Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Totta Näslund & Jenny Öhlund!

Av Malin wiper - 8 juli 2011 07:44

  

Klicka här för att komma in på en minnessida över Totta Näslund. Han dog tyvärr redan 2005 60 år gammal. Det jag minns mest av honom är när han hade sitt bluesband för då svängde det verkligen. Jag såg honom med bandet några gånger på Lisebergs stora scen. Han kom till sin rätt bäst när han sjöng bluesmusik.


  

Klicka här för att komma in på Jenny Silvers (fd Öhlund) hemsida. Klicka här för att komma in på Jenny Silvers blogg  

Jag lånade denna fina animering av Vicke för att önska er en fin fredag...  Klicka här för att komma in på Vickes fina blogg 


  

 
 
Berith

Berith

8 juli 2011 09:52

Hejsan min go´a vän
Nu är jag tillbaka igen efter ett mycket långt uppehåll :))
Tack för alla dina go´a komentarer under min frånvaro :))
Här är det lika trevlig och ombonat :))
Totta Näslund var min mammas stora favorit :))

Ha en bra dag min vän , kram :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 juli 2011 18:45

Men vad roligt att se dig. Tänker ofta på dig och det är så synd att jag inte hinner med facebook. Kul att du kommer tillbaka och bloggar lite. Har saknat dig vännen.

Kul att din mamma gillade Totta.


Ha en fin kväll
kramar

 
Gilla

Gilla

8 juli 2011 11:46

Du milde så många inlägg du har gjort sen jag var inne för ett par dar sen. Har du heltidsjobb med datorn, eller? Jag såg ju att du har hunnit se film och greja i trädgården. Jag hinner inte med hälften, trots att jag är pensionär. Kul att läsa i alla fall. Fortsätt med det alltså.

Svar: Där ser du! Man kan till och med reta gallfeber på folk med ett Citat. Klart att alla inte kan hålla med.

Som du skrev så är det ju inte jag som har sagt det. Citaten får jag från gamla almanackor. Ibland får jag ris och ibland får jag ros för dem. Du vaknade ju i alla fall. Det var ju bra.

Boken är jättebra och den skulle säkert passa dej också, inte bara din man.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

8 juli 2011 18:44

Ja du jag överdriver en aning ;) borde ta lite bloggfritt ibland. Nej! detta är bara en hobby för att jag skall ha nåt som jag tycker är kul. Jag är sjukpensionär. Vad rolig du är ;) detta med gallfeber. Ibland har man lite för bråttomt och tänker sig inte för utan vräker ur sig :D Toka på sommarnöje som min mamma alltid sa ;)

Inte får du nåt ris utav mig inte utan jag bara sa min åsikt om citatet som filosofen diktat ;)

Jag kan tyvärr inte läsa böcker sen jag brände ut mig och även för min nackskada.

Ha en fin kväll
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

8 juli 2011 11:57

Totta gillade jag skarpt för hans musik är i min smak. Han gick i syrrans klass och vi känner delar av hans släkt också. Synd att han inte fick leva längre ...

Hemma på en snabb titt. Ha en härlig helg och hälsa mr T också från oss! Kram!!

http://bloggplatsen.se

Malin wiper

8 juli 2011 18:41

Vad kul att du också gillar hans musik. Häftigt att han gick in din systers klass ;) Ja du man saknar honom. Vad kul det hade varit om du och E hade varit med oss på matmarknaden i dag.

Ha en fin helg själv
Mr T hälsar tillbaka till er båda
Hälsa E från oss

kramar

 
Hebbe

Hebbe

8 juli 2011 13:37

Hej du,,Totta gillade jag,främst kanske för texterna..Rallarrosen har många olika namn,beroende på var i landet man befinner sig.
abragärest Lappland allmoke Västerbotten
almecke Medelpad almycke Ångermanland
getstabb Västergötland himmelgräs Dalarna
imjölke Närke illermjölke Hälsingland
kalvrumpa Uppland mjölkgräs Dalarna
råmjölksgräs Österbotten rävrumpa Skåne
ållenmärke Småland älgerams Dalsland

Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

8 juli 2011 18:39

Ja du han skriver bra och har en härlig röst. Tänk vad många namn dom har och jag känner bara till ett ;) Tack för upplysningen.

Ha en fin kväll
kram

 
Helene

Helene

8 juli 2011 16:07

Totta gick bort alldeles för tidigt!! Vi var i Emmaboda på bluesfestival nån gång i slutet på 80-talet. Totta kom in och åt på samma restaurang som vi satt och åt på och han var hur trevlig som helst!! Ha en bra fredag kväll!! ♥♥♥

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

8 juli 2011 18:39

Det var verkligen för tidigt. Kul att du träffat honom och att han var så trevlig.

Ha en fin fredagskväll själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards