Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Carmen McRae!

Av Malin wiper - 11 juli 2011 21:56


I lördags när vi åkte hem från mamma så gjorde vi ett stopp i Jönköping för att ta en fika på Café Lakatos.  Vi såg dessa fantastiska smörgåstårtbitarna som vi inte kunde motstå. Jag blir alltid lite besviken på smörgåstårta ute för det är för mycket majonnäs och annat konstigt som magen reagerar på. Man blir dessutom äckligt mätt men denna var en av dom godaste jag någonsin ätit i mitt liv. Receptet hade Maria fått av en kund som är stammis där så jag bad henne hälsa till honom och berömma tårtan. Den var stor men inte ett dugg mäktig och smakerna var fantastiska utan att vara för mycket. Det var rena fräscha ingredienser och brödet var superbt. Ovanpå var det både räkor, osst, svart rom, skinka mm.


 

Här har Maria komponerat en godsak i en liten kaffekopp som består av pannacotta, cappuccino, grädde, choklad och en kaffeböna doppad i chokladkräm.

 

  


Klicka här för att komma in på CarmenMc Raes hemsida. Hon föddes 1920 i Harlem, New York City, New York. Carmen gick ur tiden 1994 i Beverly Hills, Los Angeles, Kalifornien. Hon var en amerikansk jazzsångerska och pianist.

 

 


Satt in två inlägg om jag inte kan blogga i morgon p.g.a kabelarbete. Jag har bara vilat i dag och kollat på film. Gräset börjar växa igen men vår gräsklippare har gått sönder så vi har fått beställa reservdelar som kommer nu i veckan förhoppningsvis. Gräsklipparen är 10 år gammal men har funkat perfekt och vi har haft den på service varje år. Alla våra blommor på bron har blommat ut så jag tänkte köpa Rosenskära men dom verkar vara utsålda på många ställen. Man förstår ju att dom är populära när dom är både vackra och hållbara.



Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna bild

 

 

 
 
pillan

pillan

12 juli 2011 08:13

men fyyy så gott det där såg ut då

http://www.pillans.se/wp

Malin wiper

12 juli 2011 08:28

Ja du det är svårt att motstå ;)

Ha en fin dag
kram

 
Berith

Berith

12 juli 2011 08:14

Godmorgon min go´a vän :))
Mmmmmm så god smörgåstrårtan såg ut *snålvatten*
Önskar dig en riktigt bra dagmin vän , kram :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 juli 2011 08:27

God morgon själv goa du ;) Ja du den tårtbiten var njutbar.

Ha en riktigt fin dag själv
varm kram

 
Annelie

Annelie

13 juli 2011 09:13


MUMS va gött med smörgåstårta, det köpte vi oss en färdig när mamma & pappa var ner till oss. En Trelleborgstårta, den är suveränt god, men märktig.
TYVÄRR, så klarade jag inte av en liten bit efter operationen, den var nog alldeles för fet för mig.. :o((
Ska prova att göra en egen nu när jag kommer upp till Värmland, tänkte jag skulle överraska sonen å göra en till han så han får bjuda de som hjälpt honom med all stöttning i allt elände han hade i våras och sen med hans flytt.

Ha det absolut bäst goa du.. // Stora kramen

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

13 juli 2011 09:34

Ja du den gick inte av för hackor. Trelleborgstårta låter jättegott. Förstår att du bara kan äta små portioner nu. Ser att du gått ner jättemycket, vad roligt.

Då blir sonen jätteglad. Jag har tyvärr inte hängt med riktigt så jag vet inte vad som hänt. Får läsa ikapp lite

Ha det bäst själv goa du
kramar

 
Maya

Maya

14 juli 2011 10:33

En bra sida med/om blommor är Gardeners Blogg. Ofta hamnar jag där om jag söker info om nån blomma jag har, har fått, har sått eller vill köpa. Han har också skrivit om Rosenskära:

http://gardener.blogg.se/2009/february/dagens-vaxt-rosenskara.html

Här blir det en vilodag då jag fått ansiktsmärtor (TN) igen, det började igårkväll :(

"Ska bara"... (ja nu låter jag som Alfons Åberg) skjutsa sonen till en arbetsgivare för att lämna in ett CV så snart han vaknat, sonen jobbade till 5 inatt så han måste få sova ut lite först. Då hinner jag ju få en lugn morgon :)

Ha en fin torsdag!
Många Kramar till Er!

PS! Fina strandbilder Du tagit :)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

14 juli 2011 11:05

Tack snälla du för länkarna. Bra att kunna gå in och kolla på ett sånt ställe. Du är så snäll och hjälpsam.

Vad tråkigt att du fått TN igen :( då är det bara vila som gäller. Sonen har fullt upp ser jag.

Ha en fin torsdag själv
Varma kramar till er också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards