Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Impatiens från Nya Guinea!

Av Malin wiper - 5 augusti 2011 10:08


Med denna blomma som är en Impatiens från Nya Guinea önskar jag er en härlig fredag. Jag är inte i nån bra form i dag så jag tar en inomhusdag med vila och lite pyssel. Det har nyss regnat och det är bara 16 grader men det behövdes verkligen.


Blomman tål inte sol och måste vattnas varje dag annars tvärdör den. Jag har fått återuppliva den flera gånger.... . Om man bara sköter den som den ska så håller den jättelänge och den kryllar av knoppar.  Den kan tyckas helt vissen om man glömt vattna den en dag men bara en stund senare så reser den sig så vackert och blommorna lyser upp hela rummet


Klicka här för att läsa om blomman



Klicka här för komma in på en fin sida där jag hittade denna vattenkanna. Det finns mycket fint porslin att kolla på där.  

Nu skall jag själv göra lite avslappning och nackgympa så livsandarna vaknar till liv igen.

 
 
ansepanse

ansepanse

5 augusti 2011 10:57

den är vacker, skulle vara något för mig eftersom köksfönstret aldrig får sol, ska nog ta och köpa mig ett par :)
ledsamt att du ska ha en sådan dag, hoppas att det snart känns bättre för dig
Sv: Tjolöholm slott är väl värt ett besök, både utanför i vackra omgivningar och den guidade turen inomhus
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

5 augusti 2011 11:02

Det är en växt som verkligen lyser upp i fönstren. Har du sån skuggsida så passar den perfekt. Jag är sjukpensionär så det går lite upp och ner med hälsan. Tack för din omtanke

En guidad tur där vore inte helt fel. Hoppas man får nåt tillfälle så småningom

Ha en fin dag
kram

 
Cattis

Cattis

5 augusti 2011 14:38

Härligt med avslappningsmusik.
Jag har gått många kurser och även köpt avslappningsband och har lärt mig att få den där totala avslappningen.
Jag kan tänka inom mig musiken och så kan jag bara ligga och bara fokusera på andningen.
Det är jätteskönt när man kan det för det hjälper jättemycket när man får värk och yrsel.
Jag får i och för sig mer yrsel när jag har mina avslappningar för blodcirkulationen blir helt annorlunda men idag har jag vant mig och bara gungar med. Tänker mig att jag är på en luftmadrass och flyter med musiken.

Tack för tipset om blomman. Även om jag inte har något skuggfönster så tror jag att jag skulle kunna ha en i köksfönstret. Jag håller ju i vattenkannan hela tiden känns det som. :)))

Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

5 augusti 2011 17:57

Jag mediterade när jag var ung och hade ett Indiskt mantra som jag fick på en kurs. Nu är det muskelavslappning och annan avslappning som gäller. Kul att du också gått på kurser och använder dig av avslappning. Vi som har skadade nackar blir lindrade av detta. Vad bra tänkt av dig för att kunna fortsätta. Man kanske skall skaffa sig en luftmadrass. Vi har inte haft nån på länge.

Jag har inget skuggfönster så jag får dra ner persiennerna på kvällen så blommorna håller.

Du har ju så många blommor att vattna så det tar nog sin tid ;)

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards