara på ordet "rain" så dyker det upp en massa nya bekantskaper. . Hon föddes i Los Angelse 1974 och är en singer-songwriter. Klicka här för att läsa lite mer om henne


 


I går kväll var det verkligen skyfall som heter duga. Min man var på museieföreningen och fixade med datorer när åskan slog till som värst. När han kom hem så var datorerna utslagna och inte bara våra utan det verkade som hela samhället var drabbat. Han kopplade in vårt mobila bredband som vi har att ta till vid såna tillfällen men då kom nätet tillbaka. Nu är gräset lika högt igen men det är för blött att klippa.


Sköt om er och ha en skön dag vad ni än skall hitta på............   


Denna notis hittade jag i tidningen "Må Bra" Jag har inte så svårt att motstå sötsaker när jag går på Café längre men att gå in på vår Videobutik där det finns hur mycket fint och färskt smågodis som helst innebär en stor risk för mig....  Jag skall ta och testa övningen när jag lånar film nästa gång... och alla ställen som innebär en risk, och det är många ställen det....    

 

 
 
Cattis

Cattis

10 augusti 2011 08:59

Nu känns det som om hösten är på väg.
Skönt på ett sätt men tråkigt på ett annat.
Mina dahlior och pelargoner blommar än så jag hoppas det är lite värme några veckor till.

Nu funkar inte någon av mina kameror så just nu känns det lite trist att blogga när jag inte kan ta några kort men så fort de ringer och säger att kameran kan hämtas så är jag nog igång och bloggar igen.
En liten bloggtorka med andra ord så jag får nog gå in flera gånger och läsa sidan du tipsade om angående det. :)))

Kram vännen och ha en bra dag

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

10 augusti 2011 12:22

Så känns det här också för det är mycket kallare. Just nu tittar lilla solen in igen ;) Härligt att blommorna blommar fortfarande. Vi fick byta blommor så nu har vi mest pelargoner och slår ut nya blommor hela tiden. Vad trist att inte nån av kamerorna fungerar. Jag skulle bli galen :)) Man måste kunna ta en bloggvila ibland. Jag skall inte blogga när jag åker till min son. Hoppas den sidan funkar nu.

Ha en toppendag
kramar

 
Berith

Berith

10 augusti 2011 09:21

Underbar låt :))
Jag har kommit över "riskstadiet" och kan numera passera alla godis och sötsker utan att trilla dit ...men det har varit tufft ....

Ha en bra dag go´a vän , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 augusti 2011 12:19

Lyckliga du! Jag vet hur härligt det känns. Jag har inte ätit nåt sött på några dagar nu och det känns toppen. Blir inspirerad av dig så nu tror och hoppas att jag skall gå ner lite. Förstår att det varit tufft för det är det i början. Du är så fin.

Ha en go dag själv
kramar

 
Ninz

Ninz

10 augusti 2011 09:48

Det där är en övning som jag skall ta till mig *basta* jag är en vandrande socker bomb. Kroppen liksom drar sig till allt vad smaskens är, precis som getingar till sötsaker. Å så växer jag å blir större å större å större, men nu är det slut med dumheterna! *asg* Nu skall jag ut och öva NEJ :D :D

Kraaaaaaaaaaam :) :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

10 augusti 2011 12:16

Jag skall också ta till mig dom för att kolla om det hjälper ;) Du är för rolig, nu fick jag ett nytt uttryck mig till livs "Vandrande sockerbomb" det är jag också. Dom bilder jag sett på dig så är du inte alls nåt överviktig. Kul att du också skall ut och öva. Hoppas mitt tandvatten slutar rinna :D

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

 
Ninz

Ninz

10 augusti 2011 13:50

Sv; Helt rätt, det är den gula som jag önskar, den har så många olika möjligheter & det gillar jag :) Hahahaha japp vandrande sockerbomb :D
Kraaaaam till världens bästa Wiper!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

10 augusti 2011 14:51

Då har min utbrända hjärna fattat rätt ;))

Vandrande sockerbomb var ett kul uttryck och stämmer på mig också ;)

Kram till världens bästa Ninz. Tack för dina fina ord

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards