Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Ringduva och loppis!

Av Malin wiper - 16 juli 2011 18:46

 


Vi  hittade många smultronställen i går när vi var ute på vår avslappningstur. Vid den lilla vägen fanns en ännu mindre väg som tog oss till en liten gårdsloppis.


Det fanns fullt med får på en stor äng och jag fick zooma rejält för att få med fåret och lammet. Där fanns flera svarta "får" också...



 En gammal fin traktor som likt en installation på en äng.



Ko och hästhagar finns det gott om och det är tur att det finns bönder som låter sina kor vara ute. Kom ihåg för några år sedan då en storbonde sa att korna mår bäst inomhus och köttet blir bättre och mörare...  Det kröp ju fram senare att det blev  för dyrt att ha dom utomhus. Han var totalt iskall och såg på dom endast som en köttbit. 



Här har vi då kommit fram till den lilla loppisen som även hade saker inomhus men det var ingen hemma i det röda boningshuset. Det stod en burk där man kunde lägga en slant om man ville ha nåt. Under sakerna stod pris men inte på alla. Dom hade betonggjutna fågelfat som var rätt fina men inget pris under. En liten klocka fanns att vifta med men ingen kom. Två bilar stod på tomten men ingen syndes till. Sånt kan hända på landet och det är charmigt. Det stod skrivet på en lagg att man kunde skriva i gästboken men den hittade vi inte.



En liten fin kalv som stod och stirrade på mig....



I Huskvarna utanför en villa såg jag denna fina duva som gick omkring så orädd. Min man sa att det är en ringduva. Tordes inte gå ur bilen för då hade jag kunnat skrämma bort duvan men det hade varit kul att få en riktig närbild. Näbben var lite gulorange.


  

Vi åkte även förbi Tenhultsbadet där vi var några gånger förra året på utflykt med fika.


Dom har en liten lekplats för barn och en badmintonbana för vuxna. Det är en välskött liten

badplats.


De


Den här gula bilen såg ut som en installation i den lummiga trädgården. Man får se mycket utefter småvägar.  Nu har det blivit mycket av djur och natur...  

 

Nu önskar jag er alla en fin och njutbar lördagskväll

 
 
Ninz

Ninz

16 juli 2011 22:16

Jisses vad många fina bilder du har tagit! Vad modig du är som vill utmana dig själv med att åka helikopter när du är höjdrädd!
Sv; Fantastiska flotta hästar, grymt snygga!
Kramen till dig vännen :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

17 juli 2011 09:39

Ja du det är så vackert på landsbygden efter dom små vägarna. Jag skall försöka åka en tur när det ges tillfälle och jag sparat ihop en summa. Hästarna var verkligen vackra

Ha en fin söndag
kramar

 
Stevie

Stevie

16 juli 2011 23:19

Jag hade köpt den söta kalven!
:)

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

17 juli 2011 09:38

:D Du är för härlig Stevie. Jag hade också velat ta med mig den söta kalven hem ;) Vi har ju en rätt stor trädgård så bete finns ;))

Ha en bra dag
kramar

 
Vicke

Vicke

17 juli 2011 05:58

tänk att det finns platser i vårt avlånga land som dom kan lämna saker framme utan att vara rädda för att bli bestulna, det är härligt, ha en fin dag nu

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 juli 2011 09:37

Åker man ut mycket och kollar så hittar man såna ställen. Det är verkligen härligt

Ha en fin söndag
kram

 
Berith

Berith

17 juli 2011 08:26

Vilken härlig och trevlig tur :))
Livet på landet är bra härligt och rogivande ,
blir glad då jag läser om loppisen och tilliten
till dem som besöker den....en lapp och en burk att stoppa pengarna i ....härligt , sådant gillar jag ...så har vi även i Gula Villa i vårat loppisrum :))
Ha en riktigt skön söndag min go´a vän , kram :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 juli 2011 09:37

Ja du den kändes lugnande för själen. Jag är mer och mer beroende att slappna av och bara njuta. Det gör att nacken och annat blir bättre. Det är verkligen kul när man hittar en sån liten loppis.

Ha en skön söndag själv goa du
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

18 juli 2011 15:34

Jättemycket fina bilder som vanligt, vilken tur att du har en bra kamera med dig :)
Jag såg på tvn häromdagen en flygrädd kvinna som inte flugit sedan sin bröllopsresa för 50 år sedan. Nu hade hon varit med i en olycka och fick flyga just helikopter och hon var livrädd innan men efteråt var hon så glad att de var tvungna att flyga henne för en del av rädslan försvann.
Hoppas att du någon gång får uppleva din dröm men det tror jag, du tycks inte ge dig när du vill något. En riktig krutgumma i unga år :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

18 juli 2011 18:19

Kul att du tycker det. Jag har ingen bra kamera just nu för min nya är inne för lagning. Den gick sönder direkt och jag fick ingen ny.

Vad bra att kvinnan tappade sin rädsla för flygning på det bra sättet. Tack för dom gulliga orden i slutet ;) Jag hoppas också att jag får nåt tillfälle att åka helikopter

Gulliga du
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards