Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Malin wiper - 6 augusti 2011 17:19


Jag blev så glad när jag fick ett kort från min bloggvän Pisan. Hon är med sin familj på Österlen . Dom har verkligen fått ett härligt sommarväder. Tack Pisan för ditt kort som gladde mig väldigt mycket. Hälsa din familj som också var med på kortet.


 

Ha det jättefint den tid som är kvar av er semester...  




  Glöm inte bort min gissningstävling som avslutas 10/8. Klicka här för att komma in på tävlingsinlägget.  Ingen har svarat rätt hittills men en person har kommit mysteriet lite på spåren...   Jag hade lite mer att skriva om men orkar inte just nu utan tar nya tag i morgon.




Av Malin wiper - 6 augusti 2011 15:09

 

  

Vi kom nyss hem efter en stekhet dag i Jönköping. Vi började med en fika på Café Lakatos för att fira min sons födelsedag (utan honom... ) . Vi bad att få en halv smörgås var med ost och grönsaker. Så nån tårta blir det inte för oss...  men smörgåsen var så god så det spelade ingen roll.   



Jag frågade Maria Lakatos medhjälpare Emilia om att få fota en kaka som Maria bakat på lite närmre håll. Det är en kaka med vit choklad, hallon o lakrits. Till den kan man få grädde eller glass. Den hade man velat testa.  Vi har fått en massa nya funktioner på bloggplatsen så nu kan man välja storlek och layot på rubrikerna. Nu har vi även fått så man kan skriva inlägg i förväg och ställa in på vilken dag och tid inlägget skall vara inne... 



Här sitter mannen och förlustar sig och njuter.... 



Jag hittade detta "Cult designset" på Tändsticksområdets loppis. Allt detta för endast 10 kr. Den höga har man strösocker i, den i mitten kanel och den sista är för värmeljus. Den skall min son få eftersom vi redan har så mycket i Cult. I födelsedagspresent fick han en slant plus en dubbeltriss.


klädbutiken Lagos fick jag tag på denna långa jumper för endast 175 kr på rea. Den ser inte mycket ut för på bild men var jättesnygg på. Det är en lite längre jumper och sånt har jag inte mycket av. Man tror att en tvärrandig jumper skall göra en överviktig ännu större men konstigt nog så blir effekten tvärtom.

På sidorna är det fickor som står ut lite så dom syns verkligen.      

Tack för era kommentarer som verkligen glädjer mig. Ni är toppen...   

Hörde denna låt med Heather Myles nyss på WWR Internetradion där min väninna ia är dj. Jag tycker den är rätt fin.

Klicka här för att komma in på hennes hemsida

Av Malin wiper - 6 augusti 2011 08:11


 

Jag tar en gammal låt med Enigma för jag hinner inte gå igenom alla låtar dom gjort. Hittar inte den jag hade velat sätta in. Enigma är en av min sons favoriter och han har alla cd-boxar och filmer med dom. Jag kom ihåg när min man fick sy en munkkåpa åt honom...  Vi hittade ett tyg och skulle överraska honom. Han hade den sen på maskerad....  Det var mycket munkmusik av Enigma som gällde då. 


 

Klicka här för att läsa om Enigma 


  


Jag hinner tyvärr inte komma in på era bloggar förrens på eftermiddagen. Vi skall till Jönköping och göra några ärenden.


 

Ha en jättefin fredag....  

Av Malin wiper - 6 augusti 2011 07:55

  

I dag fyller min son 38 år. Stort Grattis till dig från oss här i Småland... Tråkigt att inte få träffa honom på hans födelsedag men vi skall ses om några veckor

 


Segling, musik och rymden har varit hans största intressen i livet.



Min son och jag på Café Lakatos hösten 2010.



Här var han ovanligt korthårig...


    

  


Jag vet att du skall bjuda hem vänner i kväll. Jag ringer till ditt arbete om en stund. Han har sån bra mobil så han kan läsa min blogg på den.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards