Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Djur och natur, plus lite mer....

Av Malin wiper - 10 juli 2011 10:07


Vi beökte syrran och svågern en stund och katten Pip-Larsson kom smygande på vägen med sin skugga...  . Deras katt Nisse var ute på äventyr så honom såg man inte till.

Dom har så fint i sina planteringar utanför staketet. Fina krukor och växter i sand och småsten som ger effekt. 


 

På ett ställe dyker en läcker blompinne upp med en keramikko på toppen. Det är min brors fru som tillverkat den. Hon är så konstnärlig och duktig på många hantverk. Klicka här för att kolla på Keramikern Lisa Larsson som bl.a skapat en ko.

 


Gillar verkligen denna färgstarka blomma som jag glömde fråga vad det är för sort. Tyvärr fick jag inte så bra bilder som jag ville.


Axa gick och satt sig vid en skottkärra och ställde villigt upp på bild...  Det var så kul att få träffa henne igen.


En sån här berså som syrran och svågern har hade vi också men den blåste bort...  Vi hade satt den på fel plats och när vi kom hem efter att ha varit ute så hängde den i ett träd...     

  


Lite avslappning med snäckor till havets brus

 
 
Berith

Berith

10 juli 2011 11:11

Vad fint de har , jag blir riktigt inspererad ....får lust att rusa ut och börja fixa i trädgården med en gång....fast jag får allt lägga band på mig tills gubben har tid att hjälpa mig :))
Vilken duktigt svägerska du har ...keramikkon var verkligen festlig :))

Synd på den fina lampan ....

Ha det gott min vän :)
Varma kramar från norr :)))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 juli 2011 12:00

Ja du dom har fått det så fint på sina båda uteplatser. Du har ju också gröna fingrar. Hon gör verkligen fina och fantasifulla keramiksaker. Ja du det var synd på den fina lampan men vad gör man, en olycka händer så lätt.

Ha en fin dag vännen
kram

 
Gilla

Gilla

10 juli 2011 11:48

Så härliga bilder du har lagt ut. Vi var ju också borta igår och jag tog lite bilder i deras trädgård. Det är bra, när man inte har nån egen trädgård att få förmånen att se andras.

Apropå snäckor: Fina snäckor i filmen. Min Mormor och Morfar hade en stor snäcka liggande på ett spegelbord. Den fick jag lyssna på ibland. Men vi flyttade från Stockholm, så jag fick inte se och höra den efter 10 års ålder. De är döda sen länge.

Svar: Vår manlige vän är fena på att jobba i och med deras trädgård. Den blommar till max överallt.

Kul att du GILLAde min frisyr. Den blev lite för kort, för jag blev tvungen att klippa lite till på den ena sidan för den andra sidan blev kortare. Men det växer precis som blommorna i trädgården.

Maten var jättegod med lite rosévin till. Mums.

Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

10 juli 2011 12:04

Kul att du tycker det. Ni var verkligen på en vacker plats med både fina växter och annat. Vad häftigt att dom hade en stor snäcka på ett bord. Det måste ha varit jättefin att skåda och sen att lägga örat intill för att lyssna på. Trist att alla ens gamla anhöriga snart är ur tiden allihopa.

Förstår att han har gröna fingrar som kan få till det så fint. Man måste även ha ett brinnande intresse och att hålla på med växter ger så mycket glädje.

Jag tycker du har jättefint hår. Det är lätt till att det kan bli lite ojämt när man klipper själv. Jag klipper min man och han får jämna till det lite efterråt ;)

Ja du blir det lite kort så växer det ut snabbt. Det var länge sen jag drack rosévin så nu blev jag sugen ;)

Ha en fin dag
kram

 
Maya

Maya

10 juli 2011 12:20

Goddag (eller Godmorgon för vi har sovit ut idag)!

Blomman heter Rosenskära :)

Det är fint med sten och effekter. Så vill jag också ha en del. Har litegrann men inte på långa vägar färdigt.

Oj, nu har Pelle dukat upp frukost (12.20) på vår inglasade altan så nu ska vi äta. Får kika in senare. Har massor värk idag, två fester gör kroppen mör.

KRAMAR!!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

10 juli 2011 13:39

Härligt att ni sovit ut. Själv sitter jag i nattlinnet fortfarande ;)

Tack för att du talade om vad det var för blomma. Du är alltid så hjälpsam

Skönt att ni hjälps åt precis som min man och jag när man har krämpor. Ja du det kommer surt efter när man haft kul

Sköt om dig vännen
kramar

 
Stevie

Stevie

10 juli 2011 15:59

Den tårtan hade Ni inte sett skymten av,
möjligen grädden i min mustasch!
:)

http://esthonianangel.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 juli 2011 16:24

:D det hade varit en härlig syn

Ha det bra
kramar

 
diana

diana

10 juli 2011 19:36

Himla fint med sådana stenrabatter. Roliga detaljer de har :)

http://metrobloggen.se/diana

Malin wiper

10 juli 2011 21:12

Ja det var jättefint och kul detaljer

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards