Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Malin wiper - 27 juli 2011 19:05

Vi slog på stort i dag och både fikade och åt ute. Först satt vi ute och myste på Café Lakatos uteservering. Det har varit lite för varmt för min smak men det känns toppen att kunna sitta ute.

 



Vi tog varsin god smörgås med skinka. Jag tog ett ljusare bröd eftersom jag inte tål så mycket fibrer. Min man ett mörkare bröd med solrosfrön på. Det var så lugnt och stilla så man slappnade av och bara njöt av omgivningen.


    


Här har jag själv fastnat på bild... 



Dom hade rea på "Lagos" som har kläder för både män och kvinnor. Min man fick tag på denna färgstarka tröja som var nedsatt till halva priset som var 199 kr. När jag ser den på bilden så blir jag bländad men så skarp är den inte i verkligheten... 

 


Jag önskar er alla en givande och skön kväll....  


Av Malin wiper - 27 juli 2011 16:45

Vi kom nyss hem från Jönköping och har haft en härlig dag men nu är jag helt utpumpad...  Orkar bara blogga så jag kommer in på era bloggar i morgon. Jag hittade det jag skulle men inte förrens vi gick till "b`chick" i Sesamhuset. Där dom har kläder från storlek 42-54. Det är rea överallt men jag har lättare att hitta kläder på denna butik som har ett bra urval med hög kvarlitet som passar dom flesta.   

  

Klicka här för att se vad jag skrivit om "b`chick" förut del 1. Klicka här för att läsa del 2


Här en tjej som jag inte sett där förut men hon var lika trevlig som dom andra. Dom är glada och hjälpsamma utan att vara påträngande och det betyder jättemycket. Dom är bra smakråd och är ärliga, det uppskattas också.



Kolla in hennes läckra ringar och även naglarna...  Jag hade alltid stora ringar när jag var yngre och allt kommer tillbaka men i modern tappning. Nästa gång jag köper ringar så blir det modell större.  


En interiörbild från ena sidan av den fina butikslokalen.


Hon till vänster var i butiken första gången jag var dit. Jag kände inte igen henne först för då var hon helt blond men hon passar jättebra i denna färg också.


Hon hade också jätteläckra ringar på sig. Den till vänster är rätt lik en som min brors flicka brukar ha på sig. Hon har en smyckesida tillsammans med vänner som heter "Bohemian Luxuru" som jag länkat till under kategorier smycken.

 



Jag hittade en blus till mamma,  så här fint fick jag den inslagen. Dessutom skickade dom med ett litet vitt hjärta som man kan skriva nåt på och skicka med i paketet.



Så här ser blusen ut,  den hade kostat 599 kr men nu 299 kr så jag köpte en till mig själv också för den satt så bra och jag passade i färgen. Jag kommer att sätta små axelvaddar i blusen eftersom jag har så små axlar. Axelvaddarna kommer tillbaka i modet i höst men inte som på 80-talet tack och lov...  Fast det tyckte man ju var häftigt då. 


Om man köpte 3 plagg så fick man det billigaste gratis. Så jag fick denna jumper helt gratis som kostat 499 kr från början. Fast om nån köper den så är det halva priset som gäller. Jag hade aldrig ens tänkt på att köpa en sån här skarpt turkos tröja förut men när jag fick på mig den så var den supersnygg och satt jättebra.


  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards