Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Nostalgi och surrealism!

Av Malin wiper - 12 juli 2011 07:50

Bilden kommer från Cinas design


I dag skall det bli lite svalare och det välkomnas av mig som inte är mycket för värme över 25 grader. Fast solen är framme redan och vi skall gå ut och tömma ur krukorna med dom utblommade blommorna. Min man köpte två blommor i går på Fagerghults plantskola. Han var ute efter Rosenskära men dom var slut. Resten köper vi på vår egen Handelsträdgård som är ett toppenställe.


Klicka här för att komma in på Fagerhults plantskola

Vi gjorde en dum grej för ett tag sen och sa upp vårt fasta teleabonemang för att endast ha mobilen och även ringa över nätet. När dom sen kopplat ifrån telefon så ångrade vi oss för man är så van vid en vanlig trådlös telefon så det är svårt att vänja sig. Vi ringde telia och dom kopplade tillbaka telefonen på en gång i går och det kostade ingenting. Hade vi väntat i tre månader så hade vi fått betala 975 kr för så dyrt har det blivit. Hela dan i går så funkade allt jättebra men i morse när jag skulle ringa så var det helt dött. Nåt kan ju ha hänt med nätet här också men nu får vi ringa igen och kolla. telefonkön kan vara hur lång som helst.

    

Den här bilen såg vi sist vi var till Jönköping. Det är rena monsterbilen som är av märket "Hummer". Det är ett bilmärke som tillverkas av General Motors. Klicka här för att komma in på en sida med detta bilmärke


Dom här typiska 70-talsburkarna börjar man se mer och mer på second hand nu. Jag själv hade en med röda hjärtan som användes till sillburk. 

En sån här burk hade jag själv på 70-talet att förvara mitt kaffe i och jag kan känna känslan när man skruvade av locket. Klicka här för att komma in på en sida som heter "butikretro" . Där finns det även små emaljerade kaffepannor som då var jätteinne. Det blev populärt igen att koka sitt kaffe...    

 
 
Ninz

Ninz

12 juli 2011 10:28

Måste nästan chocka dig en lite skvätt :) Nä rå, den är häftig den däringa Hummern & du skall veta att den finns i ännu större version, den är verkligen galet stor! Jag har också haft en sån, med skruvlock å allt, en röd :) *ler* En härlig dag till dig nu vännen!!
BamseKramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

12 juli 2011 10:41

Jag som tyckte denna var så stor ;) Kul att du haft en sån och röd är ju så fint.

Ha en härlig dag själv
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

12 juli 2011 10:55

Jag blev GLAD när jag läste om er ånger över att ha sagt upp telefonen... VI har gjort samma i stugan och nu funkar mobilen inte alls så bra som i fjol... så vi ångrar oss också lite.. Men om man kan ändra sig utan kostnad så är det ju bra!!
Vi får se hur vi gör. Vi har bara ett par veckor på oss...!

Ha det så skönt! Kram!

http://bloggplatsen.se

Malin wiper

12 juli 2011 16:22

Då har ni gjort samma grej som oss ;) Vad tråkigt för er att inte mobilen funkar fullt ut i stugan. Man har 3 månader på sig sen blir det dyrt.

Det känns så tryggt att ha den vanliga telefonen igen så vi andades verkligen ut ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Gilla

Gilla

12 juli 2011 23:48

Vi bytte också till bredband och telefoni i våras genom Telia. Men vi är mycket nöjda. För hastigheten har blivit snabbare, när jag laddar upp hemsidor m.m

Maken har snackat om att vi skulle ta bort den fasta telefonen också. Men jag tvekar. Visserligen bor vi i stan, så nåt fel på nätet är det inte.

Så var det kul att se de gamla grejorna igen. Det är nostalgi.

Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

13 juli 2011 09:36

Vi har bredband nedgrävt sen vi fick fjärrvärme och det är toppen. Vi har inte telia utan Navnet som kommunen har. Bra att det blev så snabbt. Jag tvekar också innan vi får testa dom andra telefonimetoderna.

Ja du det är nostalgi

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards