Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Kuddar!

Av Malin wiper - 22 juli 2011 14:55


Jag har pysslat lite med att sy tuber på  "Cult design" kuddar. Jag köpte flera såna till mig själv men hade 4 st över på vinden. Syr nu till syrrans och svågerns nya soffa. Dom har gardiner i samma tyg. Det blir två med orage snedslåband och två med vinrött.  Kuddarna är köpta på Mimmis Magasin och dom var kraftigt nedsatta i pris. Vet inte om dom har kvar några fortfarande. Klicka här för att komma in på "Cult designs" hemsida

 

 

Så här ser tygtuben ut och sen är det bara att dra på kudden som är svart och sticker fram på sidorna. Det går att fantisera hur man vill. Detta är bara ett sätt av många. Man behöver ju inte ha snedslåband utan kan sätta spets eller andra roliga band, tygmärken, knappar blommor mm.

Här är det färdiga resultatet. Två med orange snedslåband och två med olika vinröda nyanser. 

Klicka här för att se mer "cult" kuddar som jag sytt med tygfodral på. Klicka här för att se ytterligare en kudde jag sytt på detta vis. Ugglan kommer från Mimmis. Klicka här för att se ännu en sort jag gjort

 
 
Petra

Petra

22 juli 2011 17:49

Oj vad du ör duktig på sy!! Jag önskar jag hade det tålamodet och den talangen att kunna sådant, men tyvärr inte!! Ha en fin fortsatt dag!!
Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

22 juli 2011 18:15

Tack snälla Petra. Det jag sytt ny är så lätt och går jättefort så det skulle du klara galant. Jag har inget tålamod heller och därför varken stickar eller virkar jag ;)

Du har så många talanger och man kan inte vara intresserad av allt. Hoppas allt är väl

Ha en fin helg
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

22 juli 2011 19:24

Jag måste bara titta in innan vi åker till sommarstället. Men nog är du påhittig och duktig!Riktigt kul var det med kuddöverdragen! Och "klänningen" den blir SÅ beundrad i stugan!!

Ha en härlig helg! Kramar!

http://bloggplatsen.se

Malin wiper

22 juli 2011 19:51

Vad kul att du tittar in igen, det glädjer mig. Härligt att ni skall till stugan och njuta. Det är så enkelt att sy en sån tub och går fort. Roligt att du gillar dom. Du skall få en till klänning så småningom som du kan ge till dottern.

Ha en njutbar helg själv
kramar

 
Maya

Maya

22 juli 2011 20:46

Jättefina kuddar! Tror jag ska knycka idén och sy senare i höst. Måste hålla utkik efter fina tyger :) Blir bra pyssel när Pelle jobbar den extrema övertiden, ruschen som är i oktober-november! Tack för tipset :)

Ha en fin kväll
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

22 juli 2011 21:04

Kul att du tycker det. Jag blev inspirerad av Therese på Mimmis Magasin som har fantasi och gör en massa kul. Det går ju så bra att byta ut också till annat. Jobbigt med sån extrem övertid

Ha en fin kväll själv
kram

 
Sussi

Sussi

22 juli 2011 22:00

Men vad snygga kuddarna blev. Dom kan hon inte annat än bli jättenöjd med. Du är duktig på att sy..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

23 juli 2011 06:17

Vad kul att du tycker det. Jag hoppas dom kommer att passa i deras soffa

Jag är bara en självlärd amatör ;)


Ha en fin dag
kramar

 
Ninz

Ninz

22 juli 2011 23:32

Du är verkligen en hejare på att sy vännen, snyggt! Å det är inte bara din mor som är förtjust i dammsugare, jag mé :D *gott*
Kramen till dig vännen :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

23 juli 2011 06:16

Detta är så lätt att sy och går jättefort. Ja du dammsugare är gott men inte för min kroppshydda :D

Ha en fin dag
kramar

 
Helene

Helene

23 juli 2011 05:09

Fina kuddar du har sytt till din syster, det blir nog kanonners!! Gillar oxå dammsugar kudden, fast mest gillar jag nog att stoppa dom i munnen, lol!!
Ha en bra helg!! ♥♥♥

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

23 juli 2011 06:14

Jag hoppas det blir bra. Ja du dom är godast så ;)

Ha en bra helg själv over there
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

23 juli 2011 13:10

Du är verkligen en pärla, dessa kuddar är riktigt fina! Det är så kul att se vad du gör och det bästa är att du gör sakerna själv och har sådan fantasi. Amazing! :)
Hoppas att ni får en fin helg.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

23 juli 2011 20:48

Tack snälla du ;) du är för go. Syrran blev nöjd och då är det kul för mig också. Jag blev inspirerad av Therese på Mimmis.

Hoppas du får en fin helg också
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards