Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Rogberga konsthantverk i Tenhult!

Av Malin wiper - 16 juli 2011 10:05


Naturligtvis gick vi in och kollade på konsthantverken också på Rogberga Hembygdsgård. Denna fina gamla cykel stod utanför så inbjudande.   


Klicka här för att komma in och läsa om Rogberga hembygdsgård


Mannen som skötte om stället var konstnär själv och har målat dessa tavlor. I går hade jag ett minne som en "Vandrande pinne" för jag fick inte med mig lappen på alla konsthantverkare som var representerade i huset. 


        


Det kanske är just en vandrande pinne jag skulle ha till husdjur för dom kan väl ändå inte kräva så mycket skötsel?....  Vandrande pinne är en familj av insekter i ordningen spökskrackor som innehåller cirka 2500 arter. Närbesläktade med de vandrande pinnarna är vandrande blad. Klicka här för att kolla på vandrande pinnar som är till salu....   



Ingången till den upprustade ladan kändes inbjudande och allt  var så stilfullt och fint utplacerat. som ni ser så finns det trasmattor där också.



Tygväskor grytlappar, löpare mm fanns det massor av

  


  


Ännu en interiörbild på ena sidan av lokalen. Det fanns hur mycket som helst såsom kuddar, mössor, tavlor, saft, sylt, tovat mm. Fick bara med en bråkdel med i inlägget


  


Dessa tygdockor var helt fantastiska med ett härligt uttryck i ansiktet. Dom var mjuka i kroppen.


Här en del av alla smycken som fanns.


 

Här en av tavlorna som är målade på bomullstyg med textilfärg. Quiltade och handbroderade. Det blev ett härligt djup i tavlorna.



Själv köpte jag en keramikkopp med en orm som slingrar sig på ena sidan. Hon som tillverkat den heter Marianne nåt?. Måste ringa till hembygdsgården för att fylla på vad konstnärerna heter i efterskott.  Man kan dricka ur koppen eller lägga nåt smått där mm. Jag har den nu på mitt databord.   

 

   

Ha en underbar lördag 


 
 
Gilla

Gilla

16 juli 2011 11:36

Vilka härliga utflykter ni har gjort. Allt ser så mysigt och hemtrevligt ut.

Svar: Jaså? Du är ingen kömänniska?
De bor verkligen härligt nere i hamnen på Råå. Jag ville inte skriva det, för deras skull. Men de läser inte det här kan jag lova.
Det är bra med Citat. Antingen är de tänkvärda eller roliga.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

16 juli 2011 11:58

Ja du det finns hur mycket som helst häromkring om man åker på dom små vägarna. Dom bor verkligen fint till. Citatet du hade i dag var verkligen roligt.

Ha en fin lördag
kram

 
ansepanse

ansepanse

16 juli 2011 11:43

vad mycket fint du visar upp, visst är det härligt att gå och titta på sånt, jag njuter av dina bilder
en fin lördag till dig - bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

16 juli 2011 11:57

Kul att du tycker det. Jag har behov av njuta och leva i nuet och tränar på det varje dag ;)

Ha en fin lördag själv
kram

 
Znogge

Znogge

16 juli 2011 11:57

Vilka härliga bilder och så mycket fint att köpa...

http://znogge.wordpress.com

Malin wiper

16 juli 2011 11:59

Kul att du tycker det. Det fanns hur mycket som helst och man vill ha nästan allt ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Maya

Maya

16 juli 2011 12:07

Jättefina bilder. Härliga utflykter Ni gjort! Verkligen mindfulness ;) Gillar Ni detta så gillar Ni säkert kyrkbyn här. Bara jag orkar så ska jag lägga upp bilderna jag tog där, tror det blev ett hundratal foton den dagen jag hade fotosessionen där. Men att välja några få blir svårt, det blev så lyckade bra bilder :D

Ha en fin dag, Du & Mr. T!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

16 juli 2011 12:25

Kul att du tycker det. Jag är beroende av avslappning eftersom jag lätt går upp i varv och det är inte så lämpligt efter en utbrändhet. Vi var till kyrkbyn en gång när min mans pappa levdet och dom bodde i Luleå. Han guidade oss så fint och det var fantastiskt där. Lägg gärna upp bilder för du fotar så bra. Det är inte lätt att välja ut när alla bilder blir bra. Jag är lite slö och rättar inte upp bilderna som blir snea och vinda när jag har yrsel ;)

Ha en fin dag du och din man

Mr T hälsar till er

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards