Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Second hand i Malmbäck!

Av Malin wiper - 25 juli 2011 17:11


Här är ingången till den nerlagda Pingstkyrkan i Malmbäck som nu fungerar som second hand. Fastigheten byggdes 1961. Second hand har öppet september-April: onsdag-fredag 1200-18.00 lördag 12.00-16.00 Maj-Augusti: Tisdag-lördag 10.00-18.00 Nere i källaren skall det finnas ett café och diversehandel.

 


Det var så stort därinne och hur mycket saker som helst. Här ser man massor av kläder och annat. 



Det märks att det varit en kyrka och här ser man läktaren och tavlor som hänger under. På läktaren fanns ytterligare saker som skulle rensas och sättas ut så småningom.



Min man fick tag på en hel korg med "Lego" för bara 100 kr. Det är en kompis från hans projekt som bett oss kolla runt när vi ändå är ute, dom är till  hans dotter.  Det är jättedyrt med lego numera.  Min son älskade lego när han var barn. 



Jag fick tag på några små mockakoppar som jag skall ha till nåldynor. Nu skall jag inte köpa några fler innan jag tillverkat alla som ligger i en låda och väntar.


 

Kopp från Butik Ingelund som man kan använda till mycket. Bl.a godis, plantera blomma i eller lägga små frukter i mm.



Det fanns lite möbler också. Här en korgstol som kan passa på en altan. Kollade även efter "Rörstrands porslin" en serie som heter "Midsommar" den tillverkades på 80-talet. Jag fick ett mejl från en tjej som frågade mig vart man kunde få tag på det porslinet. Jag har letat på nätet men det är attraktiv serie som går åt direkt på second hand och auktioner. 

  


När jag såg denna plastlampa så hajade jag verkligen till. Den har jag haft själv men kom inte ihåg om det var på 70 eller 80-talet. Ångrade nästan att jag inte köpte den, men vart skulle jag ha den?.


När jag såg denna resväska så tänkte jag direkt på Stockaryds Stations Café. Såna här väskor har jag för mig var populära på 60-talet och en bit in på 70-talet. Denna är i plast och dom som var före var gjorda av hårt pressat papp.



Här ser man också att det varit en kyrka för korset är kvar längst fram vid altaret. Där finns också en massa porslin och prydnadssaker. Kvinnan som hade stället höll på att rensa men det kommer nog att ta tid för det finns så mycket saker där. Hon var väldigt vänlig.



Två fina gamla termosar. Klicka här för att komma in på en häftig nostalgiblogg



Detta ser ut som en termos från 70-talet 


En gammal plasttelefon av modell som jag aldrig gillat. 





Jag kunde inte fota allt för det var enormt med grejer. Får åka tillbaka dit en annan gång.   



 

 
 
Petra

Petra

25 juli 2011 21:37

Själv letar jag med ljus och lykta efter en tallrikshylla i vitt eller furu!! Men vi har inte lika många ställen att fara till så man får hoppas att turen slår in :)!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

26 juli 2011 00:05

Hoppas du hittar en tallrikshylla. Jag har själv inte sett nån på länge.

Kramar

 
Sussi

Sussi

25 juli 2011 22:17

Men oj vad med saker. Förstår att det tog lång tid att titta där. Det är så skoj med second hand. Kul med all den där nostalgin. Jag har lite minnen jag med av den där oranga färgen. Den var poppis när jag var barn :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

26 juli 2011 00:05

Ja du det gick inte att fota allt. Orange och brunt var poppis på 70-talet. förstår att du var barn då.

kramar

 
ansepanse

ansepanse

25 juli 2011 23:31

den lampan tror jag är från 70-talet, en sådan resväska hade mamma, dockskåpsmöblerna tycker jag är jättefina
kramar och hur gick det med ögonen, läste din kommentar inne hos Cattis
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

26 juli 2011 00:04

Jag tror också att det lutar mer åt 70-talewt. Jag har aldrig haft en sån resväska vad jag kan minnas. Ögonen blev bättre med allergidropparna

Kramar

 
Helene

Helene

26 juli 2011 07:52

Wow, ni har verkligen hittat bra loppis ställen sista tiden!! Skönt att dina ögon känns lite bättre, det är otäckt när det inte är som det ska med ögonen.
Carpe Diem vännen!!

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

26 juli 2011 08:08

Ja du det finns mycket på landsbygden. Det känns kärvt i ögonen när jag vaknar men så fort jag tagit dropparna så blir det bättre efter en stund.

Fånga dagen själv gulliga du
kramar

 
Helene

Helene

26 juli 2011 08:41

Ska börja med att fånga lite sömn tror jag, ha ha!!

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

26 juli 2011 08:52

Det tycker jag du skall göra ;) Det är ju olika tidszoner. Jag själv är uppe lite sent

Sov gott
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards